Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 oktober 2013, 15:04
Miss_Lizzle Miss_Lizzle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2011
Berichten: 30
Miss_Lizzle is on a distinguished road
Standaard Niet toegelaten tot 2-jarige associate degree Media Design, via 21+ toelatingstoets?

Hallo allemaal,

Iets zit me niet helemaal lekker dus hulp gevraagd. In juni heb ik mij bij het LOI ingeschreven voor een opleiding tot Media Design, tweejarig voor een associate degree.

Ik heb aangegeven dat ik een MBO niveau 3 diploma had, en de boeken kwamen binnen, inmiddels ook al wat modules afgesloten. Totdat ik erachter kwam dat ik nog mijn opleidingsgegevens moest opsturen naar de toelatingscommissie in verband met afstuderen en om aan te tonen dat ik een MBO niveau 4 werk en denkniveau heb/had. Dit heb ik op 4 augustus jl. gedaan, te weten MBO niveau 3 diploma, 3 x hbo certificaten en 1 x een universitaire certificaat, plus een lange CV.

Met deze lading aan "bewijzen" ging ik er een beetje vanuit dat het wel duidelijk zou zijn dat ik MBO niveau 4 werk en denkniveau zou hebben. Na meerdere telefoontjes, terugbelverzoeken, klachten heb ik vandaag 2 maand later via de telefoon vernomen dat ik op grond van de door mij ingediende "bewijzen" niet toelaatbaar ben voor de opleiding

De optie die nog overblijft is de toelatingstoets. De hele gang van zaken voelt een beetje wrang en ik vraag mij af of ik hier nog iets tegen kan doen. Bovendien ben ik niet bekend met een toelatingstoets, even wat op google gekeken maar het meeste is al een aantal jaren oud.

Dat de LOI niet de beste reputatie heeft is mij wel duidelijk, en dat ik wellicht ook de verkeerde keuze heb gemaakt. Maar... wat nu? Hoe werkt een toelatingstoets? Kan ik nog in bezwaar gaan of erachter zien te komen wat er dan op mijn papieren of in mijn cv met een behoorlijk aantal functies niet goed genoeg is om te erkennen dat ik MBO niveau 4 bezit.

Help!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 oktober 2013, 14:06
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Met deze lading aan "bewijzen" ging ik er een beetje vanuit dat het wel duidelijk zou zijn dat ik MBO niveau 4 werk en denkniveau zou hebben. Na meerdere telefoontjes, terugbelverzoeken, klachten heb ik vandaag 2 maand later via de telefoon vernomen dat ik op grond van de door mij ingediende "bewijzen" niet toelaatbaar ben voor de opleiding
Wat zijn hun feitelijke argumenten dan om jou af te wijzen? Heb je niets zwart op wit staan? Zo niet, dan zou ik hen zeker nog verzoeken om een schriftelijke verklaring van de afwijzing inclusief argumentatie. Het lijkt mij toch dat hier een procedure voor moet zijn die jou ook in staat stelt om bezwaar aan te tekenen. Ik zou niet zonder meer akkoord gaan met de toelatingstoets en eerst om meer verduidelijking omtrent je afwijzing vragen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon