Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 9 mei 2012, 17:25
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Als je niet op hete kolen zit, zou ik het inderdaad zo doen. Met die voorwaarden zou je toch niet met een tevreden gevoel gestart zijn. Ik ben benieuwd of je hier nog een reactie op krijgt.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 9 mei 2012, 17:28
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sara-84 Bekijk bericht
Nu heb ik de neiging om hen een mail terug te sturen waarin ik vriendelijk bedank, en even uitleg waarom dan.
Ik zou laten weten wat je gewenste salaris is waarbij je geïnteresseerd bent in de baan en feitelijk meedelen dat je geen loonstrook/jaaropgave van je huidige baan overhandigt. Daar moeten ze het dan mee doen en dan merk je wel of ze nog geïnteresseerd zijn. Misschien is het gewoon bluf van een recruiter en komt het zo toch tot een serieuze onderhandeling.
__________________
René
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 mei 2012, 11:23
Sara-84 Sara-84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 2
Sara-84 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb me nog ingehouden.
Terug gestuurd dat ik alsnog graag op gesprek wil komen. Dat ik denk dat we er financieel wel uitkomen maar dat ik niet van plan ben om mijn salarisstrook / jaaropgave door te sturen. Heb aangegeven dat ik dat niet relevant vind en dat ik vraag wel wat ver vind gaan.

Best een nette mail geworden.

Krijg ik 1 zin terug; "Wij zien af van een gesprek"

Geen uitleg oid. Wat een raar bedrijf.


Is het tegenwoordig normaal om dit zomaar allemaal door te geven? Ik had er zelf nog nooit van gehoord... laat staan dit alles door te geven nog voordat er een eerste gesprek heeft plaats gevonden.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 mei 2012, 11:37
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sara-84 Bekijk bericht
Is het tegenwoordig normaal om dit zomaar allemaal door te geven?
Ik denk dat je niet te veel betekenis moet toeschrijven aan het gedrag van één recruiter of één bepaald bedrijf. Dit kan gebeuren. Soms zoekt een bedrijf nu eenmaal de goedkoopste werknemers, dat is rationele economische optimalisatie. Voor jou is deze werkgever kennelijk niet interessant, op naar de volgende.
__________________
René
Met citaat reageren
  #15  
Oud 21 september 2012, 02:01
secretaresse-010 secretaresse-010 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2012
Berichten: 21
secretaresse-010 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb dat ook meegemaakt. Ik ben een keer gebeld naar aanleiding van mijn sollicitatiebrief om te vragen wat mijn salarisindicatie was.

Dit wilden ze weten om een selectie te kunnen maken voor de gesprekken. Mijn salaris lag iets hoger dan zij maximaal konden bieden en zij wilden weten of ik bereid was een paar tientjes te zakken om in aanmerking te komen.

Het zou zonde zijn van hun tijd en die van jou als ze de sollicitatieprocedure doorlopen en het uiteindelijk stukloopt op het salaris. Nu hbben zij een indicatie en kunnen zij bepalen of je wordt meegenomen in hun selectie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Terug naar oude werkgever? Leroy112 Loopbaanvragen 4 4 november 2011 17:23
Wie wil er naar mijn open sollicitatie voor een BBL helpende zorg en welzijn kijken Margha Sollicitatiebrief en cv 6 24 november 2009 09:09
Verwijzing naar sollicitatiegesprek in brief miss TT Sollicitatiebrief en cv 2 16 oktober 2008 16:59
Terugkeren naar een oude werkgever Ika Sollicitatiebrief en cv 2 25 juni 2008 19:36
Sollicitatie voor vestigingsmanager op een uitzenbureau Anja1 Sollicitatiebrief en cv 5 8 november 2007 01:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon