Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 augustus 2011, 19:13
Oosterwijk Oosterwijk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2011
Berichten: 2
Oosterwijk is on a distinguished road
Question Te veel ervaring voor traineeship, hoe kom ik bij groot bedrijf in managementtraject?

Hallo allemaal,

Sinds 1,5 jaar ben ik teamleider op een service afdeling. Daarvoor heb ik diverse commerciële functies gehad. Afgelopen jaar heb ik een avond opleiding middle management gedaan. Nu wil ik verder voor HBO bedrijfskunde. Heb het goed naar mijn zin op dit moment maar bij het bedrijf waar ik werk kan ik niet verder doorgroeien. Ik wil graag aan de slag bij een groot nationaal bedrijf om een traject richting management in te gaan. Traineeships voor management zijn er echter alleen voor net afgestudeerden met max 2 jaar werkervaring.

Ik werk nu 7 jaar in diverse functies en heb geen gericht vooropleiding. Hoe kom ik dan toch in aanmerking voor een soortgelijk traject bij een werkgever?

Zit echt een beetje in een spagaat. Dus hoop dat jullie me kunnen helpen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 augustus 2011, 14:35
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat er voor jouw situatie geen 'trajecten' zijn.

Het beste lijkt me opleidingen/cursussen volgen, je ervaring een beetje reframen in je sollicitatiebrief en cv (de middlemanagementaspecten accentueren) en solliciteren op een hogere functie of een functie met meer ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden richting management.

Wat houdt je tegen? Je schrijft "heb geen gericht vooropleiding". Is dat het probleem?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 augustus 2011, 21:18
Oosterwijk Oosterwijk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2011
Berichten: 2
Oosterwijk is on a distinguished road
Standaard

Rene,

Dank voor je reactie.

Nee dat is het niet. Al sinds het begin van mijn carriëre weet ik mezelf zo te verkopen dat ik nergens afgewezen word voor een functie. Alleen er komt gewoon een moment dat andere aspecten belangrijker worden.

Dat is nu eigenlijk wat me tegenhoud. Ga ik geduld hebben en eerst wat diploma's halen voor ik verder solliciteer of ga ik gewoon weer proberen een stap hoger binnen te komen.

Eigenlijk is alleen de laatste een optie want ik sta stil in mijn ontwikkeling. En mijn huidige werkgever wil er niet aan meewerken om een traject in te gaan richting HBO bedrijfskunde.

De belangrijkste reden voor deze discussie was eigenlijk om erachter te komen wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn. Als daar echter geen traject voor is zal ik mijn carriëre voortzetten zoals ik dat al gedaan heb. Gewoon verder solliciteren en mezelf verkopen. Belangrijkste is dan dat ik bij een ambitieus groot bedrijf terechtkomt waar heel prestatie gericht gewerkt word.

Groet Koos
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bedrijfskunde, traineeship

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Hoe kom ik er achter welke baan bij mij past? Jos_B Loopbaanvragen 0 1 oktober 2007 22:58
Wéér 2 vacatures bij 1 bedrijf die me aanspreken! Help! Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 27 januari 2007 10:54
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon