Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2009, 22:03
penaja penaja is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 5
penaja is on a distinguished road
Wink Sollicitatiebrief voor een stageplek (spw4)

Hallo allemaal !

Ik ben penaja mama van 2 meiden en heb groen licht gekregen om de opleiding SPW4 te gaan doen , nu moet ik dus zorgen dat ik een stage-plek krijg en dus aan de slag om een brief te schrijven wat ik overigens best pittig vind....
Nu heb ik een opzet maar weet niet goed of het een "goede sollicitatiebrief" is, zou heel erg graag jullie mening willen :

Geachte heer of mevrouw,

Ieder mens is uniek. Ieder mens is anders. Dat is waar het in de zorgsector allemaal om draait. Dat ieder mens op een eigen persoonlijke manier hulp en zorg krijgt die nodig is. Een persoonlijke aanpak is niet alleen belangrijk, het is ook noodzakelijk. Alleen dan kan de beste hulp en begeleiding geboden worden. In mijn ogen moeten personen die werken in de zorg goed met mensen om kunnen gaan, flexibel zijn en het helpen van mensen als hun taak zien. Precies zo iemand, dat ben ik.

In december 2007 heb ik met een goede beoordeling de opleiding Helpende in de Zorg afgerond en heb hier een diploma van. Hiervoor heb ik ruim 9 maanden stage gelopen in een Verzorgingshuis, dit deed ik met veel plezier. De afgelopen jaren ben ik werkzaam geweest in steeds andere functies bij verschillende bedrijven. Zo was ik een tijdlang werkzaam in de horeca. Een ervaring waar ik geleerd heb klantvriendelijkheid uit te dragen en om te gaan met allerlei soorten mensen. Daarvoor werkte ik via het Jeugd Werk Garantieplan. Via dit plan kwam ik onder andere aan een baan als activiteitenbegeleidster in een Verzorgingshuis. Nog steeds kijk ik hier nog met ontzettend veel voldoening naar terug. Hier kwam ik erachter dat het willen bieden van hulp in mij zit. Ook merkte ik dat ik me uitstekend kan verplaatsen in een ander. Daardoor begrijp ik vaak goed wat mensen doormaken en op welke manier ik daarbij kan helpen.

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging en heb ik groen licht gekregen om de opleiding SPW4 te gaan doen. De opleiding start in September 2009 en ben nu op zoek naar een stageplek voor het eerste jaar. Dit kan voor zowel u als ook voor mij gunstig zijn aangezien u een werknemer erbij krijgt die leergierig, zelfstandig maar ook consequent kan zijn. Ikzelf kan de benodigde ervaring opdoen en alles leren waardoor ik in mijn beroep al mijn kwaliteiten kan geven en waar ik dankbaarheid en voldoening voor terug krijg.
Ik zou heel graag mijn steentje willen bijdragen aan de uitstekende zorg die uw organisatie al jaren biedt.

Graag zou ik mijn ambities en motivatie nader willen toelichten in een gesprek en daarbij de mogelijkheden binnen uw bedrijf willen bespreken.


Met vriendelijke groet,



Moet er misschien iets anders of heb je een tip dan hoor ik heel graag !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2009, 00:27
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor een stageplek (spw4)

Best penaja mama,

Ik heb je brief doorgelezen en vind hem best goed, authentiek. Je schrijft vanuit je gevoel en het komt ook over alsof het uit je hart komt.

Veel succes!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2009, 01:36
Cheater Cheater is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2009
Berichten: 17
Cheater is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor een stageplek (spw4)

Om de sandwich methode toe te passen, en dus te beginnen met een compliment: prachtige brief, zoals eerder genoemd, authentiek. Niet volgens de regeltjes, maar juist daardoor lekker lezend.

Dan enkele tips of gewoon opmerkingen die je op jouw manier mag aanpakken:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door penaja Bekijk bericht
"het helpen van mensen "
Misschien is dit stukje zin nog iets wat vaag. Mensen helpen kun je in vrijwel elke sector. Ik kan je helaas geen alternatief geven, omdat m'n inspiratie al is gaan slapen, maar ikzelf nog niet.

Verder hoor je normale woorden niet met een hoofdletter te beginnen.
"Verzorgingshuis" en "Helpdende .. Zorg" en "September" zijn normale woorden en horen dan niet met een hoofdletter. En moet "tijdlang" aan elkaar geschreven worden?

Ik zie in je verhaal één en al enthousiasme, er lijkt geen einde aan te komen. Perfect! Nu ik je werkervaring opnieuw lees, begin ik haast te denken, hé waarom is ze 'daar' en 'daar' dan niet blijven werken als je voldoening en plezier in het werk hebt? Je schrijft dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging. Dat vind ik een goede reden, maar het geeft niet voldoende lading denk ik. Misschien kun je een bewoording gebruiken als "m'n werkniveau en verantwoordelijkheid naar een hoger niveau tillen".
Ik ben ooit met een workcoach daarover in gesprek geweest, en "iemand die aangeeft 'zomaar' op zoek te zijn naar een nieuwe uitdaging", is iemand die misschien wel niet weet wat die nou wil. Don't get me wrong, ik wil dit niet over jou zeggen, maar het is iets wat een werkgever zou kunnen denken.

-
Even afsluiten met de sandwich methode (een positieve draai geven aan alles):
Zoals ik al zei, één en al enthousiasme straalt er vanaf. Ik denk zelfs dat je er met onze hulp er makkelijk gekomen was. Als er plaats is, waar jij naartoe wil, dan kom jij er vast en zeker, mits je deze enthousiasme volhoudt in je gesprekken.

Graag reactie van je en graag reactie van Jack Stemkens, omdat ik zijn reacties als goede waarde beschouw vanwege zijn bijbehorende site.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2009, 21:53
penaja penaja is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 5
penaja is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor een stageplek (spw4)

Allereerst dank je wel voor jullie reacties en voor het compliment !!
Cheater een aantal dingen die jij zegt , zit zeker wel wat in , ik zal mijn brief nog eens nalopen en misschien hier en daar nog iets veranderen en wat betreft de hoofdletters die zijn niet bewust gedaan maar erin geslopen
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 mei 2009, 01:19
Hoogie Hoogie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 1
Hoogie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor een stageplek (spw4)

Hoi Penaja,

Dit onderwerp heeft al een tijdje stilgestaan, maar ik probeer toch maar te reageren. Hoop een reactie te krijgen...

Allereerst: wat een superleuke en enthousiaste brief! Wel gewaagd om hem zo te sturen, maar ik weet zeker dat ie opgaat vallen!

Toevallig wil ik dezelfde opleiding als jij gaan volgen. Maar ik loop toch een beetje vast op het stagelopen. Ook ik ben moeder (maar dan van 2 zoontjes ) en loop tegen diverse dingen aan.

Ik zal ze hieronder eens opsommen en wat vragen erbij stellen:

- Hoe regel jij je opvang voor jullie kinderen?
- Meestal zijn de stages slecht of zelfs onbetaald, en eigenlijk kunnen we niet meer dan de helft van mijn salaris missen.
- Waar ga jij de opleiding volgen?
- Heb je inmiddels een stageadres en zo ja, voor hoeveel uur ga je stage lopen?

Hoop dat jij of eventuele andere lezers wat tips kun(nen)t geven.

Alvast bedankt.

Groetjes Hoogie
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 mei 2009, 11:08
Aleksandra Aleksandra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2009
Berichten: 5
Aleksandra is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor een stageplek (spw4)

Hallo Penaja,

Hoe is het afgelopen?
__________________
Groet,
Aleks
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief voor een stageplek Chantalll Sollicitatiebrief en cv 2 28 december 2008 18:32
Sollicitatiebrief stageplek Laborant. Graag commentaar Mantanna Sollicitatiebrief en cv 1 24 juni 2008 17:32
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38
Help! Sollicitatiebrief stageplek Zeynep Sollicitatiebrief en cv 1 11 april 2008 15:54
Sollicitatiebrief Stageplek Human Capital Recruitment Jack Bauer Sollicitatiebrief en cv 3 3 december 2007 23:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon