Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 augustus 2011, 18:20
demaninhetpak demaninhetpak is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 4
demaninhetpak is on a distinguished road
Standaard Mijn open sollicitatie

Hallo beste lezer,

graag je reactie over het volgende:

Ik ben sinds een maand op zoek naar een baan in de verzekeringsbranche, aangezien mijn huidige contract niet wordt verlengd. Ik heb als gedetacheerde al aardig wat werkervaring opgedaan. Ik wil, naast de vacatures op de welbekende sites, open sollicitaties versturen waarin ik mijzelf aanbiedt als iemand met veel ervaring die een passende uitdaging zoekt.

Mijn vraag is of deze brief dit doel heiligt en mijn kwaliteiten goed verkoopt. Ik heb mijn CV er voor de zekerheid ook bijgedaan.

Geachte heer, mevrouw,

Mijn naam is <demaninhetpak> en ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik heb veel ervaring opgedaan in de financiële dienstverlening. Tijdens mijn werkervaringen heb ik een duidelijk beeld gevormd van wat ik te bieden heb. Dat wil ik met mijn CV en deze brief overbrengen.

Mijn sterke punten zijn mijn communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als verbaal), pragmatische aanpak, analytisch inzicht en doorzettingsvermogen. Voor het schrijven van een goede masterscriptie zijn deze vaardigheden een vereiste. Mijn masterscriptie is gepubliceerd in een gerenommeerd wetenschappelijk tijdschrift.

Ik heb een aantal jaren als consultant in de financiële dienstverlening gewerkt. Als consultant moet je klantgericht, resultaatgericht en stressbestendig zijn. De werkzaamheden in de branche kwamen voort uit optredende problemen en werkvoorraden bij verschillende verzekeringsmaatschappijen. Bij het oplossen hiervan hoorde ook het verwerken van klachten, wijzigingen en andere verzoeken. Klantgerichtheid, resultaatgerichtheid en stressbestendigheid zijn noodzakelijk omdat de problemen en werkvoorraden volgens afgesproken normen moeten worden afgehandeld.

Naast mijn werkervaringen heb ik mijn kennis versterkt met een aantal diploma’s. Ik heb WFT basis, leven, beleggen en verzekeringspraktijk leven gehaald. Daarnaast wil ik graag meer kennis opdoen.

Mijn competenties stellen mij in staat om iedere operatie te beheersen en om oplossingsgericht met werkdruk om te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat u mijn kwaliteiten goed kunt gebruiken. Graag kom ik mijn interesse en CV in een gesprek toelichten. Ik zie uw reactie hierover bij voorkeur zo spoedig mogelijk tegemoet.


Met vriendelijke groet,

MSc. demaninhetpak


Hieronder mijn cv..

Curriculum Vitae MSc. Demaninhetpak

Personalia:

Naam: MSc.. demaninhetpak
Adres:
Telefoon:
Geboortedatum:

Opleidingen:

Periode Studie Instituut
01/09/ - VWO .
01/09 - Psychologie WO Universiteit ..
01/ - Verdiepingstraining Leven & Pensioen
01/06/ Verzekeringen Praktijk Leven (VPLK)
01/04/ Prince2 Foundation
01//’ Persoonlijke Effectiviteit
01/11/’ WFT Basis
01/09/ WFT Leven
01/09/ WFT Beleggen

Werkervaring:

Werkperiode Functietitel Bedrijf
01//’/– 01// Senior Medewerker Binnendienst

Deze maatschappij biedt de mogelijkheid om polissen die elders zijn afgesloten fiscaal geruisloos voort te zetten bij de <verzekeringsmaatschappij>.... Op deze wijze kunnen vrijstellingen uit voorgaande belastingregimes behouden blijven. Hiervoor moet aan een aantal verzekeringtechnische voorwaarden worden voldaan.

In deze functie wordt gecommuniceerd over de onder andere de fiscale gevolgen en technische acceptatie van ingediende aanvragen. Daarnaast wordt de correspondentie aangaande verzoeken en wijzigingen van ingediende aanvragen en lopende polissen verwerkt. Tot slot hoort de uiteindelijke opmaak van de voortzetting tot de verantwoordelijkheden.

Dienstverlening is cruciaal in deze context. Hiervoor is een efficiënte financiele administratie met genormeerde verwerkingstijden nodig. Om dit te waarborgen heb ik de de gemaakte afspraken omtrent de werkwijze en verwerkingstijden in een openbare handleiding vastgelegd.

Werkperiode Functietitel Bedrijf
01/- – 01 Consultant

Als consultant bij ...was ik achtereenvolgens bij de volgende opdrachtgevers in dienst.

Verzekeringsmaatschapppij 01/– 01-
Projectgroep jaarloongegevens; Aanleiding voor dit project was de actualisering van de pensioensadministratie aan de hand van de aangeleverde jaarloongegevens. De jaarloongegevens werden aangeleverd door werkgevers met lopende pensioencontracten. Mijn rol in dit project bestond uit het bijwerken van de administratie op grond van aangeleverde jaarloongegevens.

Verzekeringsmaatschapppij 01/– 01-
Project FVP Notarun: Aanleiding voor dit project was de overname van de administratie van het FVP (fonds voorheffing pensioenen) door een andere verzekeraar. Eerst werd de administratie van FVP bestand geactualiseerd met recente gegevens vanuit het FVP. Mijn rol in dit project bestond uit het bijwerken en controleren van de administratie op grond van de jaarloongegevens. Het hele bestand is voor de deadline bijgewerkt en afgeleverd.

Verzekeringsmaatschapppij 2– 01-
Midoffice: Het opzetten van een nieuwe afdeling binnen deze organisatie. Deze afdeling waarborgde de routing en tracing van alle soorten binnenkomende aanvragen. Ik bracht het traject van ieder product in kaart. Op basis van het traject werd werd de routing van het product bepaald. Ik gaf input over deze routing. Ik gaf input over de verwerking van dossiers in het CRM bestand, zodat de status en locatie van dossiers in een oogopslag duidelijk werd. Dit was een grote verbetering op gebied van de dienstverlening.
Relatiebeheerder, Het beantwoorden van informatie- en statusverzoeken van tussenpersonen aangaande nieuwe aanvragen, lopende polissen en de werkwijze/dekkingen binnen deze organisatie. Hierbij hoorde ook het completeren van aanvraagdossiers en het afgeven van acceptatie bevestigingen. Op deze wijze werden veel aanvragen die maar niet tot stand kwamen alsnog opgemaakt. Acceptant, de medische en technische acceptatie van ingediende aanvragen.

Verzekeringsmaatschapppij 3– 01-
Front\ backoffice; Het verwerken van klachten en informatieverzoeken van zowel werkgevers als werknemers over aanspraken en rechten bij het bedrijfstakpensioenfonds ... Hierbij hoorde ook contante waardeberekeningen omtrent o.a. emigratie en scheidingen. In deze periode is de achterstand aan informatieverzoeken en klachten weggewerkt.

Verzekeringsmaatschapppij 4 /– 01-
Projectgroep jaarloongegevens; Dit project ontstond in het kader van de jaarlijkse update van de pensioenadministratie naar aanleiding van de aangeleverde jaarloongegevens. Het ging hierbij om jaarloongegevens die werden aangeleverd door werkgevers die waren aangesloten op het bedrijfstakpensioenfonds ... Mijn rol in dit project bestond uit het bijwerken en controleren van de administratie op grond van de jaarloongegevens. Verder voerde ik queries uit in het administratiesysteem. Op basis van deze queries werden te controleren gegevens geselecteerd.

Verzekeringsmaatschapppij 5 – 01-
Front\backoffice accountbeheer; Deze opdracht ontstond door achterstanden in afkoopverzoeken en de hierdoor oplopende verwerkingstermijnen. Het ging om afkoopverzoeken van zowel traditionele als beleggingsverzekeringen. Ik nam de afkoopverzoeken in behandeling. Hierbij werd rekening gehouden met alle verzekeringtechnische en fiscale consequenties. Veder nam ik de contante waardeberekeningen voor mijn rekening. Hierbij hoorde ook het verwerken van inkomende calls van tussenpersonen naar aanleiding van de waardeberekeningen en verwerkingstermijnen. In deze periode is de achterstand volledig weggewerkt.

Verzekeringsmaatschapppij 6 /– 01-
Projectgroep pensioenwet (PW); In dit project werden alle lopende (PSW) contracten pensioenwet (PW)-proof gemaakt. In dit project inventariseerde ik contractswijzigingen naar aanleiding van deze nieuwe wetgeving. Deze inventarisatie is succesvol verlopen.
Medewerker polisbeheer: wegens zwangerschap van een vaste werknemer nam ik de volgende taken waar. Ik voerde zowel de in- als uitgaande waardeoverdrachten uit. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de aanmelding van nieuwe deelnemers, intermediairswijzigingen, polismutaties, en het aansluiten van werkgevers op myworkplace (een webbased programma ten behoeve van contractswijzigingen).

Verzekeringsmaatschapppij 06 – 01-
Medewerker afdeling operations leven; Verwerking van nieuwe aanvragen, het afgeven van acceptatiebevestigingen. Frontoffice medewerker; Het beantwoorden van vragen van tussenpersonen en klanten over zowel lopende als aangevraagde levensverzekeringen.


Werkperiode Functietitel Bedrijf
01/0 – 01//’ Recruiter

Taakomschrijving:
Het werven en selecteren van geschikte kandidaten voor een aantal functieprofielen (administratie, helpdesk en klantenservice) in de ICT-dienstverlening. Binnen deze functie kwam het hele instroomproces aan de orde. Naar aanleiding van een intakegesprek werd men uitgenodigd voor een assesment en een sollicitatiegesprek. Op basis van deze resultaten werd besloten of kandidaten werden aangenomen.

Talenkennis:
Nederlands: moedertaal;
Engels: vloeiend.

Vrijetijdsbesteding:
Ik lees graag boeken of kijk films omdat een personage of een verhaallijn mij persoonlijk aanspreekt. Verder hou ik ervan om in beweging te zijn. Op sportief vlak uit zich dit in momenteel in zwemmen en fitness.

Graag je reactie beste lezer!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 augustus 2011, 20:34
Ellie Ellie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 25
Ellie is on a distinguished road
Standaard

Hoi Demaninhetpak!

In principe vind ik het een nette brief. Best standaard, maar ik weet hoe moeilijk het is om "de brief" te schrijven die anders is. Misschien is het een idee om ook de naam van het tijdschrift te noemen waarin jouw scriptie gepubliceerd is.

Verder vind ik de volgorde van jouw opleidingen in jouw CV niet zo logisch en moeilijk te volgen. Ook is het misschien beter om onderscheid te maken tussen opleidingen en cursussen.

De opbouw van jouw taken in jouw werkbeschrijvingen vind ik heel geslaagd! Zeer positief, met een focus op jouw successen!

Groeten en succes!

Ellie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 augustus 2011, 20:02
Fedor Fedor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 6
Fedor is on a distinguished road
Standaard

Dag demaninhetpak,

Ik heb je brief gelezen. Voor mij is het nog niet duidelijk waarom je precies bij dat bedrijf wilt werken. Je hebt het vooral over jezelf. Misschien kan je inderdaad iets meer zeggen over je masterscriptie (als dat van belang is natuurlijk), bijvoorbeeld het onderwerp ervan.

Gr. Fedor
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Wie wil er naar mijn open sollicitatie voor een BBL helpende zorg en welzijn kijken Margha Sollicitatiebrief en cv 6 24 november 2009 09:09
Kan iemand een blik op mijn CV en open sollicitatie werpen... Martijn1982 Loopbaanvragen 5 27 september 2009 02:10
Graag feedback op mijn open sollicitatie Toet Sollicitatiebrief en cv 3 4 augustus 2009 11:30
Open sollicitatie juridisch secretaresse annie03 Sollicitatiebrief en cv 1 13 maart 2009 00:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon