Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 maart 2007, 12:11
moi moi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2007
Berichten: 15
moi is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief storemanager, iemand tips?

Ik vroeg me af wat jullie van deze brief vinden? Ik hou van kort maar krachtig, maar is hij niet te kort?

Betreft: Sollicitatie Storemanager


Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen donderdag zag ik in uw etalage dat u een storemanager zoekt en dat is precies de functie die ik zoek. Ik zal duidelijk maken waarom.

Ik zal mij eerst even voorstelen: Ik ben een jonge enthousiaste vrouw met een grote passie voor mode en trends. Ik ben resultaatgericht, gedreven en enthousiast. Daarnaast ben ik flexibel en een teamspeler. Daarom denk ik dat ik de juiste persoon ben voor uw vacature.
Op dit moment ben ik werkzaam als assistent storemanager bij xxxxx. Hier heb ik geleerd klantgericht en resultaatgericht te werken. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging, waarin ik de ruimte krijg om te bewijzen wat ik waard ben.

Graag zou ik nader kennis willen maken met uw bedrijf en mijn werkervaring / enthousiasme toe willen lichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2007, 12:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie brief storemanager, iemand tips?

Ja, ik vind hem te kort. Zeker als je een carrièrestap wilt zetten van assistent- naar storemanager.

Misschien kun je inspiratie vinden in de artikelen over het beroep bedrijfsleider / vestigingsmanager, over het aantonen van de eigenschappen en vaardigheden die je noemt, het gebruik van de AIDA-methode en in de gerecenseerde "sollicitatiebrieven van de maand" uit dit forum.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 maart 2007, 14:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief storemanager, iemand tips?

Ja, ik vind hem ook wel erg kort. In de eerste plaats zou vertellen wat jou in nieuwe baan aanspreekt; liefst ook iets leuk over bedrijf zelf, bijv mooie collectie, winkel, locatie of zo. Verder neem ik aan dat ze ook wel eisen hebben aangegeven. Zou daar ook wat dieper op ingaan, in hoeverre je daaraan voldoet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 maart 2007, 15:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief storemanager, iemand tips?

naast de gevraagde eisen ook handig natuurlijk ook in te gaan op eventuele kennis vaardigheden eigenschappen die niet zijn genoemd, maar wel 'handig' zijn in die functie
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 maart 2007, 16:33
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief storemanager, iemand tips?

Hoi Moi,

Ik zal ook kort zijn omdat dat jouw huisstijl is.

Je hebt een heel A4-tje om jezelf te presenteren. gebruik die ruimte.


Als je iets meer wilt lezen:
Je kunt 3 keer een eerste indruk maken.
1 je eerste telefoontje om meer info te verzamelen
2 je brief
3 de handruk bij het gesprek.

Zorg dat alle erste indrukken goed zijn, dus ook je brief.

Succes ermee.
groet,
rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 maart 2007, 21:45
moi moi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2007
Berichten: 15
moi is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief storemanager, iemand tips?

Ik heb het een en ander verandert, is dit al beter?


Betreft: Sollicitatie Storemanager


Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen donderdag 16 maart ’07 zag ik in uw etalage dat u een storemanager zoekt en dat is precies de functie die ik zoek.

Het spreekt mij erg aan dat ik de uitdagende baan als storemanager kan combineren met mijn passie voor mode. Ik ben zoals veel vrouwen gek op schoenen en kom vaak in uw winkel omdat ik uw collectie erg mooi en modieus vindt.

Ik zal mij eerst even voorstelen: Ik ben een jonge enthousiaste vrouw met een grote passie voor mode en trends. Ik ben resultaatgericht, gedreven en enthousiast. Daarnaast ben ik flexibel en een teamspeler. Daarom denk ik dat ik de juiste persoon ben voor uw vacature.
In mijn huidige baan als assistent storemanager bij XXX functioneer ik als de rechterhand van de store manager. Op de vrije dagen van de storemanager geef ik leiding aan het team, zorg ik dat werkzaamheden uitgevoerd worden en draag ik de verantwoordelijkheid voor de administratie en de omzet. Verder overleg ik regelmatig met de storemanager over de gang van zaken in het filiaal.

Ik ben erg gemotiveerd en altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen waarmee ik het beste uit mezelf kan halen.
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging, waarin ik de ruimte krijg om te bewijzen wat ik waard ben.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik mijn brief willen toelichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 maart 2007, 22:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief storemanager, iemand tips?

Het is wel erg veel ikke-ikke-ikke, dat verkoopt niet.
__________________
René
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 maart 2007, 22:18
Piet Potlood
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief storemanager, iemand tips?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Ik heb het een en ander verandert, is dit al beter?


Betreft: Sollicitatie Storemanager


Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen donderdag 16 maart ’07 zag ik in uw etalage dat u een storemanager zoekt en dat is precies de functie die ik zoek.

Het spreekt mij erg aan dat ik de uitdagende baan als storemanager kan combineren met mijn passie voor mode. Ik ben zoals veel vrouwen gek op schoenen en kom vaak in uw winkel omdat ik uw collectie erg mooi en modieus vindt.

Ik zal mij eerst even voorstelen: Ik ben een jonge enthousiaste vrouw met een grote passie voor mode en trends. Ik ben resultaatgericht, gedreven en enthousiast. Daarnaast ben ik flexibel en een teamspeler. Daarom denk ik dat ik de juiste persoon ben voor uw vacature.
In mijn huidige baan als assistent storemanager bij XXX functioneer ik als de rechterhand van de store manager. Op de vrije dagen van de storemanager geef ik leiding aan het team, zorg ik dat werkzaamheden uitgevoerd worden en draag ik de verantwoordelijkheid voor de administratie en de omzet. Verder overleg ik regelmatig met de storemanager over de gang van zaken in het filiaal.

Ik ben erg gemotiveerd en altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen waarmee ik het beste uit mezelf kan halen.
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging, waarin ik de ruimte krijg om te bewijzen wat ik waard ben.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik mijn brief willen toelichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxx
1- Gebruik niet teveel "ik" ....

2- Afgelopen donderdag 16 maart ’07 zag ik in uw etalage dat u een storemanager zoekt en dat is precies de functie die ik zoek.--> Is geen geweldige zin, beter is " Op 16 maart j.l. zag ik in uw etalage een advertentie van storemanager. Dit is precies wat ik zoek.

3-Ik ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging, waarin ik de ruimte krijg om te bewijzen wat ik waard ben. --> Wees orgineel, dat woord "uitdaging", verzin er effe wat anders op.

4-Zet je brief iets anders op begin met een inleiding
dan een midden stuk vertel iets over je opleiding,
dan iets wat je momenteel doet,
vervolgens je motivatie om daar te werken..

Ik zou je brief zo'n beetje zo opzetten (effe de schaar en de pot lijm pakken):
-------------
Op 16 maart j.l. zag ik in uw etalage een advertentie van storemanager. Dit is precies wat ik zoek.

Ik ben een jonge enthousiaste vrouw met een grote passie voor mode en trends. Ik ben resultaatgericht, gedreven en enthousiast en in mijn huidige baan als assistent storemanager bij XXX functioneer ik als de rechterhand van de store manager. Op de vrije dagen van de storemanager geef ik leiding aan het team, en draag de verantwoordelijkheid voor de administratie en de omzet. Dit wordt nauwgezet gecommuniceerd met de storemanager.

Ik ben zoals veel vrouwen gek op schoenen en het spreekt mij erg aan dat ik een modiuese baan als storemanager kan combineren met mijn passie voor mode. Bovendien ben ik van mening dat ik door mijn werkervaring en flexibiliteit, een meerwaarde kan betekenen binnen uw winkel.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd CV. Graag zou ik mijn brief willen toelichten in een gesprek.


Met vriendelijke groet,

I.K ga Ervoor
----------
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 maart 2007, 11:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief storemanager, iemand tips?

Vind het wel beter. Maar moet nog wel wat aan veranderd worden. "modieus vindt" moet zijn "modieus vind", "voorstelen" met dubbel l; "Ik" vervolgens met kleine letter. Je herhaalt jezelf ook regelmatig, mn wat "passie voor mode" betreft en "uitdaging". Maar is het geen idee daar gewoon langs te gaan en met eigenaar te praten?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 maart 2007, 12:52
moi moi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2007
Berichten: 15
moi is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief storemanager, iemand tips?

Alvast bedankt voor alle tips!
Heb nog een vraagje: Ik weet niet wat ik met de dikgedrukte zin aan moet, is het wordt of worden? Piet Potlood heeft al goed geholpen maar hij schreef "Dit wordt nauwgezet gecommuniceerd met de storemanager", maar ik wil graag iets neerzetten dat er ook meer gecommuniceerd word en niet alleen "dit".

Geachte heer/mevrouw,

Op 16 maart jl. zag ik in uw etalage een advertentie van storemanager. Dit is precies wat ik zoek.

Ik ben een jonge enthousiaste vrouw met een grote passie voor mode en trends. Een teamspeler, resultaatgericht, gedreven en enthousiast zijn eigenschappen die bij mij passen. In mijn huidige baan als assistent storemanager bij XXX functioneer ik als de rechterhand van de store manager. Op de vrije dagen van de storemanager geef ik leiding aan het team, en draag de verantwoordelijkheid voor de administratie en de omzet. De gang van zaken in en om het filiaal wordt nauwgezet gecommuniceerd met de storemanager.

Ik ben zoals veel vrouwen gek op schoenen en het spreekt mij erg aan dat ik een uitdagende baan als storemanager kan combineren met mijn passie voor mode. Bovendien ben ik van mening dat door mijn werkervaring en commercieel inzicht, ik een meerwaarde kan betekenen binnen uw winkel.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd CV. Graag zou ik mijn brief willen toelichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
sollicitatiebrief Controller Lynn Sollicitatiebrief en cv 2 22 januari 2007 11:36
Sollicitatiebrief Assistant Controller Lynn Sollicitatiebrief en cv 4 18 januari 2007 22:01
Sollicitatiebrief voor programmeur Tristan Sollicitatiebrief en cv 2 6 januari 2007 17:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon