Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 maart 2008, 22:06
Julia1971 Julia1971 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2008
Berichten: 2
Julia1971 is on a distinguished road
Standaard Ik zit even vast...graag advies!

Ik worstel met zelfde probleem als zovelen hier op het forum. Na jaren in de cijfers te hebben gezeten (boekhouding en aanverwante zaken) sta ik ook op het punt dat ik van baan wil veranderen en wil doen wat ik echt leuk vind en goed in ben. Ik ben toevallig in het vak gerold van administratief werk en boekhouding, maar daar ligt totaal mijn hart niet. Er was altijd wel een reden om te blijven hangen bij een werkgever (financiele zekerheid etc.). Maar ik voel nu dat dit werk me meer energie kost dan dat het me geeft, ik voel totaal die beroemde “ flow” niet.

Ik heb de laatste tijd veel testen op internet gedaan (daaruit komt elke keer Artistiek en Mensgericht) en nagedacht wat ik nu echt leuk vind, dat kan ik wel bedenken maar zie er geen baan bij? Ik zit gewoon even vast in mijn plannen.

Misschien kunnen jullie me helpen of jullie ideeen geven als je het volgende lijstje ziet:

- Ik ben goed in Nederlandse taal (enorme taalpurist), vind leuk om dat ander te leren maar wil niet voor de klas staan.
- Ik kan goed luisteren naar een ander, ben altijd geinteresseerd in een ander
- Help graag anderen door te luisteren, adviezen te geven.
- Informele werksfeer
- Creativiteit

Alvast bedankt voor het meedenken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 maart 2008, 22:38
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Ik zit even vast...graag advies!

Dag Julia,

je bent, denk ik, al een heel eind op de goede weg om een baan te vinden die bij je past en waar jezelf voor gekozen hebt. Je lijstje is echter nog een beetje algemeen om een goede keus te kunnen maken. Vaak helpt het goed om voor jezelf een biografie te schrijven en te kijken wat je de afgelopen jaren (van 0 tot nu) allemaal gedaan hebt. Kijk naar dingen die je leuk vond om te doen (denk ook aan schoolvakken, hobbies) en dingen die je niet leuk vond, dingen die goed gingen , dingen die minder goed gingen. Vaak "rolt"hier een soort rode draad uit met iets waarvan je wel mee verder kunt en wilt. Praat ook met iedereen die je tegen komt, vraag hen wat voor werk ze doen, welke taken ze hebben en welke opleiding daarbij hoort. Hierdoor doe je ook weer ideeen op.

Veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 april 2008, 13:00
krijnie krijnie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 6
krijnie is on a distinguished road
Standaard Re: Ik zit even vast...graag advies!

Misschien is sociaal cultureel werker wel iets voor je in het Welzijnsland
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 april 2008, 16:10
Arnold Veenhoff's schermafbeelding
Arnold Veenhoff Arnold Veenhoff is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2008
Berichten: 7
Arnold Veenhoff is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Arnold Veenhoff
Standaard Re: Ik zit even vast...graag advies!

Hoi Julia,

Kan me goed voorstellen dat het lastig is je keuze te bepalen, en des te meer als je dat in je uppie wilt doen. Het is altijd makkelijker om de zaken met een ander te bespreken. Als je een vriend(in) hebt die het aan durft je een spiegel voor te houden, kun je samen met hem/haar op zoek naar die baan waarin je wensen en talenten helemaal tot hun recht komen.
Er zijn ook een hoop boeken waarmee je je denken over je loopbaankeuze kunt structureren. Denk bijvoorbeeld aan Welke kleur heeft jouw parachute van Richard Bolles, of aan Lopen doe je zelf, van Ineke van den Berg en Arianne van Galen. Die boeken kun je vinden in de betere boekhandel en als je daar dan toch bent, kun je meteen kijken of er misschien nog andere "zelfhulp"-boeken zijn die je helpen bij het bepalen van je carrierepad.

Werkt die aanpak ook niet voor je, ga dan es praten met een loopbaanadviseur. Die zijn er per slot van rekening voor opgeleid mensen te helpen bij het bepalen van hun loopbaankeuzes.

Kortom: of het nou linksom of rechtsom is, het gaat helemaal goed komen met je loopbaan.

Ik wens je veel succes met je zoektocht, of je die nu zelf, met een vriend of met een professional onderneemt!


Hartelijke groet,

Arnold
__________________
Arnold Veenhoff
Loopbaanadviseur en coach - www.talent4work.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 mei 2008, 09:43
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ik zit even vast...graag advies!

Journaliste?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
poging 2 onderhoudsmonteur woningbouw!! Laatste advies graag suleika21 Sollicitatiebrief en cv 2 9 februari 2008 11:45
Sollicitatie directiesecretaresse graag jullie advies massja Sollicitatiebrief en cv 1 12 september 2007 17:29
Sollicitatie adm.medewerkster Graag advies Paauwtje Sollicitatiebrief en cv 3 23 augustus 2007 10:02
sollicitatie traineecoordinator: graag advies Selma Sollicitatiebrief en cv 2 14 mei 2007 09:45
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 10:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon