Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 mei 2012, 03:32
Catharina Catharina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2012
Berichten: 2
Catharina is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief arts-onderzoeker

Beste allemaal,

Zou iemand mij feedback willen geven over mijn sollicitatiebrief?
In de vacature stond een uitgebreide functiebeschrijving, waaronder dit:

Binnen dit project is plaats voor een artsonderzoeker. U rekruteert patiënten en voert het onderzoek uit binnen een multidisciplinair team van psychiaters, neurologen en neuroradiologen. U werkt gedeeltelijk op locaties in de GGZ.

Bij 'Wij vragen' stond dit:

Gezocht wordt naar kandidaten met een voltooide artsenopleiding. Aantoonbare belangstelling voor wetenschappelijk onderzoek, bij voorkeur met interesse in geneesmiddelen en psychiatrie is noodzakelijk. Kandidaten dienen te beschikken over goede communicatieve eigenschappen en een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.


Dit is mijn brief:

Geachte mevrouw X,

Met enthousiasme las ik de vacature voor een arts-onderzoeker bij de afdeling Radiologie op de website van het Academisch Medisch Centrum. Deze functie sluit erg goed aan bij mijn wetenschappelijke interesse in zowel psychiatrie als neuroradiologie. Graag wil ik, middels deze brief, dan ook voor de functie solliciteren.

Aankomende augustus verwacht ik mijn artsexamen te behalen en voor de periode daarna ben ik op zoek naar een functie als promovendus. Na een aantal jaar twijfelen aan mijn studiekeuze ben ik er nu uit dat ik de voorkeur geef aan een carričre in het wetenschappelijk onderzoek boven een carričre als arts. Ik vind het belangrijk om mensen te helpen en bij te dragen aan de best mogelijke behandeling van patiënten. Tegelijkertijd ben ik meer een denker, erg nieuwsgierig en onderzoekend van aard, stel mezelf vragen en kijk graag verder dan wat al bekend is. Omdat ik met deze laatste kenmerken niet goed uit de voeten kon tijdens mijn co-schappen, ben ik op zoek naar een functie waarin ik zowel mijn idealisme, als mijn nieuwsgierigheid en creativiteit kan bevredigen. Ik verwacht deze bevrediging te vinden in een wetenschappelijke carričre en promoveren zie ik als een eerste stap daartoe.

Ervaring met wetenschappelijk onderzoek heb ik opgedaan tijdens mijn wetenschaps- en minorstage en in de verschillende onderzoeksbanen die ik heb gehad. Daarbij kwamen mijn eigen enthousiasme en motivatie goed van pas bij het informeren en overtuigen van potentiële deelnemers. Tijdens mijn wetenschapsstage Kinder- en Jeugdpsychiatrie hield ik me, in het kader van een follow-up onderzoek, bijvoorbeeld bezig met het includeren en interviewen van ouders van meisjes die in Justitiele Jeugd Inrichtingen waren opgenomen. Ondanks deze lastige onderzoekspopulatie is het me, samen met de andere studenten, gelukt de meerderheid van de oorspronkelijke deelnemers te includeren. Het empathisch luisteren en reageren op de, vaak heftige en nare, verhalen van de ouders en tegelijkertijd binnen een haalbare tijd de benodigde informatie verzamelen gaf me bovendien veel voldoening.

Naast het goed zelfstandig functioneren heb ik tijdens mijn co-schappen en in mijn werk in het onderzoek en in de zorg ook goed leren samenwerken met zowel artsen, verpleegkundigen en verzorgenden als collega-onderzoekers. Ik kan, in het algemeen, goed opschieten met anderen, en ik vind het vooral inspirerend om ideeën en kennis uit te wisselen en zo te werken aan een gezamenlijk doel.

Graag kom ik in een persoonlijk gesprek kennismaken en een toelichting geven op mijn sollicitatie, want wellicht is dit gezamenlijke doel wel ňns gezamenlijke doel.


Met vriendelijke groet,

X



Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Kitty
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 mei 2012, 11:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Geachte mevrouw X,

Met enthousiasme las ik de vacature voor een arts-onderzoeker bij de afdeling Radiologie op de website van het Academisch Medisch Centrum. Deze functie sluit erg goed aan bij mijn wetenschappelijke interesse in zowel psychiatrie als neuroradiologie. Graag wil ik, middels deze brief deze tussenzin kun je weglaten, dat spreekt voor zich , dan ook voor de functie solliciteren.

Aankomende augustus verwacht ik mijn artsexamen te behalen en voor de periode daarna ben ik op zoek naar een functie als promovendus. Na een aantal jaar twijfelen Dit zou ik niet vermelden in een sollicitatiebrief. Laat het weg en schrijf liever dat je gericht kiest voor een carričre in het wetenschappelijk onderzoek. aan mijn studiekeuze ben ik er nu uit dat ik de voorkeur geef aan een carričre in het wetenschappelijk onderzoek boven een carričre als arts. Ik vind het belangrijk om mensen te helpen en bij te dragen aan de best mogelijke behandeling van patiënten. Tegelijkertijd ben ik meer een denker, erg nieuwsgierig en onderzoekend van aard, stel mezelf vragen en kijk graag verder dan wat al bekend is. Omdat ik met deze laatste kenmerken niet goed uit de voeten kon tijdens mijn co-schappen, Dit is wat negatief geformuleerd. Schrijf liever dat je er tijdens het lopen van je co-schappen erachter kwam dat je je liever bezighoudt met het verrichten van onderzoek et cetera. ben ik op zoek naar een functie waarin ik zowel mijn idealisme, als mijn nieuwsgierigheid en creativiteit kan bevredigen. Ik verwacht deze bevrediging te vinden in een wetenschappelijke carričre en promoveren zie ik als een eerste stap daartoe.

Ervaring met wetenschappelijk onderzoek heb ik opgedaan tijdens mijn wetenschaps- en minorstage en in de verschillende onderzoeksbanen die ik heb gehad. Daarbij kwamen mijn eigen enthousiasme en motivatie goed van pas bij het informeren en overtuigen van potentiële deelnemers. Tijdens mijn wetenschapsstage Kinder- en Jeugdpsychiatrie hield ik me, in het kader van een follow-up onderzoek, bijvoorbeeld bezig met het includeren en interviewen van ouders van meisjes die in Justitiele Justitiele Jeugd Inrichtingen waren opgenomen. Ondanks deze lastige onderzoekspopulatie is het me, samen met de andere studenten, gelukt de meerderheid van de oorspronkelijke deelnemers te includeren. Mooi concreet voorbeeld!
Het empathisch luisteren en reageren op de, vaak heftige en nare, verhalen van de ouders en tegelijkertijd binnen een haalbare tijd de benodigde informatie verzamelen gaf me bovendien veel voldoening. Deze zin is vrij lang, loopt niet lekker en klopt niet. Kijk er nog eens naar en probeer er twee zinnen van te maken.


Naast het goed zelfstandig functioneren heb ik tijdens mijn co-schappen en in mijn werk in het onderzoek en in de zorg ook goed leren samenwerken met zowel artsen, verpleegkundigen en verzorgenden als collega-onderzoekers. Ik kan, in het algemeen, goed opschieten met anderen, en ik vind het vooral inspirerend om ideeën en kennis uit te wisselen en zo te werken aan een gezamenlijk doel.

Graag kom ik in een persoonlijk gesprek kennismaken en een toelichting geven op mijn sollicitatie, want wellicht is dit gezamenlijke doel wel ňns óns gezamenlijke doel.


Met vriendelijke groet,

X

Bijlage: curriculum vitae
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 mei 2012, 18:49
Catharina Catharina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2012
Berichten: 2
Catharina is on a distinguished road
Standaard

Hartelijk dank voor de feedback. Ik heb de brief aangepast en inmiddels verzonden. Ben benieuwd..

Vriendelijke groet,
Kitty
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief sociaal-wetenschappelijk onderzoeker, graag feedback dorine Sollicitatiebrief en cv 2 9 september 2010 11:52
Sollicitatiebrief onderzoeker Mo. Sollicitatiebrief en cv 5 21 juni 2009 22:30
Sollicitatiebrief junior onderzoeker Mo. Sollicitatiebrief en cv 2 17 juni 2009 17:53
Sollicitatiebrief assistent-/junior onderzoeker Mo. Sollicitatiebrief en cv 3 1 april 2009 22:21
Sollicitatiebrief onderzoeker aapje Sollicitatiebrief en cv 4 15 oktober 2006 17:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon