Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 april 2013, 11:00
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Moeilijkste onderdeel van solliciteren

Ik was benieuwd wat jullie het moeilijkste onderdeel vinden van solliciteren? Ik dacht hierbij zelf aan de volgende antwoorden.

1. Een geschikte vacature vinden
2. Een sollicitatiebrief schrijven
3. Een CV schrijven
4. Een sollicitatiegesprek voeren
5. Onderhandelen over arbeidsvoorwaarden

Voor mij geldt dat ik het sollicitatiegesprek voeren het lastigste onderdeel van een sollicitatieprocedure vindt. Je bent dan toch afhankelijk van of het klikt met degene die het interview afneemt en of het gesprek een beetje een beetje loopt zoals jij dat graag zou willen.

Wat vindt jij het moeilijkste onderdeel?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 april 2013, 11:56
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ik ervaar de meeste moeilijkheden vanaf het eerste gesprek naar tweede gesprek en het contract. Arbeidsvoorwaarden gaan me dan goed af. Ik ervaar meer spanning omdat het na het eerste gesprek echt meer concreet wordt!
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 april 2013, 23:55
Twinnyh Twinnyh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2011
Berichten: 27
Twinnyh is on a distinguished road
Standaard

Ik vind zelf persoonlijk het schrijven van de brief en het sollicitatiegesprek. Wat je al zei je bent afhankelijk van de klik met die persoon.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 april 2013, 16:25
MWT MWT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2013
Berichten: 7
MWT is on a distinguished road
Standaard

Het moeilijkste vind ik het schrijven van de brief. Zeker in deze tijd. Je brief moet gelijk aanslaan bij de lezer. Ik hoor soms berichten van 80 sollicitaties op 1 vacature.

Het gesprek vind ik ook wel lastig en ben dan ook erg zenuwachtig, maar het is wel een bevestiging dat ze geïnteresseerd zijn en meer willen weten. Als je je goed voorbereid door na te denken over je ambities en je eigenschappen en door je in te lezen over het bedrijf kan je de vragen die ze stellen goed beantwoorden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 mei 2013, 00:01
Elly Elly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 8
Elly is on a distinguished road
Standaard Moeilijkste onderdeel van solliciteren

Ik vind het schrijven van de brief en het opstellen van het CV het moeilijkst. Voor elke sollicitatie moet het weer opnieuw, je moet je in stijl en toon altijd even aanpassen om relevant te blijven.

Wanneer het eenmaal tot een gesprek komt ben ik meestal, hoewel zenuwachtig, toch meer mezelf dan in mijn brieven. Het valt me makkelijker te reageren op een persoon met een gezicht en een stem dan min of meer 'in het niets' te kletsen. En vanaf het gesprek is het: wel of niet. Het klikt wel of het klikt niet. Als je je bij het gesprek op je gemak voelt, en het loopt lekker, dan heb jij je deel gedaan. Vanaf dan is het het lot dat bepaalt!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 mei 2013, 17:13
Jill's schermafbeelding
Jill Jill is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2013
Berichten: 8
Jill is on a distinguished road
Standaard

Ik vind inderdaad het sollicitatiegesprek ook altijd het moeilijkste onderdeel. Of in ieder geval het meest 'tricky'. Je moet inderdaad maar geluk hebben dat diegene die het gesprek met je aangaat een klik met je heeft en het gesprek een beetje loopt. Het enige waar je van te voren voor kan zorgen is dat je je goed in leest op het bedrijf, de functie en kijkt wat voor een soort omgang je verwacht binnen het bedrijf. Daarnaast kan je wellicht al kijken wat de kledingvoorschriften zijn. Ik koop vaak iets nieuws, en dan het liefst niet al te duur anders wordt het solliciteren een dure grap. Vaak zoek ik dan online naar iets voordeligs en koop ik een nette damesbroek. Tenzij je echt in mantelpak moet natuurlijk, daar heb ik er ook altijd een van in de kast hangen!
__________________
Een lekker appeltje voor de dorst
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Sollicitatie Mentor/coach ROC Ingridmvvier Sollicitatiebrief en cv 4 17 januari 2011 21:03
Sollicitatiebrief en CV Fitnessmanager gennyfelicia Sollicitatiebrief en cv 0 26 augustus 2010 15:37
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
Graag reacties op brief van loopbaanadviseur Lonny Sollicitatiebrief en cv 1 14 augustus 2006 12:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon