Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juni 2007, 10:25
Ann1983 Ann1983 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 1
Ann1983 is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief pedagogische medewerker HBO, heel graag feedback!

Dordrecht, 7 juni 2007



Betreft: Sollicitatie Pedagogisch medewerker


Geachte mevrouw xxx,


Vol belangstelling las ik de advertentie van pedagogisch medewerker op Nationale Vacaturebank.nl van 1 juni j.j. In juli 2007 zal ik mijn opleiding Pedagogiek behalen en zodoende ben ik momenteel op zoek naar een baan. De omschrijving van het werk en de instelling spraken mij erg aan.


Jullie instelling spreekt mij erg aan, aangezien ik altijd al veel interesse gehad heb in mensen die een auditieve of communicatieve beperking hebben. Tijdens mijn middelbare schooltijd heb ik ook een tijdje geoefend met het communiceren volgens het gebarentaalalfabet. Ik vind het erg fascinerend hoe mensen met een auditieve of communicatieve beperking tot een wijze van communiceren kunnen komen. Toen ik uw advertentie las was ik direct geprikkeld, de werkzaamheden spraken mij erg aan. Wat mij het meest aanspreekt in deze functie is het hulp bieden aan kinderen in de leeftijd van 5 – 13 jaar met een auditieve of communicatieve beperking. Ook het samenwerken met een behandelcoördinator, maatschappelijk werker en speltherapeut vind ik erg interessant.

Tijdens mijn Pedagogiek opleiding heb ik in mijn 3e en 4e jaar achtereenvolgens op een kindercentrum (kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, vakantieopvang) en openbare basisschool gewerkt. Gedurende deze stages heb ik ook gewerkt met kinderen met gedragsproblemen, o.a. met kinderen met een sociaal – emotionele achterstand. Deze kinderen heb ik begeleid door middel van speel en leermateriaal wat op de instelling aanwezig was. Wat ik vooral tijdens die stage geleerd heb, is dat het stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling erg belangrijk is.

Uit de advertentieomschrijving maak ik op dat mijn kennis en ervaring aansluit bij uw eisen.
Ik heb altijd in teamverband gewerkt, maar heb ook veel zelfstandigheid ontwikkeld. Tijdens mijn 3e jaarstage heb ik zelfstandig een oudercursus ontworpen en gegeven. Indien ik hulp nodig had heb ik die aan collega’s gevraagd. Ik kan dus zowel zelfstandig als in teamverband mijn werkzaamheden verrichten.

Over het algemeen genomen ben ik stressbestendig en heb ik gevoel voor humor. Ik vind namelijk dat je naast serieus te zijn ook af en toe best humor in je werk kan gebruiken, helemaal als je met kinderen / jongeren werkt. Initiatief nemen, betrouwbaarheid, flexibiliteit, gestructureerd en betrokken zijn, zijn goede eigenschappen van mij. Ook ben ik erg leergierig en sta ik open voor nieuwe dingen. Door middel van mijn stage – ervaringen en theorie heb ik veel geleerd. Ik kijk er daarom naar uit om dit nu in de praktijk te gaan uitvoeren.


Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn Curriculum Vitae in een persoonlijk gesprek toe.




Vriendelijke groeten,


XXX



Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juni 2007, 20:23
Janine84 Janine84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 9
Janine84 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief pedagogische medewerker HBO, heel graag feedback!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ann1983 Bekijk bericht
Dordrecht, 7 juni 2007



Betreft: Sollicitatie Pedagogisch medewerker


Geachte mevrouw xxx,


Vol belangstelling las ik de advertentie van pedagogisch medewerker op Nationale Vacaturebank.nl van 1 juni j.j. In juli 2007 zal ik mijn opleiding Pedagogiek behalen (een opleiding rond je af, een diploma behaal je) en zodoende ben ik momenteel op zoek naar een baan. De omschrijving van het werk en de instelling spraken mij erg aan.

Vind ik niet zo mooi, je vertelt twee keer dat de instelling je aanspreekt.

Jullie instelling spreekt mij erg aan, aangezien ik altijd al veel interesse gehad heb in mensen die een auditieve of communicatieve beperking hebben. Tijdens mijn middelbare schooltijd heb ik ook een tijdje geoefend met het communiceren volgens het gebarentaalalfabet. Ik vind het erg fascinerend hoe mensen met een auditieve of communicatieve beperking tot een wijze van communiceren kunnen komen. Toen ik uw advertentie las was ik direct geprikkeld, de werkzaamheden spraken mij erg aan. Wat mij het meest aanspreekt in deze functie is het hulp bieden aan kinderen in de leeftijd van 5 – 13 jaar met een auditieve of communicatieve beperking. Ook het samenwerken met een behandelcoördinator, maatschappelijk werker en speltherapeut vind ik erg interessant.

Tijdens mijn Pedagogiek opleiding heb ik in mijn 3e en 4e jaar achtereenvolgens op een kindercentrum (kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, vakantieopvang) en openbare basisschool gewerkt. Gedurende deze stages heb ik ook gewerkt met kinderen met gedragsproblemen, o.a. (met) zou ik weglaten kinderen met een sociaal – emotionele achterstand. Deze kinderen heb ik begeleid door middel van speel en leermateriaal wat op de instelling aanwezig was. Wat ik vooral tijdens die stage geleerd heb, is dat het stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling erg belangrijk is.

Uit de advertentieomschrijving maak ik op dat mijn kennis en ervaring aansluit bij uw eisen.
Ik heb altijd in teamverband gewerkt, maar heb ook veel zelfstandigheid ontwikkeld. Tijdens mijn 3e jaarstage heb ik zelfstandig een oudercursus ontworpen en gegeven. Indien ik hulp nodig had heb ik die aan collega’s gevraagd. Ik kan dus zowel zelfstandig als in teamverband mijn werkzaamheden verrichten.

Over het algemeen genomen ben ik stressbestendig en heb ik gevoel voor humor. Ik vind namelijk dat je naast serieus (te) weglaten zijn ook af en toe (best) weglaten humor in je werk kan gebruiken, helemaal als je met kinderen / jongeren werkt. Initiatief nemen, betrouwbaarheid, flexibiliteit, gestructureerd (werken?) en betrokken zijn, zijn goede eigenschappen van mij. Ook ben ik erg leergierig en sta ik open voor nieuwe dingen. Door middel van mijn stage – ervaringen (volgens mij is dit woord zo niet goed geschreven) en theorie (misschien toevoegen 'die ik mij eigen heb gemaakt', of iets in deze richting) heb ik veel geleerd. Ik kijk er daarom naar uit om dit nu in de praktijk te gaan uitvoeren (brengen/toepassen klinkt mijn inziens beter).


Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn Curriculum Vitae in een persoonlijk gesprek toe.




Vriendelijke groeten,


XXX



Bijlage: Curriculum Vitae
Heb een paar puntjes aangestipt, voor de rest een goede brief!
Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker computerwinkel: graag feedback Sergio Sollicitatiebrief en cv 4 11 maart 2007 15:04
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon