Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 januari 2014, 12:16
lyn68 lyn68 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 2
lyn68 is on a distinguished road
Standaard sollicitatie telefoniste

Hallo,
Wie zou mijn brief willen nakijken....?
Het gaat dus om telefoniste bij een bedrijf die verpleegartikelen en hulpmiddelen verkoopt/verhuurd.(ik moet informeren/adviseren/afhandelen)
Dit is wat ik nu heb:

Naar aanleiding van de vacature op uw site voor medewerker zorgservice frontoffice, wil ik graag reageren.
Met veel interesse heb ik uw site bekeken. Ik voel mij aangesproken bij het lezen van de vacature en heb direct besloten u een brief te schrijven.
Ik heb affiniteit met zorg, ben geinteresseert in verpleegartikelen en vind het leuk telefonisch mensen te woord te staan en te helpen, vandaar dat ik graag bij uw bedrijf werkzaam zou willen zijn.

Mijn affiniteit met zorg en bijbehorende zaken is gegroeid nadat ik als thuiszorgmedewerker heb gewerkt.
Graag sta ik mensen te woord, telefonisch of persoonlijk, ben behulpzaam en zet mij altijd voor de 100% in om een gesprek tot een goed einde te brengen.
Mijn ambitie is om mensen van dienst te kunnen zijn, maar denk daarbij ook aan het commerciele, dus een combinatie met hart voor het bedrijf en zorg voor de mensen.
Ik ben mij bewust van de behoefte van de medemens en heb mij al ingelezen in de soorten verpleegartikelen die er zijn, ook heb ik sommige ervan kunnen ervaren in de thuiszorg.
Hierdoor ben ik in staat iemand te kunnen adviseren, mede ook dankzij mijn communicatieve vaardigheden.
Als telefoniste is het luisteren en inspelen op de vragen die je krijgt een belangrijk aspect en weet ik dat het belangrijk is om als bedrijf klanten op een vriendelijke manier te woord te staan.
Ik kan mij goed inleven in een persoon en kan begrip tonen voor een situatie waarin iemand kan zitten.
Door mijn klantgerichte werkhouding ben ik van mening dat ik de juiste instelling heb om bij u als telefoniste aan de slag te gaan.

Het werken zelfstandig als in teamverband gaat mij goed af.
Ik typeer mijzelf als een sociaal, leergierig, collegiaal en klantgericht persoon die houdt van aanpakken en erg gemotiveerd is.

Graag zou ik mijn sollicitatie verder willen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Ik wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Ik vind het heel moeilijk om een echte goede brief te schrijven....
Misschien heeft iemand nog tips.
dank alvast.
groetjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2014, 02:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo lyn68,

De brief die je hebt geschreven moet je nog even rustig nakijken. Ik had gedacht enkele verbeteringen/opmerkingen erbij te zetten gezet, maar het lijkt nodig om hele stukken opnieuw op papier te zetten. Ik heb niet veel gelegenheid om een antwoord te posten, maar ik doe mijn best dat wel te doen. Je leest in ieder geval mijn opvattingen over de inhoud van jouw brief:

Citaat:
Hallo,
Wie zou mijn brief willen nakijken....?
Het gaat dus om telefoniste bij een bedrijf die verpleegartikelen en hulpmiddelen verkoopt/verhuurd.(ik moet informeren/adviseren/afhandelen)
Dit is wat ik nu heb:

Naar aanleiding van de vacature op uw site voor medewerker zorgservice frontoffice, wil ik graag reageren.
De inleidende alinea loopt niet echt lekker. De zinnen aanpassen door wat te knippen en plakken geeft dan het volgende resultaat:
Naar aanleiding van de/uw vacature voor de functie van medewerker zorgservice frontoffice leest u mijn sollicitatie.

Eventueel kan je nog een bijzin maken die je zo kunt invoegen:
.., die ik op uw (web)site heb gelezen. De komma voor de zin dan niet vergeten!

Eventueel zou je leestekens kunnen gebruiken om extra nadruk te leggen op de functieomschrijving: "medewerker zorgservice frontoffice"

Citaat:
Met veel interesse heb ik uw site bekeken. Ik voel mij aangesproken bij het lezen van de vacature en heb direct besloten u een brief te schrijven.
Ik heb affiniteit met zorg, ben geďnteresseerd in verpleegartikelen en vind het leuk telefonisch mensen te woord te staan en te helpen. Vandaar dat ik graag bij uw bedrijf werkzaam zou willen zijn.
Je zou kunnen zeggen 'prettig' in de plaats van 'leuk', omdat het neutraler lijkt. De zin "Ik heb affiniteit..[..]" is heel goed: niets aan veranderen.

Citaat:
Mijn affiniteit met zorg en bijbehorende zaken is gegroeid nadat ik als thuiszorgmedewerker heb gewerkt.
Graag sta ik mensen te woord, telefonisch of persoonlijk, ben behulpzaam en zet mij altijd voor de 100% in om een gesprek tot een goed einde te brengen.
Deze alinea valt wellicht te combineren met andere alinea's. Eventueel kun je aangeven waarom je nu wilt overstappen op dit werk. Heeft dat soms te maken met carričre mogelijkheden, liever andere werktijden, minder fysieke belasting, reiskosten, reisafstand enz. probeer de lezer hierover te informeren of in ieder geval een idee te geven hoe jouw verlangens/wensen zich kunnen vertalen in onderhandelingsruimte met die werkgever.

Citaat:
Mijn ambitie is om mensen van dienst te kunnen zijn, maar denk daarbij ook aan het commerciële, dus een combinatie met hart voor het bedrijf en zorg voor de mensen.
Ik ben mij bewust van de behoefte van de medemens en heb mij al ingelezen in de soorten verpleegartikelen die er zijn, ook heb ik sommige ervan kunnen ervaren in de thuiszorg.
Hierdoor ben ik in staat iemand te kunnen adviseren, mede ook dankzij mijn communicatieve vaardigheden.
Misschien kun je door overleg met de werkgever een cursus/opleiding volgen om die ambitie ook echt mogelijk te maken. Ik stel me dan op het standpunt dat een ambitie verder weg ligt van iets dat direct haalbaar is: een doelstelling. Als je ze bereid vindt om in jou te investeren dan heb je ook ruimte om dit soort dingen te bespreken.

Citaat:
Als telefoniste is het luisteren en inspelen op de vragen die je krijgt een belangrijk aspect en weet ik dat het belangrijk is om als bedrijf klanten op een vriendelijke manier te woord te staan.
het zinsdeel: inspelen op de vragen die je krijgt....schrijf dan bijvoorbeeld: inspelen op de vragen die de cliënt zal stellen...is voor mij geen probleem. Ik ben flexibel en zoek naar mogelijkheden als...enz.

Citaat:
Ik kan mij goed inleven in een persoon en kan begrip tonen voor een situatie waarin iemand kan zitten.
Door mijn klantgerichte werkhouding ben ik van mening dat ik de juiste instelling heb om bij u als telefoniste aan de slag te gaan.
....Door mijn klantgerichte werkhouding weet ik dat mijn motivatie voldoende aansluit bij uw wensen...

Citaat:
Het werken zelfstandig als in teamverband gaat mij goed af.
Ik typeer mijzelf als een sociaal, leergierig, collegiaal en klantgericht persoon die houdt van aanpakken en erg gemotiveerd is.
...Zowel het zelfstandig als in teamverband werken gaat mij goed af....

Citaat:
Graag zou ik mijn sollicitatie verder willen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Ik wacht uw reactie af.
Een voorbeeld van een afsluiting die een brief desgewenst wat langer maakt, zou je zo kunnen overnemen uit standaardbrieven:

Hopelijk heeft mijn brief uw interesse gewekt. Voor aanvullende informatie verwijs ik naar mijn cv, die u aantreft in de bijlage. Ik zie met belangstelling uit naar uw reactie en hoop van harte dat deze sollicitatie tot een uitnodiging zal leiden.

Citaat:
Met vriendelijke groet,

Ik vind het heel moeilijk om een echte goede brief te schrijven....
Misschien heeft iemand nog tips.
dank alvast.
groetjes
Zeker, een goede brief schrijven is ook echt heel moeilijk. Het feit dat je de moeite neemt betekent dat je de werkgever wil interesseren, wil aansporen om met jou te praten over die functie. Uiteindelijk leidt het rechtstreeks naar je doel en je belang: een arbeidsovereenkomst. Wellicht kom je hier verder mee. Ik wens je alvast veel succes met solliciteren!

Met vriendelijke groet,
Marc van Goozen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 januari 2014, 18:05
lyn68 lyn68 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 2
lyn68 is on a distinguished road
Standaard

Hallo Marc,

Bedankt voor het reageren!
Ik heb er veel aan, het zal een goede brief worden!
Ook voor toekomstige sollicitaties kan ik er veel uit halen.

groetjes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie telefoniste / receptioniste; Graag commentaar... Bogey Sollicitatiebrief en cv 8 2 december 2010 22:59
Sollicitatiebrief telefoniste, moet morgen weg! Sophie2000 Sollicitatiebrief en cv 5 27 maart 2008 16:58
Open sollicitatie receptioniste/telefoniste Netjemientje Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2007 21:48
Open sollicitatie receptioniste telefoniste Mieke30 Sollicitatiebrief en cv 2 10 januari 2007 18:40
sollicitatie receptioniste, telefoniste Claudia_1979 Sollicitatiebrief en cv 2 1 juni 2006 19:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon