Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 januari 2011, 17:05
barbarakoops barbarakoops is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 2
barbarakoops is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie voor carrièreswitch

ik wil een open sollicitatie sturen naar zorginstellingen bij mij in de buurt. Ik heb vandaag een opzet gemaakt en misschien dat iemand hier een reactie op kan en wil geven
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc open sollicitatie zorginstellingen.doc‎ (30,0 KB, 1723x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 januari 2011, 22:04
lindavinke lindavinke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 4
lindavinke is on a distinguished road
Standaard

Hallo.

Op zich vertel je best wel belangrijke dingen in je brief maar ik zou altijd beginnen met jezelf voorstellen.

Groetjes Linda
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 januari 2011, 22:20
barbarakoops barbarakoops is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 2
barbarakoops is on a distinguished road
Standaard dank je

hoi linda bedankt voor je reactie,

gr barbara
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 januari 2011, 22:39
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het een prachtige brief!!!

Een heel klein puntje: cv = CV en mavo = Mavo

En er komt vast een naam boven de brief te staan, bijvoorbeeld: Geachte meneer ...........

Hoop dat je een positieve reactie krijgt op je schrijven.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 januari 2011, 02:22
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Ik wil een reactie geven, maar ik mis op het moment de tijd. Laat de brief nog even rusten. Morgenochtend (27 januari) heb ik een gaatje.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 januari 2011, 09:33
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard open sollicitatie voor carriereswitch

als basis een prima opzet.
Echter, de ene zorginstelling is de andere niet. Bovendien is ook de ene "client" de andere niet.
Als ik nu vanuit deze brief zou moeten bekijken of ik passend werk voor je zou hebben, zou ik denken aan verzorging (huishoudelijk en persoonlijk) voor ouderen.
Maar even een korte opsomming van wat er allemaal onder zorg valt: kinderen met een ontwikkelingsachterstand, thuisondersteuning, behandeling, groepswonen voor kinderen, hetzelfde voor volwassenen, hetzelfde voor ouderen, logeren, dagbesteding voor volwassenen, etc. En dan nog de doelgroep: licht verstandelijk beperkt, ernstig verstandelijk beperkt, met meervoudige beperkingen (lichamelijk en verstandelijk bijvoorbeeld), visueel beperkt, auditief, sociaal, gedragsproblematiek, etc. etc. etc.
Ik ben nog niet eerder iemand tegen gekomen die dit hele pakketje "aan kan", dus probeer er achter te komen waar je affiniteit ligt: verzorgen, begeleiden, ontwikkelen, stimuleren, begrenzen....
En pas daar steeds opnieuw je brief op aan.

Als je BBL een optie vindt, zou je ook dat als startpunt kunnen nemen. Vanuit BBL-stages is het ook mogelijk om juist je leerpeiode te gebruiken om er achter te komen welke doelgroep het beset bij jou past.
Succes! en als je nog vragen hebt, lees ik ze weer!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 januari 2011, 15:09
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

(Uiteraard moet er een datum en aanhef boven de brief komen.)

Bent u op zoek naar iemand met veel werk-, levenservaring en een gezonde dosis zelfkennis dan bent u bij mij aan het juiste adres. ('werk- en levenservaring' mag alleen maar zo geschreven worden als het woord 'en' ertussen staat. Anders moet het streepje dat het woord 'ervaring' vervangt ook slaan op de gezonde dosis zelfkennis in de opsomming en dit is niet het geval. Vergeet ook niet een komma voor 'dan' (of een vraagteken gevolgd door een hoofdletter. Kijk uit wanneer je dit gebruikt. Sommige conservatieve recruiters stellen het niet op prijs als je een brief met een vraag begint.)

De reden dat ik bij uw organisatie solliciteer is omdat (dit moet 'dat' zijn) ik al jaren op zoek ben naar een baan waarin mijn passie ligt. Door introspectie en het volgen van cursussen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling ben ik er achter gekomen dat werken in de zorg op mijn lijf geschreven is. Uw organisatie spreekt mij enorm aan omdat u een breed pakket aan zorgverlening biedt. Aangezien ik weinig tot geen ervaring heb met het werken in de zorgverlening hoop ik met behulp van uw organisatie tot een weloverwogen beslissing te komen (wellicht m.b.v. een BBL opleiding).

Door mijn jarenlange ervaring als adviseur/verkoopster en vertegenwoordigster heb ik geleerd om goed te luisteren, hierdoor kan ik inspelen op de behoefte (Ik zou hier behoeften of behoeftes zeggen. Ik neem aan dat je er op meer dan een kan inspelen) van mensen. Ook ben ik communicatief vaardig, ambitieus, betrokken, creatief en collegiaal. (Dat is een holle frase. Iedereen kan het zeggen, maar als je het niet staaft met voorbeelden, heeft het niet het gewenste effect op de werkgever)

Ik kan goed met oudere mensen overweg en heb veel respect voor ze. Na mijn mavo-opleiding zou ik een opleiding gaan volgen als bejaardenverzorgster maar door omstandigheden is dit er nooit van gekomen. Wel heb ik tijdens mijn mavo-opleiding stage gelopen in een bejaardencentrum waar ik met veel plezier en waardering heb gewerkt. Uiteindelijk ben ik iets heel anders gaan doen zoals u in mijn cv (gewoon kleine letters volgens groene boekje) kunt lezen. Ondanks ('Hoewel' loopt beter) ik mijn werk altijd met veel plezier en succes heb gedaan, (komma) heeft het mij nooit echt de voldoening kunnen geven waarna (waarnaar) ik op zoek ben.

Mijn persoonlijke visie is dat ik voor anderen wil zorgen, mensen wil helpen en begeleiden en betrokken ben bij het maken van belangrijke beslissingen.

Ik ben een harde werker en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Ik kan goed zelfstandig werken maar ben ook een echte teamspeler. (voorbeelden) Door mijn leergierigheid en betrokkenheid weet ik mij snel aan te passen op de werkvloer en door scholing kan en wil ik mezelf verder ontwikkelen. (Mooi! Werkgevers vinden het altijd goed als werknemers zich willen ontwikkelen)

Ik ben nu 37 en wil heel graag mijn passie gaan volgen voor de tijd die mij als werknemer nog rest. Aangezien ik geen vooropleiding heb in de zorg hoop ik toch dat u mij een kans wilt geven om mijn droom waar te maken. (Deze paragraaf zou ik schrappen. Hij komt negatief over. "de tijd die mij als werknemer nog rest" klinkt alsof je je al oud voelt. En de zin "Ik hoop dat u mij toch een kans wil geven" komt onzeker over. Je mag best zeggen wat je wil zonder je te verontschuldigen.)

Mocht u een vacature hebben waarvan u denkt dat ik hiervoor ("Mocht u een vacature hebben waarvoor ik" Komt zekerder over en leest makkelijker.) in aanmerking kan komen dan verneem ik dit graag van u.

Ik hoop dat ik u heb mogen overtuigen van mijn ambities en zo nodig wil ik dit graag toelichten in een persoonlijk gesprek. (Ook dit komt een beetje onzeker over. Ik zou het feit dat je een persoonlijk gesprek wil voeren in de vorige paragraaf noemen en de rest schrappen.)

In afwachting van uw reactie verblijf ik, (Deze afsluiting vindt men tegenwoordig te ouderwets en aangezien je al een afsluiting hebt, zo ik deze regel schrappen. Mocht je de strekking willen dekken dan kun je in de vorige alinea zeggen: "Ik kijk uit naar uw reactie." o.i.d.)

Met vriendelijke groet,

Over het algemeen genomen een goede brief. Ik raad je aan om je te focussen op de belangrijkste eigenschappen voor de functie en daar uitleg bij geven aan de hand van praktijkvoorbeelden. De andere eigenschappen kan je onder het kopje profiel in je cv opnemen. Dat is meteen een goede voorbereiding op een gesprek, want als je zegt een eigenschap te bezitten, wordt je geheid om een voorbeeld daarvan gevraagd.

Hopelijk heb ik iets gezegd waar je wat aan hebt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 3 februari 2011, 11:33
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Een heel klein puntje: cv = CV en mavo = Mavo
Dit is niet juist, Hetty. Cv en mavo schrijf je echt met een kleine letter (bron: Schrijfwijzer van Jan Renkema).
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 april 2011, 11:03
karinnetje karinnetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 april 2011
Berichten: 9
karinnetje is on a distinguished road
Standaard

Ik zou de allineas een beetje weghalen.
Je hebt een hele lange brief met veel witte regels
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon