Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2009, 12:59
olly olly is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2009
Berichten: 3
olly is on a distinguished road
Standaard Interne sollicitatie afdelingssectretaresse

hallo, ik vind het moeilijk om een interne sollicitatiebrief te schrijven, m.i. kan het iets minder formeel dan een gewone sollicitatiebrief, ik heb wat gemaakt maar wat vinden jullie er van?


Ziekenhuis ********
T.a.v. Dhr. ******afdeling Personeel en Organisatie




****************
***************
************

**********10 januari 2009


Betreft: Interne vacature afdelingssectretaresse afd. ****

Geachte Heer *****,

Op de internetsite van ons ziekenhuis zag ik de vacature voor afdelingssectretaresse op afdeling ***** staan. Ik was meteen enthousiast omdat het werken in de kliniek me erg aanspreekt. Hierbij wil ik me dan ook graag als kandidaat voorstellen.

Met heel veel plezier heb ik 12 jaar als dokterassistente en medisch secretaresse op de polikliniek ******** gewerkt. De afgelopen 8 maanden heb ik in het buitenland gewoond in verband met een baan van mijn man, maar sinds december zijn wij weer in Nederland.
Gelukkig kon ik in januari weer aan het werk als doktersassistente in de aflospoule.
Op dit moment werk ik op de polikliniek cardiologie waar ik bij het spreekuur assisteer en ECG’s maak. Mijn klantvriendelijke instelling en natuurlijke wijze van omgaan met mensen komt hier goed van pas. Het lijkt me erg interessant om na jaren op de polikliniek werkzaam geweest te zijn de kliniek te leren kennen en dan natuurlijk in het bijzonder ************.
Van nature ben ik een opgeruimd en positief ingesteld mens, en ik denk dat ik met mijn werkervaring zeker een mooie bijdrage kan leveren als secretaresse op afdeling *****.
Voor een volledig overzicht van mijn werkervaring verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae.

Vanzelfsprekend hoop ik dat deze brief u aanleiding geeft mij uit te nodigen voor een gesprek.

Met vriendelijke groet,

*********
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2009, 21:48
Anna123 Anna123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 7
Anna123 is on a distinguished road
Standaard Re: interne sollicitatie

Als het een interne vacature betreft kan het inderdaad allemaal wat minder formeel. Ik vind je brief heel enthousiast en positief.

Als je aan kunt geven waarom die bepaalde afdeling je zo aanspreekt is het helemaal top.

Misschien is het ook een idee als je kunt regelen dat je een dagje met een afdelingssecretaresse mee kunt lopen. Dan kun je ook wat punten aanhalen die je erg leuk vond (evt. voor je sollicitatie gesprek, ik denk dat je de brief al sneller de deur uit wilt hebben). Ik neem aan dat je wel contacten hebt met de secretaresse van de verpleegafdeling cardiologie. Zo laat je zien dat je, hoewel je geen ervaring op de verpleegafdeling hebt, je er wel in hebt verdiept.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 februari 2009, 22:38
Anna123 Anna123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 7
Anna123 is on a distinguished road
Standaard Re: Interne sollicitatie afdelingssectretaresse

O ja, bij betreft: en in je eerste alinea moet je even een t weghalen in 'afdelingssectretaresse'
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2009, 10:20
olly olly is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2009
Berichten: 3
olly is on a distinguished road
Standaard Re: Interne sollicitatie afdelingssectretaresse

iedereen super bedankt! ik zal proberen andere brief schrijvers ook van zinnig commentaar te voorzien en hoop voor iedereen dat ie via deze site een leuke brief kan versturen en de job krijgt! mvg
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
interne sollicitatie regiomanager, spoedje sollicitant99 Sollicitatiebrief en cv 1 10 februari 2009 13:01
interne sollicitatie Graag feedback krijnie Sollicitatiebrief en cv 7 22 maart 2008 17:15
mening gevraagd : interne sollicitatie poekie Sollicitatiebrief en cv 2 7 juni 2007 19:10
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38
Interne Sollicitatie Ola Sollicitatiebrief en cv 10 8 februari 2007 23:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon