Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 mei 2012, 14:06
jn2 jn2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2012
Berichten: 4
jn2 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief vakantiebaan zorgtehuis

Hoi, ik wil graag tips over mijn sollicitatiebrief. Ik ben 21 jaar oud en ik heb tot nu toe nog nooit gewerkt wegens privé redenen. Nu ik mezelf weer bent, wil ik in de zomervakantie mezelf bezig houden. Nog een vraagje. In één van de functie eisen stond dat je verwacht wordt dat je de Protestants-Christelijke identiteit van de Hervormde Stichting kunnen onderschrijven. Wat bedoelen ze daarmee?

Geachte mevrouw J.L. op 't Hof,

Graag wil ik mezelf kandidaat stellen voor de functie vakantie medewerker, op de locatie: xxx. Mijn naam is xxx xxx en ik ben 21 jaar oud. Ik volg een MBO opleiding commercieel bank & verzekeren.


De reden waarom ik solliciteer is omdat ik mezelf bezig wilt houden gedurende de hele zomervakantie periode. Ook lijk het me erg leuk om met oudere mensen te werken. Ik ben empatisch, enthousiast, doe altijd keurig wat me opdraagt en ik kan goed met mensen opgaan. Als ervaring heb ik jarenlang voor mijn familie gezorgd en ik heb in het verleden een paar keren vrijwillig meelopen in verplegings tehuizen. Ik vindt dat ik voldoende mensenkennis hebt om mezelf in te leven in een ander en vindt mezelf daardoor het geschikte kandidaat bent voor vakantiebaan bij u.

Ik hoop dat mijn sollicitatiebrief aanleiding biedt tot een vervolg in de vorm van een gesprek.

Met vriendelijke groet,

xxxx xxxx

bijlage: Curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 mei 2012, 14:17
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je brief heeft een heel hoog ik-gehalte met als toppunt de zin:

De reden waarom ik solliciteer is omdat ik mezelf bezig wilt houden gedurende de hele zomervakantie periode.

Dit is natuurlijk geen goede binnenkomer ...

Daarnaast staat je brief vol spel- en taalfouten en kromme zinnen.

Mijn advies: lees de artikelen op onze site over het schrijven van een goede sollicitatiebrief eens heel goed door.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 mei 2012, 14:27
jn2 jn2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2012
Berichten: 4
jn2 is on a distinguished road
Standaard

Heel erg bedankt Ik heb moeite met het taal Nederlands dus voor mij is het erg lastig om foutloos overeen te komen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 mei 2012, 01:00
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Nog een vraagje. In één van de functie eisen stond dat je verwacht wordt dat je de Protestants-Christelijke identiteit van de Hervormde Stichting kunnen onderschrijven. Wat bedoelen ze daarmee?
Daarmee bedoelen ze dat jij het eens bent met de visie die zij hebben. In dit geval dus een Protestant-Christelijke (Hervormde) levensvisie. Heb je die niet, dan vragen ze feitelijk of je niet wil reageren.

Verder heeft Marieke al aangegeven wat de zwakke plekken van je brief zijn. Ik zou gewoon een tweede brief schrijven waarin je de 'fouten' uit de eerste vermijdt. Zet 'm daarna gewoon weer hier op het forum (het gebeurt volgens mij weinig dat mensen een tweede nieuwe brief voor eenzelfde functie hier posten! Maar ik denk dat er voldoende lezers op het forum zijn die respect hebben voor iemand die gewoon doorzet. Dus zal je zeker opbouwende feedback krijgen op je nieuwe brief.)

Een klein puntje wat voor je nieuwe brief: Bij de aanhef laat je de voorletters van de persoon aan wie je de brief richt achterwege. Heeft de naam een tussenvoegsel, zoals bij jouw brief het geval is dan schrijf je die in dat geval met een hoofdletter.
Het wordt dus:

Geachte mevrouw Op 't Hof,

En dan die brief.

Succes (en maak het niet zwaarder dan dat het is. Het gaat om een vakantiebaan. Dat is een eerste stap op de arbeidsmarkt, dus het is ook niet erg dat aan je sollicitatiebrief te zien is dat je er nog geen honderd geschreven hebt.)

Maarten
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 mei 2012, 01:34
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Nou, alles is al gezegd over deze sollicitatiebrief: post een nieuwe en je zal wederom inhoudelijke feedback krijgen (misschien wel van mij).

OFF TOPIC

Ik reageer eigenlijk alleen even op de zin van Maarten: "tweede nieuwe brief voor eenzelfde functie". Deze zin klopt niet, omdat er 'eenzelfde' wordt gebruikt. Aangezien u volgens mij ook wel een liefhebber van de Nederlandse taal bent, hier toch even de reactie. 'Eenzelfde' kan alleen gebruikt worden in een vergelijking, waarbij de vergelijking in de directe omgeving wordt genoemd. Zie: http://bit.ly/JskcEO.

Dit weet ik zelf ook nog niet al te lang en vond het zodoende interessant dat iemand mij hier eens op attendeerde. Ik dacht, misschien vindt u - als mede-taalliefhebber - een dergelijke attendering ook wel interessant. Vandaar dit bericht.

Met vriendelijke groet,


Richard
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 mei 2012, 01:54
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Richard,

Leuk dat je kan zien dat ik plezier in de Nederlandse taal heb. Het moet inderdaad dezelfde functie zijn in dit geval.... Ach, tis al laat zal ik maar zeggen

Dank voor de correctie.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 juni 2012, 19:47
Verzorgende Verzorgende is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 10
Verzorgende is on a distinguished road
Standaard

Zou niet beginnen met De reden waarom ik solliciteer is omdat ik mezelf bezig wilt houden gedurende de hele zomervakantie periode, lijkt nu net of je het moet doen in plaats van dat je het wilt.

Doe altijd keurig wat me opdraagt, mensen moeten kunnen zien in je brief dat je wel naar opdrachten werkt maar dat je ook zelfstandig kan werken en niet dat ze je alles steeds moeten gaan vertellen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon