Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 7 juli 2010, 00:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Rechter/advocaat: MBO-HBO-UNi

Ja, maar zeg nu zelf, rechten is niet echt een studie waar je 'n enorm hoog iq voor nodig hebt.


Als je een onvoldoende haalt dan heb je het aan je inzet te danken niet aan je iq.

Alles is redelijk simpel te begrijpen, hbo economie studies zijn moeilijker wat mij betreft.

Het is gewoon heel erg veel lezen, en doorbijten, ik heb persoonlijk niets met strafrecht, dat is voor mij dan ook een zware dobber....

neemt niet weg dat het allemaal kinderlijk eenvoudige stof is verder vergeleken andere universitaire opleidingen haha
Met citaat reageren
  #12  
Oud 7 juli 2010, 09:46
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Rechter/advocaat: MBO-HBO-UNi

Of het zonder een hoog IQ simpel is om zeer hoge cijfers te halen betwijfel ik.
Dan verder nog: iemand met VWO kan rechten wel heel simpel vinden, terwijl iemand vanuit VMBO TL het onmogelijk vindt.

En hoog scoren bij rechten is weer een heel ander verhaal: bij kantoren kom je zonder goede cijferlijst niet binnen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 7 juli 2010, 19:31
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Rechter/advocaat: MBO-HBO-UNi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Of het zonder een hoog IQ simpel is om zeer hoge cijfers te halen betwijfel ik.
Dan verder nog: iemand met VWO kan rechten wel heel simpel vinden, terwijl iemand vanuit VMBO TL het onmogelijk vindt.

En hoog scoren bij rechten is weer een heel ander verhaal: bij kantoren kom je zonder goede cijferlijst niet binnen.
Inderdaad. Een lijst met zesjes levert weinig tot niets op in de arbeidsmarkt voor juristen. Verder spelen andere zaken een zeer grote rol binnen de advocatuur en rechtspraak.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 7 juli 2010, 19:40
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Rechter/advocaat: MBO-HBO-UNi

Laat je niet ontmoedigen, Berwin. Zelfs als je het zou halen met een lijst met zesjes, dan nog heb je het geweldig gedaan. Het zal ook meer opleveren dan opgeven. Je bent jong en je hebt een droom. Doe je best, probeer de sprong naar hbo propedeuse te maken en zie maar hoe ver je komt.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 7 juli 2010, 20:10
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Rechter/advocaat: MBO-HBO-UNi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Laat je niet ontmoedigen, Berwin. Zelfs als je het zou halen met een lijst met zesjes, dan nog heb je het geweldig gedaan. Het zal ook meer opleveren dan opgeven. Je bent jong en je hebt een droom. Doe je best, probeer de sprong naar hbo propedeuse te maken en zie maar hoe ver je komt.
Ik zeg ook niet dat een lijst met zesjes niets voorstelt. Ik zeg alleen wel dat je daarmee geen RAIO (rechter/officier van justitie) of advocaat bij een bekend kantoor zult worden. Je kunt uiteraard wel als jurist (maar niet advocaat) of misschien advocaat bij een onbekend kantoor (of op termijn een eigen kantoor) aan de slag.

Advies: eerst MBO4, dan volledig HBO en dan de premaster en master WO. Op die manier bouw je veiligheid in. Wanneer je HBO propedeuse doet en daarna een 4-jarige WO opleiding is de kans zeer groot dat je jaren (+ studiebeurs) door de plee spoelt wanneer WO te ver gegrepen blijkt. Plus met een volledige HBO ben je daarna ouder en beter voorbereid qua kennis, studievaardigheden en motivatie.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 7 juli 2010, 20:12
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Rechter/advocaat: MBO-HBO-UNi

Ook is MBO4-HBO en daarna werken + deeltijd WO rechten een optie. Daarmee doe je dan ook werkervaring op bij (hopelijk) een kantoor en kun je zo je weg vinden (+ alvast een hypotheek en auto betalen).
Met citaat reageren
  #17  
Oud 7 juli 2010, 20:19
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Rechter/advocaat: MBO-HBO-UNi

Goede opties, Hassan!
Oftewel, +1 in forumtaal.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 7 juli 2010, 20:26
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Rechter/advocaat: MBO-HBO-UNi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Goede opties, Hassan!
Oftewel, +1 in forumtaal.
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen terugkomen naar hun onderwerp. 95% van de onderwerpen krijgen na het eerste bericht meestal geen vervolg van de persoon in kwestie.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 7 juli 2010, 20:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Rechter/advocaat: MBO-HBO-UNi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
95% van de onderwerpen krijgen na het eerste bericht meestal geen vervolg van de persoon in kwestie.
Zou kunnen, maar Berwin is zelfs teruggekomen om dankjewel te zeggen
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
advocaat

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Switchen van hbo SPH naar mbo SPW 4? krabje Opleiding kiezen en volgen 7 27 april 2013 14:39
Doorstroom van MBO 4 via HBO naar WO Psychologie Pheebe Opleiding kiezen en volgen 9 15 december 2011 15:41
MBO 4 afmaken, of HBO toelatingstest proberen te halen popje Opleiding kiezen en volgen 1 6 april 2010 17:23
Ervaringen (MBO ICT) -> HBO Informatica naar Bedrijfskundige Informatica Jacob Opleiding kiezen en volgen 2 24 januari 2010 23:20
mbo of hbo? Anna1989 Opleiding kiezen en volgen 3 29 juni 2009 10:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon