Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 28 oktober 2012, 18:09
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zooft Bekijk bericht
Hoi Dabo,

Bedankt voor je reactie. Sorry dat ik zo laat reageer.
Het is inderdaad erg vermoeiend om steeds weer een baan te zoeken. Maar ook om steeds weer uit te moeten leggen tijdens sollicitaties waarom mijn CV zo'n 'chaotische puinhoop' is.

Je vertelt hier dat je je misschien wilt omscholen naar iets wat je echt ligt. Maar eerder in je verhaal geef je aan dat je altijd al gekozen hebt voor datgene wat je leuk vindt. Is er dan een verschil tussen die twee? Wat vind je leuk en wat ligt je echt?

Zelf zit ik eraan te denken om de stoute schoenen aan te trekken en voor mezelf te gaan beginnen. Ik heb nu een WW-uitkering en het UWV ondersteund me eventueel hierbij. Ik heb verschillende ideeen waaruit ik een keuze moet maken. Dat laatste is nog een moeilijkste voor me. Maar ik zal toch echt een knoop door moeten hakken.

Jammer dat ik er in dit soort situaties alleen voor sta. Ben er in de loop der jaren achtergekomen dat ik sommige dingen gewoon beter kan, samen met iemand. Als team. Maar goed.
Wat ik altijd erg leuk heb gevonden is het praktische bezig zijn. Het begon eigenlijk al bij de proefjes scheikunde op de middelbare school. Gaandeweg leerde ik meer over microbiologie en moleculaire biologie en er ging een wereld voor me open. Al helemaal toen bleek dat je op macroscopisch gebied dingen kan om microscopisch dingen te laten zien of te beďnvloeden. Die je met het blote oog niet eens kan zien. Ik ben nu meer met techniek bezig dus ik ben wel een klein beetje afgedwaald, maar gedurende mijn loopbaan is het laboratorium wel altijd in de buurt geweest. Ik ben ook nog niet echt lab-analist geweest, het is een moeilijke wereld om binnen te komen.

Maar mijn sterktes zijn op een heel ander gebied. Pas toen ik bijna afgestudeerd was, ging het opvallen, omdat ik nooit echt de kans had om er iets mee te doen, of uberhaupt om te kunnen beoordelen of ik er goed in zou zijn. Of ik het leuk zou vinden, wist ik ook niet. Die sterktes blijken juist veel meer mensgericht te zijn. Het uit zich bijv in snel mensen kunnen inwerken, mensen snel iets kunnen leren dmv bijles of goed met moeilijke collega's om kunnen gaan. Ik twijfel of ik me moet omscholen, ik zie namelijk wel dat het marktperspectief daar erg slecht is.

Nogal een verschil dus. En het gevolg is dus nu dat ik in een baan zit waar ik dingen doe die ik op zich wel leuk vind, maar mijn best moet doen om gemiddeld te zijn, terwijl ik niet zoveel heb aan de zaken waar ik goed in ben. Alsof je een boekhouder een fiets laat repareren. Dat idee.

Je kunt wel een boekhouder de boekhouding over het repareren van fietsen laten doen, dat heeft eigenlijk betrekking op een derde mogelijke weg die ik misschien in wil slaan, waar ik nu referenties voor verzamel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon