Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2013, 13:10
Hortumcu Hortumcu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2013
Berichten: 3
Hortumcu is on a distinguished road
Standaard Thuisstudie Vmbo TL LOI of NHA?

Hoi, Ik zit met een dilemma.
Ik ben 19 jaar van Turkse afkomst, ik heb helaas geen diploma, ik werk nu al ongeveer één jaar, maar het gevoel dat ik een opleiding wil gaan beginnen begint mij steeds te meer prikkelen.


Ik heb hiervoor op 't Vmbo gezeten(Kader) ik heb helaas m'n diploma niet kunnen halen ik was toen niet écht een gemotiveerd student ik was meer iemand die gelijk wou gaan werken wat aldus een hele grote fout.

Maar ik ben van plan om weer terug te keren naar school, mijn keuze gaat toch naar voortgezet onderwijs, ik wil géén Mbo opleiding doen omdat ik dáár juist mijn motivatie kwijt raak, het was de slechtste ervaring ooit wat ik heb meegemaakt, kansloos géwoon het was meer een pretopleiding i.p.v een opleiding waar je iets leert maar goed straight to the point.

ik heb op mijn lokale ROC wat onderzoek gedaan en ik kon ook niet terecht op het Vavo (Vmbo-tl) omdat ik niet voldoe aan de eisen, vorige week ben ik op de site van het LOI en het NHA gaan kijken waar ze deze studies wél hebben, en het mooiste is dat een thuisstudie géén vooropleiding vereist mijn profielkeuze is N&T omdat ik graag iets richting het laboratorium wil.

Inmiddels heb ik vandaag een studiegids van het LOI en het NHA ontvangen, het NHA is goedkoper en de studie duurt ongeveer 9 á 10 maanden en het LOI daar in tegen duurt 2 jaar en is een stuk duurder mijn vraag is:
Welke van de twee instellingen zijn beter? het LOI of het NHA?

Is het te doen voor iemand zonder enig voorkennis? en wat betreft het studiemateriaal boeken en de leerstof, is de stof duidelijk en wordt alles concreet uitgelegd? en is de stof goed begrijpen en te verwerken want ik heb niet echt veel kennis wat betreft Wiskunde Rekenen en Scheikunde, tevens denk ik dat Nederlands en Engels op zich niet echt een groot probleem is mijn Nederlands is op niveau 2F, en geloof me rekenen was al een ramp ik kon niveau 1F niet eens halen, mijn Engels is gelukkig wel op peil, namelijk niveau B2.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 oktober 2013, 11:04
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Welke opleiding wil je nu precies gaan doen? In de onderwerpregel geef je aan vmbo, maar in je tekst heb je het over het profiel Natuur & Techniek en dat kent het vmbo niet (alleen havo en vwo).
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 oktober 2013, 12:48
Hortumcu Hortumcu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2013
Berichten: 3
Hortumcu is on a distinguished road
Standaard

Ah sorry, mijn fout. Het gaat om de opleiding VMBO-TL sector Techniek.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 oktober 2013, 12:23
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Maar ik ben van plan om weer terug te keren naar school, mijn keuze gaat toch naar voortgezet onderwijs, ik wil géén Mbo opleiding doen omdat ik dáár juist mijn motivatie kwijt raak, het was de slechtste ervaring ooit wat ik heb meegemaakt, kansloos géwoon het was meer een pretopleiding i.p.v een opleiding waar je iets leert maar goed straight to the point.
Ik heb het idee dat je een aantal termen door elkaar haalt. Het vmbo is voortgezet onderwijs, mbo is middelbaar onderwijs. Een mbo-opleiding volg je na het vmbo. Vmbo-tl leidt je niet op voor een beroep en dat diploma alleen is niets waard op de huidige arbeidsmarkt. Wil je echt geschoold werk gaan doen, dan is het noodzakelijk om na het vmbo nog een mbo-opleiding te volgen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 oktober 2013, 12:41
Hortumcu Hortumcu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2013
Berichten: 3
Hortumcu is on a distinguished road
Standaard

Beste Marieke,

het zit eigenlijk zo, ik heb géén startkwalificatie o.i.d. de opleiding die ik wil volgen is helaas een niveau 4 opleiding zoals hierboven vermeld, ik kan sowieso niet instromen omdat ik het desbetreffende diploma niet in bezit heb, aangezien ik die niet heb moet ik helemaal van MBO niveau 1 tot MBO niveau 4 klimmen en dat duurt ongeveer 4 á 5 jaar? ik wil toch het liefst een voortgezet onderwijs diploma halen omdat ik die niet heb ik heb (VMBO-TL sector Techniek) via het NHA of het LOI, mijn vraag was echter of het te doen is zonder enig voorkennis, of de leerstof concreet is en gemakkelijk te verwerken is, en welke instelling beter is het NHA of het LOI.

Tevens mijn excuses ik was niet duidelijk genoeg.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 oktober 2013, 18:15
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
het zit eigenlijk zo, ik heb géén startkwalificatie o.i.d. de opleiding die ik wil volgen is helaas een niveau 4 opleiding zoals hierboven vermeld, ik kan sowieso niet instromen omdat ik het desbetreffende diploma niet in bezit heb, aangezien ik die niet heb moet ik helemaal van MBO niveau 1 tot MBO niveau 4 klimmen en dat duurt ongeveer 4 á 5 jaar?
Maar ik begrijp wel hoe het zit

Citaat:
ik wil toch het liefst een voortgezet onderwijs diploma halen omdat ik die niet heb ik heb (VMBO-TL sector Techniek) via het NHA of het LOI, mijn vraag was echter of het te doen is zonder enig voorkennis, of de leerstof concreet is en gemakkelijk te verwerken is, en welke instelling beter is het NHA of het LOI.
Met jouw voorgeschiedenis denk ik dat je er een flinke kluif aan hebt en dat je stukloopt op het feit dat het afstandsonderwijs is. Flexibiliteit, studeren in je eigen tempo, snel een diploma, het klinkt allemaal heel mooi, maar het vergt veel discipline, wilskracht en doorzettingsvermogen. Als je iets te lastig vindt, is er geen docent die jou direct kan uitleggen hoe het zit, op momenten dat je er even doorheen zit - en die zullen er zijn - zijn er geen medestudenten die jou oppeppen. Ik zou toch nog eens goed kijken naar de mogelijkheden via het reguliere onderwijs
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thuisstudie naast fulltime baan na vmbo? niekv88 Opleiding kiezen en volgen 6 28 mei 2012 02:00
Ervaring met thuisstudie magazijn/logistiek medewerker NTI, LOI, NHA? hallosunshine Opleiding kiezen en volgen 1 3 april 2012 11:03
NHA of LOI? annema Opleiding kiezen en volgen 24 24 september 2010 17:52
NHA of LOI bedrijfskunde? Pheebe Opleiding kiezen en volgen 3 9 juni 2010 03:08
Opleiding doen bij LOI, NTI, NHA, etc..? Henk09 Opleiding kiezen en volgen 5 25 januari 2010 16:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon