Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2007, 17:04
Eva87 Eva87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2007
Berichten: 2
Eva87 is on a distinguished road
Standaard Jong en CV-loos

Hallo allemaal!

Overal vind ik nuttige tips om een goed CV te maken. Leuk natuurlijk, maar wat als ik nou vrijwel niets heb om in een CV te zetten?
Op mijn 15de ben ik gelijk begonnen met werken. 1 Dag in de week mocht ik de tv-weekeindes in de Telegraaf steken.
Op mijn 16de kon ik 'echt' werk gaan doen. Zoals zovelen ben ik bij de lokale supermarkt aan de slag gegaan. 12 Uur per week achter de kassa en boodschapjes scannen.
Na ruim 2 jaar vond ik dit werk dusdanig onbevredigend dat ik een ander baantje ben gaan zoeken. Zo kwam ik te werken bij een callcenter waar ik via de telefoon producten (uiteenlopend van een educatieve map voor kinderen, tot gas/electriciteit en telefoonabonnementen) verkoop.
Naast deze baantjes heb ik gewoon een gymnasium-opleiding gevolgd en bevind ik me nu in het 2de jaar van mijn studie rechten aan de Universiteit van Amsterdam. Ik ben nu 19 jaar.
Aangezien al het werk dat ik nu kan verrichten ongeschoold is en ik er dus vrij snel geen uitdaging meer in zie, ben ik nu weer op zoek naar iets anders.
Echter, overal wordt uiteraard gevraagd naar een CV. Als ik voorgaande in mijn CV heb gezet, ben ik naar mijn idee voor een werkgever vrij oninteressant. Klopt dit? En wat kan ik dan doen om mijn CV interessanter te maken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2007, 19:47
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Jong en CV-loos

Niemand verwacht van een 19-jarige een gevuld cv.

Of en hoe je je sollicitatiebrief en cv interessanter kunt maken hangt ervan af waar je op solliciteert. Vertel eens...
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 januari 2007, 21:57
Eva87 Eva87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2007
Berichten: 2
Eva87 is on a distinguished road
Standaard Re: Jong en CV-loos

Gelukkig maar
En ik zou dan gewoon naar andere bijbaantjes solliciteren. Het maakt me niet echt uit wat. Promotiemedewerker, medewerker bediening, zo ongeveer alles wat in de markt is en verschilt van mn vorige werk.
Ik vond het ook al zo vreemd, omdat ik niet het idee heb dat ik nou zo'n 'leeg' leven heb
De reden waarom ik mezelf toch de vraag stelde of mijn CV niet uitgebreider moest zijn, is dat ik vrijwel alleen bijbaantjes zoek via speciale sites voor jongeren/studenten en er daar toch ook steeds over een goed CV gesproken wordt e.d.
Gewoon een CV maken van die paar dingetjes die ik heb gedaan dus...?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 januari 2007, 22:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Jong en CV-loos

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva87 Bekijk bericht
Gewoon een CV maken van die paar dingetjes die ik heb gedaan dus...?
Ja, zeker. En een goed verhaal maken van je sollicitatiebrief.

We hebben op de site een paar artikelen die in de buurt komen van jouw probleem. Misschien heb je wat aan de tips die erin staan.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 maart 2007, 16:06
wiltjer78 wiltjer78 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2007
Berichten: 5
wiltjer78 is on a distinguished road
Standaard Re: Jong en CV-loos

Hallo,
Ik vind eigenlijk helemaal niet dat je weinig werkervaring hebt.. En ook niet weinig dingetjes om op je cv te zetten. Het gaat toch alleen maar om werkervaring van de afgelopen 3 jaar ofzo. Ik heb de eerste paar jaar werkervaring niet eens op mijn cv staan. Natuurlijk zien bazen tegenwoordig het liefst een jong iemand van max. 19 jaar, met 1 a 2 afgeronde opleidingen en een paar jaar relevante werkervaring, die ook nog eens voor het minimumloon of minder aan de slag willen. Je snapt dat dit niet echt reeel is. Als je cv goed opgebouwd is (bijv. met persoonlijke kenmerken-> waar je goed in bent) vrijwilligers werk en cursussen staan ook altijd goed. En zorg dat je sollicitatiebrief, of tijdens een gesprek je presentatie, goed is. Dan hoef je je geen zorgen te maken. En zeker voor een baan als bedieningsmedewerker oid zou je wel in aanmerking komen. Als je maar aangeeft dat je graag wilt leren van anderen en dat je bijv. snel ingewerkt bent of bereid bent om dingen te leren of om cursussen te doen.. succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 maart 2007, 10:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Jong en CV-loos

Een 'leeg' CV is niet zo erg. Dat verwacht idd nog niemand.

Mijn tip: begin NU al wel met het opbouwen van een goed CV. Zoek naar een baantje wat je na je afstuderen op je CV kunt zetten.

Probeer een CV op te bouwen voor de toekomst zodat je jezelf deze vraag niet meer hoeft te stellen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik heb een gat in mijn CV bruin Loopbaanvragen 4 15 juni 2008 06:38
cv Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 12 juli 2006 18:25
Mijn CV Wouwou Sollicitatiebrief en cv 3 11 juli 2006 22:22
Sollicitatiebrief & CV - Project engineer Qube Sollicitatiebrief en cv 1 26 juni 2006 12:54
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon