Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2007, 17:53
/\/\aŽie|<e /\/\aŽie|<e is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 1
/\/\aŽie|<e is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Parttime werk in bediening

Het gaat om parttime werk in de bediening. Het is een restaurant wat binnenkort wordt geopend. Ze zoeken fulltime en parttime medewerkers. voor de bediening moet je minimaal 16 jaar zijn. Ik solliciteer op een parttime baan voor de bediening.
Alle kritiek is welkom



Betreft: sollicitatie parttime bediening


Geachte mevrouw, meneer,

In de zondagkrant van zondag 25 Maart zag ik een advertentie staan waarin stond dat u op zoek bent naar, onder andere, parttime personeel voor de bediening. Hierbij zou ik mij graag kandidaat willen stellen.

Leuke collega’s en een goede werksfeer vind ik belangrijk. Ik ben flexibel en werk graag met mensen.

Ik ben 17 jaar en woon in ...... Op dit moment zit ik in ...... op school en in Mei doe ik mijn examen voor de HAVO. Daarna wil ik naar de ... om de PABO te doen.

Vorig jaar heb ik in de periode 6 juli t/m 23 Augustus als vakantiehulp gewerkt bij de McDonalds in ...... Mijn werkzaamheden waren bestellingen van klanten opnemen en afrekenen en voorraden aanvullen. Op dit moment werk ik in de weekenden bij een familie waar ik huishoudelijke taken verricht en waar ik auto’s was. Hopelijk is het mogelijk om, in overleg, twee banen te kunnen combineren.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geďnformeerd.


Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 maart 2007, 12:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Parttime werk in bediening

Ik zou wel wat aan jouw brief veranderen. Er staan nu twee dingen in waardoor ik als potentiele werkgever achter oren zou krabben.

A doe je examen en ga je dan iets anders doen. Weet niet in hoeverre je in de buurt blijft wonen en dat werk kan/wilt voortzetten. Lijkt mij wel fijn als werkgever om iemand voor langere termijn te hebben. Maar zou daar wel eerlijk over zijn. Daar vragen ze anders in later stadium toch wel naar.

B je hebt het over huidige werk in weekend en dat je twee banen wilt combineren. Kan me voorstellen dat het in het weekend het drukst is daar. Zelf zou ik daar op dit moment je mond over houden. Eerst maar eens 'binnen' proberen te komen hier: kijken wat mogelijkheden zijn om ze te combineren en eventueel in later stadium keuze maken tussen een van de twee banen, als het niet anders kan.

Verder zou ik wat enthousiaster zijn over Mc Donalds. Dat je het werk erg leuk en leerzaam vond, maar dat je nu wel wat 'meer' wilt. Je hebt in gewoon restaurant natuurlijk wel meer contact met mensen; het is wat persoonlijker.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 maart 2007, 16:12
Neferia Neferia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 maart 2007
Berichten: 3
Neferia is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Parttime werk in bediening

De eerste alinea vindt ik niet zo mooi. Ik zou bv zeggen: "In de zondagkrant van 25 maart viel mij uw vacature op waarin u vraagt om nieuwe medewerkers voor de bediening. Ik kom graag in aanmerking voor de parttime functie, omdat ik dit goed kan combineren met mij studie"
Tevens zou ik wat meer benadrukken waarom je graag in de bediening wilt werken, wat vindt je er zo leuk aan?
Ik zou inderdaad je andere baantje niet noemen in de brief. Je kunt dit eventueel kort vermelden in je CV als ervaring.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 maart 2007, 21:58
pepesan pepesan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 22
pepesan is on a distinguished road
Cool Re: Sollicitatiebrief Parttime werk in bediening

Ik denk dat je hebt geprobeerd zoveel mogelijk informatie in de brief te verwerken om hem wat langer te maken. Dat is helemaal niet nodig. Beter vermeld je die extra informatie in de c.v, zoals iemand hierboven al had genoemd.
Ik zou het misschien zo zeggen:


Geachte heer/mevrouw,

Op het ogenblik volg ik nog elke dag lessen aan de XXX school in XXX. Ik verwacht in mei dit jaar examen te doen.

In de zondagskrant van 25 maart zag ik uw advertentie waarin u zowel parttime als fulltime medewerkers vraagt voor de bediening in uw nieuw te openen restaurant. Omdat dit goed te combineren zou zijn met school kom ik graag in aanmerking als parttime medewerker.

Afgelopen zomer ben ik als vakantiekracht werkzaam geweest bij McDonalds XXX (noem hier filiaal) Ik heb dus al ervaring met werkzaamheden zoals bestellingen opnemen, kassabediening en voorraden aanvullen, die ik bij u in uw restaurant zou kunnen toepassen.

Ik hoop dat uw interesse is gewekt ......
etc. etc.


Het is maar een voorbeeld. Ik zou het niet letterlijk overnemen want het is natuurlijk wel ouwe wijventaal, dat past niet bij je leeftijd.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 maart 2007, 00:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Parttime werk in bediening

Pepesan, ik vind dat toch wel een beetje saai hoor.:-) Neem aan dat werkgever graag wat enthousiaster/gemotiveerder personeel heeft.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 maart 2007, 14:07
pepesan pepesan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 22
pepesan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Parttime werk in bediening

Iemand die een nieuw restaurant gaat beginnen zal zich zeker in het begin eerder bezighouden met wat een extra kracht kost dan met wat iemand drijft om in de bediening te gaan werken, denk je niet?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief welzijnswerker star Sollicitatiebrief en cv 3 27 december 2011 14:23
Sollicitatiebrief medewerker begeleiding huishoudelijke dienst UMCG suleika Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 13:59
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
sollicitatiebrief bediening mikeypikey Sollicitatiebrief en cv 4 24 november 2006 17:28
Graag reactie op Sollicitatiebrief parttime admistratief medewerker motor_girly Sollicitatiebrief en cv 3 27 augustus 2006 01:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon