Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2012, 17:58
heepgirl heepgirl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2012
Berichten: 3
heepgirl is on a distinguished road
Standaard Hoe een baan vinden zonder de juiste papieren/ervaring?

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier, dus zal me even voorstellen. Ik ben Marije, 40 jaar, uit het noorden des lands. Ik heb archeologie gestudeerd en 13 jaar gewerkt bij een archeologisch bedrijf. Eerder dit jaar kregen we echter te horen dat er vanwege bedrijfseconomische redenen diverse mensen uit moesten, en helaas hoor ik daar ook bij. Na vele jaren hard werk en trouw dienst ineens op straat, niet leuk.

Dan rijst natuurlijk de vraag, wat nu?? Ik zat natuurlijk in een heel specifiek vak, waar momenteel nauwelijks werk in is. Ik kan wel wat, maar zonder de juiste papieren en ervaring is het moeilijk om ergens tussen te komen, en ik weet ook nog niet helemaal precies wat ik echt leuk zou vinden.

Ik zou mezelf karakteriseren als een harde werker, praktisch ingesteld, nauwkeurig en systematisch, communicatief en heb goede taalvaardigheid in Nederlands en Engels. Ik heb voorafgaand aan mijn baan in de archeologie wat uitzendwerk gedaan in een aardappelfabriek, een kwekerij en bij een boer (allemaal productiewerk), en ik heb een half jaar gewerkt als tandartsassistente.

Wat me eventueel wel leuk lijkt zijn dingen als baliemedewerker, receptioniste, archiefmedewerker, facilitair medewerker, dat soort dingen. Heeft iemand misschien tips voor mij? Momenteel ben ik bezig met een sollicitatie voor tandartsassistente, het is niet mijn droombaan, en ze hebben voorkeur voor een gediplomeerd iemand, maar je moet toch wat.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2012, 15:31
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Stug volhouden met solliciteren.
2: School jezelf zo snel mogelijk om met cursussen / MBO3 / MBO4 om aan de bak te komen.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 september 2012, 15:37
heepgirl heepgirl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2012
Berichten: 3
heepgirl is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie!

Proberen vol te houden en zoveel mogelijk solliciteren moet ook wel, maar valt niet mee, ik heb een behoorlijke klap gekregen van m'n ontslag en de bijzonder knullige manier waarop alles gegaan is, en verder zijn er weinig vacatures waar ik wat mee kan.

Een opleiding/cursus volgens mag niet als je in de WW zit, want dan ben je niet beschikbaar voor betaald werk...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 september 2012, 17:19
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Niet persoonlijk opvatten. Iedere dag worden wereldwijd honderdduizenden ontslagen en vaak op een rotte manier.
2: Stug volhouden en het niet persoonlijk opvatten is erg belangrijk.
3: Ga in overleg met het UWV over cursussen en dergelijke. Mogelijk kom je in aanmerking voor dispensatie. Zelfstudie kan bijvoorbeeld in de avonduren/weekeinden.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baan 'onder niveau' aangenomen, wat moet ik ervan vinden? Strebertje Loopbaanvragen 19 25 februari 2011 19:41
Is 'gevoel' een juiste reden om een andere baan te zoeken? sterretje24 Loopbaanvragen 5 27 februari 2010 11:29
Hoe verkoop je je enthousiasme in een sollicitatiebrief Makingsense Sollicitatiebrief en cv 2 12 augustus 2009 09:56
Hoe vind ik de juiste baan? Hilversum Alle andere carričreonderwerpen 3 12 juli 2009 21:21
Ik wil een hbo opleiding volgen Geert Opleiding kiezen en volgen 6 13 november 2007 01:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon