Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 september 2006, 19:41
Dayzi Dayzi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Berichten: 4
Dayzi is on a distinguished road
Standaard Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar!

Hallo,
ik ben een pas afgestudeerde Belgische psychologe en volop bezig aan het solliciteren. Naast verschillende gerichte sollicitaties, wil ik nu graag een brief opstellen voor open sollicitaties. Ik weet dat het eerder afgeraden wordt, maar zou toch graag jullie mening hebben over het feit of deze brief niet te algemeen overkomt. Ik zou telkens de instelling invullen, maar er zijn er zoveel dat ik niet voor iedere instelling apart een aparte brief kan schrijven. Ik zoek wel de naam op van de persoon aan wie ik de brief moet richten (ik telefoneer naar de instellingen).
Verder beschik ik niet precies over de nodige (stage-)ervaring voor dergelijke job, maar ik zou er toch heel graag in dergelijke setting werken!!
Vinden jullie dit motiverend, uitnodigend en (taalkundig) correct opgesteld?

Graag jullie commentaar, kritiek en tips! Alvast heel erg bedankt.
Dayzi


Naam xxx, 27 september 2006
Adres

Betreft: Open sollicitatie Klinisch Psycholoog


Geachte xxx,
Is er nog plaats in uw team voor een enthousiaste, jonge en gedreven klinisch psychologe met praktijkervaring in de forensische psychologie? Als pas afgestudeerde psychologe aan de Universiteit van Gent beschik ik over heel wat theoretische kennis die ik zeer graag in de praktijk wil toepassen. Gedurende mijn zeven maanden durende stage kon ik reeds van het beroepsleven proeven en kreeg ik de kans om samen te werken in een multidisciplinair team waar zelfstandigheid vereist werd. Daarnaast werd ik niet alleen geconfronteerd met gedwongen hulpverlening, maar konden mijn diagnostische, communicatieve en begeleidende vaardigheden een eerste ontwikkeling kennen.

ulpverlening in de Bijzondere Jeugdzorg sluit goed aan bij mijn persoonlijk interessegebied. Tijdens mijn opleiding vertaalde dit zich in de keuze van vakken als “jeugdcriminologie” en “psychologische modellen van normoverschrijdend gedrag”, Mijn voorkeur en motivatie om met jongeren in een problematische opvoedingssituatie te werken - zonder evenwel hun referentiekader uit het oog te verliezen - en hen te behoeden voor een ongelukkige toekomst, drijft mij tot het schrijven van deze brief.

Verder kan ik u reeds vertellen dat ik als vrijwilliger bij de dienst Dringende Sociale Interventie van het Rode Kruis probeer mensen op te vangen die zich in een crisissituatie bevinden. Deze vaardigheden kunnen van pas komen in een baan als deze. Tevens ben ik een rustig, stressbestendig iemand ben met zeer veel gedrevenheid, enthousiasme, ondernemingszin en leergierigheid. Ik ben flexibel ingesteld en beschik over een eigen wagen. Voor een vervanging of betrekking als begeleidster/opvoedster, maatschappelijk werkster of psychologisch assistente als startende baan ben ik evenzeer bereid.

Denkt u dat mijn kwaliteiten en dynamisme uw team kunnen versterken? Ik kijk in ieder geval uit naar het vooruitzicht om u ervan te komen overtuigen.

Vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 september 2006, 20:07
Kim Kim is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 8
Kim is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar!

Ik vind het een zeer enthousiaste brief. De h van hulpverlening is alleen weggevallen.

gr. kim
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 september 2006, 13:58
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar!

Ik vind het ook een prima brief. Hij leest als een trein is helder en correct geformuleerd.

Hij is wel erg vanuit het ik-perspectief geschreven. Het vertelt veel over wie je bent, wat je geleerd en gedaan hebt, wat je wilt. De uitdaging lijkt me om er per sollicitatie nog iets in te brengen van het werkgeversperspectief. Waarom zou de aangeschreven werkgever juist jou willen hebben?
Daarvoor zou je per werkgever moeten nagaan welke van jouw kwaliteiten van waarde zijn in zijn situatie.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 januari 2007, 20:37
MRben34 MRben34 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2007
Berichten: 4
MRben34 is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar!

Ik sluit me aan bij de reeds gegeven commentaren.
Het leest makkelijk en geeft een goed beeld van jezelf weer.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 augustus 2010, 18:38
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar!

Ik weet niet of de openingszin wel een goede keus is. Als ze die vraag met nee beantwoorden, zou het wel eens kunnen dat ze niet verder lezen. Kijk of het positieve reacties geeft, en pas de opening aan als dit niet het geval is.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 augustus 2010, 17:46
carmenvanhoucke carmenvanhoucke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2010
Berichten: 2
carmenvanhoucke is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar!

Hallo,

Zal heel wat moeite gekost hebben om zo'n enthousisaste brief te schrijven.

Ik heb twee vratekens bij je brief namelijk :

'probeer' ik mensen op te vangen in een crisissituatie. Volgens mij doe je het gewoon!

en bij het volgende stel ik me de vraag of het wel verstandig is in één en dezelfde brief naar verschillende jobs te solliciteren. Ik zou het in ieder geval niet doen. Het lijkt wel alsof je niet overtuigd bent van wat je nu echt wil gaan doen of radeloos bent en alles wil accepteren. 'Voor een vervanging of betrekking als begeleidster/opvoedster, maatschappelijk werkster of psychologisch assistente als startende baan ben ik evenzeer bereid.'
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09
Open sollicitatie secretaresse en/of p&o-medewerkster Marlies Sollicitatiebrief en cv 1 6 augustus 2006 17:47
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 10:43
Open sollicitatiebrief graag reactie thielv Sollicitatiebrief en cv 4 4 mei 2006 23:30
sollicitatie klinisch psycholoog: reacties aub ellencamps Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2006 12:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon