Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2013, 14:00
B.G. B.G. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 4
B.G. is on a distinguished road
Standaard Vermelding baanafwijzing tijdens sollicitatiegesprek

Ik ben de laatste tijd aan het solliciteren geslagen nadat ik mijn studie heb afgerond. Nu kon ik in eerste instantie beginnen bij mijn afstudeerbedrijf, maar dit heb ik afgewezen omdat ik de houding van het bedrijf onprofessioneel richting mij vond.

Vervolgens ben ik verder gaan zoeken en is dit tijdens mijn overige sollicitatiegesprekken steeds aan bod gekomen en heb ik verteld waarom ik deze baan heb afgewezen. Dit leek mij persoonlijk niet slecht om te vertellen, maar ik begin er nu langzaam aan te twijfelen of ik dit misschien beter voor me kan houden.

Kan iemand mij hier advies voor geven?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 september 2013, 17:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dat ligt eraan. Om een juist oordeel te kunnen vellen, zullen we eerst moeten weten op welke manier het bedrijf te werk is gegaan.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 september 2013, 17:07
B.G. B.G. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 4
B.G. is on a distinguished road
Standaard

Ik heb de houding van degene waar ik mijn sollicitatiegesprek had (bij mij afstudeerbedrijf dus) ervaren als onprofessioneel en ongeïnteresseerd. Dit heb ik ook zo verteld bij andere gesprekken. Kan dit dan (negatieve) invloed hebben?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 september 2013, 17:13
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ja, dat kan. Jij kunt hierdoor arrogant en betweterig overkomen, want zoals je het zelf al zegt: jij hebt het op die manier ervaren, maar dat wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt. Het is doorgaans niet verstandig om met modder te gooien naar voormalige werkgevers. Ik heb nog steeds geen beeld wat er nu precies is gebeurd.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 september 2013, 17:27
B.G. B.G. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 4
B.G. is on a distinguished road
Standaard

Ik begrijp het, het ging echter voornamelijk over een persoon en niet over het hele bedrijf, maar dan nog kan ik er wel iets in zien, echter vind ik het dan wel raar dat de reacties in eerste instantie positief zijn (ben nog op verdere reacties aan het wachten, maar heb niet het gevoel gehad dat het slecht werd opgenomen).

Om het verhaal dan maar eens helemaal uit te werken: Ik ben afgestudeerd bij een bedrijf. Hier heb ik een baan aangeboden gekregen. Ik heb toen een sollicitatiegesprek bij dit bedrijf gehad en had hier uiteindelijk een slecht gevoel over en heb besloten dus niet te gaan werken bij mijn afstudeerbedrijf. Het hele sollicitatiegesprek gaf mij een slecht gevoel (vanwege het onprofessionele en ongeïnteresseerde gedrag van degene waarmee ik een gesprek had) en ik wilde niet bij aan mijn eerste echte baan beginnen met een slecht gevoel. Dit is dus de reden geweest dat ik deze baan heb afgewezen.

Nu ben ik vervolgens dus verder gaan zoeken en is dit verhaal tijdens wat gesprekken aan bod gekomen. Ik vroeg me af of ik in de toekomst hier mogelijk beter over kan zwijgen, omdat ik zoiets dergelijks beter kan weglaten als het een negatieve invloed kan hebben.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 september 2013, 17:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Om het verhaal dan maar eens helemaal uit te werken: Ik ben afgestudeerd bij een bedrijf. Hier heb ik een baan aangeboden gekregen. Ik heb toen een sollicitatiegesprek bij dit bedrijf gehad en had hier uiteindelijk een slecht gevoel over en heb besloten dus niet te gaan werken bij mijn afstudeerbedrijf. Het hele sollicitatiegesprek gaf mij een slecht gevoel (vanwege het onprofessionele en ongeïnteresseerde gedrag van degene waarmee ik een gesprek had) en ik wilde niet bij aan mijn eerste echte baan beginnen met een slecht gevoel. Dit is dus de reden geweest dat ik deze baan heb afgewezen.
Je schrijft dat je het hele verhaal uitwerkt, maar dat doe je niet . Je hebt het steeds over het onprofessionele en ongeïnteresseerde gedrag van die ander, maar wat dit nu precies concreet inhoudt is mij nog steeds niet duidelijk.

Maar los van de vraag welk gedrag deze persoon liet zien, zou ik dit helemaal niet noemen. Geef gewoon aan dat je geen interesse had in de baan. En als ze hierop doorvragen, dan zeg je dat je het idee had dat je elders beter tot je recht zou komen. Punt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 september 2013, 18:10
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Wanneer je negatief over een vorige werkgever bent, dan kan gedacht worden dat jij in de toekomst (las je weg gaat bij deze werkgever) ook negatief oven hen gaat praten. NIET DOEN DUS!!!!!

Hou de waarheid in het midden, zeg dat je afstudeerproject af liep en dat er verder geen ruimte was om je een contract te bieden. Uiteindelijk zit je in dezelfde situatie, zonder werk, maar het is voor een toekomstig werkgever een acceptabel verhaal. Snap je wat ik bedoel?
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 september 2013, 18:12
B.G. B.G. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 4
B.G. is on a distinguished road
Standaard

Ik begrijp het helemaal! Bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vragen om te stellen tijdens het sollicitatiegesprek Renatev Sollicitatiegesprek 8 25 april 2013 14:55
Mag ik dit vragen tijdens mijn sollicitatiegesprek? leor Sollicitatiegesprek 3 10 december 2012 00:34
Afgekraakt worden tijdens sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 17 21 december 2011 01:12
Motivatie tijdens sollicitatiegesprek Monique2 Sollicitatiegesprek 5 6 april 2011 17:14
Steviger/krachtiger overkomen tijdens sollicitatiegesprek JoyceW Sollicitatiegesprek 3 27 april 2009 22:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon