Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 september 2016, 12:36
Edwin1975 Edwin1975 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 september 2016
Berichten: 2
Edwin1975 is on a distinguished road
Standaard Aanstelling perikelen

Bij voorbaat sorry voor de lap tekst...

Even kort mijn achtergrond… In 2003 heb ik mijn studie medische biologie afgerond aan de VU in Amsterdam. Hierna ben ik in 2008 gepromoveerd in de biochemie ook aan de VU.

Omdat ik genoeg had van fundamenteel onderzoek heb ik er bewust voor gekozen om tijdens mijn jaren als postdoctoraal onderzoeker aan de RUG in Groningen samen te werken met verschillende biotech bedrijven zoals DSM, Organon en Friesland foods.

Tijdens deze periode heb ik weliswaar veel geleerd, maar na 10 jaar academisch onderzoek besloot ik in 2012 dat een carrière als professor binnen de universiteit niet mijn ding was. Daarom ben ik op zoek gegaan naar andere loopbaan in de pharma of biotech industrie. Na ruim een jaar oriënteren en zoeken ging ik in 2013 aan de slag bij een biologics CMO (onderdeel van een Nederlandse farmaceut) binnen de productie afdeling. Helaas werd dit gehele onderdeel overgenomen door een Amerikaanse farmaceut, wat onder meer betekende dat een aantal vestigingen dicht gingen. Voor mijn vestiging hield dit in dat de onderzoeksafdeling werd gesloten en dat het contract van personeel met een tijdelijke aanstelling niet werd verlengd. Ik moest dus ook weg, hoewel mij een vaste aanstelling in het vooruitzicht was gesteld na een jaarcontract. Gelukkig had men hier wel het fatsoen om mij er tijdig op te wijzen dat mijn contract niet verlengd zou worden zodat ik ruimschoots op tijd op zoek kon naar een andere baan. Dit is dan ook gelukt en een maand voor het aflopen van mijn contract ging ik aan de slag als wetenschappelijker onderzoeker bij een klein (14 personen) biotech bedrijfje in Groningen. Dit is een BV en is zodanig in handen van een aantal aandeelhouders die voor het eigenvermogen zorgen. Tijdens de sollicitatiegesprekken werd me verteld dat het ging om een vaste aanstelling, maar ik zou beginnen met een jaarcontract. Dat klonk vrij standaard dacht ik. In de rol van onderzoeker was ik verantwoordelijk voor de lopende en de nieuwe onderzoeksprojecten, ontwikkeling van nieuwe producten en het aansturen van analisten. Bovendien moest ik op de hoogte blijven van de relevante wetenschappelijke vakliteratuur en was ik daarnaast hoofd kwaliteitscontrole en betrokken bij Marketing & sales.

Na afloop van mijn eerste jaar werd me verteld dat mijn contract nog niet werd omgezet tot een vaste aanstelling vanwege tegenvallende bedrijfsresultaten, maar ik zou wel nog een jaar contract krijgen. Omdat me werd toegezegd dat na het tweede jaarcontract de aanstelling vast zou worden heb ik dit geaccepteerd. Nu ben ik eigenlijk altijd wel op de achtergrond opzoek naar andere banen en zo kwam er in maart een baan langs waar ik op heb gesolliciteerd en na een aantal gesprekken bleek duidelijk dat ik aan de slag kon bij een farmaceutisch bedrijf. Dit heb ik besproken met mijn baas en na toezegging dat alle seinen op groen stonden voor een vaste aanstelling heb ik me teruggetrokken uit de sollicitatieprocedure (wat dom). Enkele weken geleden was het tijd om over verlenging van mijn aanstelling te spreken, maar toen bleek dat dat de aandeelhouders hadden besloten dat dit niet mogelijk was vanwege een tegenvallend bedrijfsresultaat. Het lullige (voor mij) aan deze situatie is ten eerste dat dit mij erg laat is verteld. Als dit eerder was gebeurd dan had ik al op zoek kunnen gaan naar wat anders. Het is dan ook zeer onfatsoenlijk dat men mij zo lang aan het lijntje heeft gehouden. Ten tweede heb ik absoluut geen invloed op een tegenvallend bedrijfsresultaat. Voor het bedrijf betekent mijn vertrek ongetwijfeld het einde van onderzoeksafdeling en op termijn het vertrek van de analisten.

Edwin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 september 2016, 12:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Dit vind ik inderdaad een te lange lap tekst. Wat is er nu aan de hand en wat is je vraag?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 september 2016, 14:12
Edwin1975 Edwin1975 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 september 2016
Berichten: 2
Edwin1975 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Dit vind ik inderdaad een te lange lap tekst. Wat is er nu aan de hand en wat is je vraag?
Mijn excuses voor de lap tekst (als ie nog aan te passen is dan doe ik dit graag). Mijn vraag komt inderdaad niet goed naar voren, maar ik ben benieuwd naar de soortgelijke ervaringen van anderen en daarnaast wil ik wel eens weten hoe dit te voorkomen is?

Edwin
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salarisverhoging na vaste aanstelling? Hatsikidee Salaris 0 15 september 2014 23:25
Sollicitatie voor vaste aanstelling, graag commentaar! The Fisherman Sollicitatiebrief en cv 1 29 juli 2007 12:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon