Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2013, 01:13
wolfman wolfman is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2013
Berichten: 1
wolfman is on a distinguished road
Standaard Toezegging contractverlenging per email: met spoed!

Hallo,

Hopelijk kan een deskundige mij (deze week nog) met het volgende adviseren.

Ik heb een jaarcontract welke binnenkort afloopt. Nou heeft mijn werkgever aan het einde van de maand gemeld dat zij mijn contract voor een bepaalde tijd zal verlengen. Deze heeft zij aansluitend op email bevestigd (met exacte duur) met tevens de mededeling dat het contract zo snel mogelijk eraan komt. Nou heeft zij zich enkele weken later toch bedacht en (mondeling) aangegeven dat deze niet verlengd wordt (in het kader van economische omstandigheden).

Sta ik in mijn volledige recht vanwege het schriftelijke bewijs per email? Zo ja, hoe zou ik dit kunnen aanpakken? Eerst uiteraard een gesprek aangaan met werkgever. Maar hoe en wat? Als ik dit aankaart wordt het sowieso waarschijnlijk een onwerkbare situatie tussen werkgever en werknemer. Wie heeft hier ervaring mee? Wie kan mij adviseren?

Mijn dank is groot!

Vriendelijke groet,
Wolfman
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 oktober 2013, 22:48
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ik ben geen deskundige maar heb het volgende meegemaakt:

Ik heb een volledige aanbesteding uitgevoerd zonder contract, maar wel via de mail diverse toezeggingen die mijn werkzaamheden bevestigen.
Bij gunning en contractvorming tussen opdrachtgever en dienstverlener (ik was intermediair) wordt alles terug gedraaid door een persoon die nog nooit in beeld is geweest maar hiërarchisch wel hoger in de organisatie stond.

In de rechtszaak heeft de rechter geoordeeld dat alle toezeggingen en bevestigingen per mail rechtsgeldig zijn.

Kortom, bevestiging per mail wordt, volgens mij, als rechtsgeldig gezien.
Uiteraard ga je in een onwerkbare situatie komen en is er wellicht kans op een schadevergoeding. Ik weet niet hoe de rechters nu tegen dit soort zaken aankijken omdat ze ook rekening houden met het bestaansrecht van de werkgever.

Al met al erg lastig en ik denk dat je beter advies inwint bij een arbeidsjurist.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 oktober 2013, 14:54
AnneV AnneV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 22
AnneV is on a distinguished road
Standaard

Ik ben hier helaas geen deskundige in, maar wat ik zou doen is naar de vakbond stappen (als je hier lid van bent). Zij kunnen in dit soort zaken veel voor je betekenen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
contract, contractverlenging, email, recht, werk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag met spoed jullie mening over mijn sollicitatiebrief Nijn Sollicitatiebrief en cv 8 19 juni 2013 11:02
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Met spoed advies gevraagd Mo. Sollicitatiebrief en cv 2 26 maart 2009 20:43
Sollicitatiebrief secretaresse wethouder (met spoed) evrentje Sollicitatiebrief en cv 4 6 januari 2009 14:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon