Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2013, 13:10
Hortumcu Hortumcu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2013
Berichten: 3
Hortumcu is on a distinguished road
Standaard Thuisstudie Vmbo TL LOI of NHA?

Hoi, Ik zit met een dilemma.
Ik ben 19 jaar van Turkse afkomst, ik heb helaas geen diploma, ik werk nu al ongeveer één jaar, maar het gevoel dat ik een opleiding wil gaan beginnen begint mij steeds te meer prikkelen.


Ik heb hiervoor op 't Vmbo gezeten(Kader) ik heb helaas m'n diploma niet kunnen halen ik was toen niet écht een gemotiveerd student ik was meer iemand die gelijk wou gaan werken wat aldus een hele grote fout.

Maar ik ben van plan om weer terug te keren naar school, mijn keuze gaat toch naar voortgezet onderwijs, ik wil géén Mbo opleiding doen omdat ik dáár juist mijn motivatie kwijt raak, het was de slechtste ervaring ooit wat ik heb meegemaakt, kansloos géwoon het was meer een pretopleiding i.p.v een opleiding waar je iets leert maar goed straight to the point.

ik heb op mijn lokale ROC wat onderzoek gedaan en ik kon ook niet terecht op het Vavo (Vmbo-tl) omdat ik niet voldoe aan de eisen, vorige week ben ik op de site van het LOI en het NHA gaan kijken waar ze deze studies wél hebben, en het mooiste is dat een thuisstudie géén vooropleiding vereist mijn profielkeuze is N&T omdat ik graag iets richting het laboratorium wil.

Inmiddels heb ik vandaag een studiegids van het LOI en het NHA ontvangen, het NHA is goedkoper en de studie duurt ongeveer 9 á 10 maanden en het LOI daar in tegen duurt 2 jaar en is een stuk duurder mijn vraag is:
Welke van de twee instellingen zijn beter? het LOI of het NHA?