Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 november 2006, 17:45
lola lola is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2006
Berichten: 8
lola is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief per e-mail

Hallo allemaal,

Wat vinden jullie van deze brief? Vertel ik genoeg over mezelf of misschien wel teveel? Is het te algemeen of juist niet?
Deze sollicitatie moet verstuurd worden via de e-mail, er wordt expliciet naar gevraagd! Zijn er dan nog bepaalde opmaakregels? Waar zet je bijvoorbeeld de adresregels neer?

bvd Lola
-------------------------------------------------------------------------
Beste 'voornaam achternaam',


Graag wil ik reageren op de vacature waarin wordt gevraagd naar een 'functienaam'. Ik begrijp dat jullie een flexibele medewerker met innovatieve ideeën zoeken in een experimentele omgeving. Omdat het functieprofiel goed aansluit bij mijn kennis, vaardigheden en interesses heb ik besloten te solliciteren. Mijn naam is 'voornaam achternaam', ik ben vorige maand afgestudeerd aan de 'schoolnaam', als 'opleidingsnaam'. Als xx designer verdiep ik me in communicatie, in de breedste zin van het woord.

Wat mij in het bijzonder aanspreekt aan 'bedrijfsnaam' is de diversiteit aan experimentele uitingen voor jong en oud. In de functie 'functienaam' komen zowel mijn enthousiasme als mijn kennis goed tot zijn recht. Ik heb altijd veel interesse getoond in de hedendaagse kunstvormen en heb me in het bijzonder gericht op de interactieve en video kunst. Ik heb ervaring met het maken van installaties en het verrichten van onderzoek, maar mijn interesse gaat voornamelijk uit naar de activiteiten rondom de productie. Graag wil ik dan ook de verantwoordelijkheid van 'functienaam' op mij nemen. Ik heb zowel ontwerp- als programmeerkennis en kan goed zelfstandig en in teamverband functioneren. Ik ben flexibel, loyaal en enthousiast. Daarnaast ben ik in het bezit van een groot doorzettingsvermogen. Doordat ik altijd veel met verschillende doelgroepen en partijen heb gewerkt, heb ik geleerd goed te luisteren naar mensen, om hun belangen en interesses juist te interpreteren. Ik houd van afwisseling en heb geen enkel bezwaar tegen wisselende werktijden.

Voordat ik aan de studie 'studienaam' begon, heb ik de grafische opleiding 'opleidingsnaam' aan het 'schoolnaam' in plaatsnaam succesvol afgerond. Ook tijdens deze studie heb ik geleerd te communiceren met verschillende doelgroepen, voornamelijk op visueel gebied.

Kortom: de kerntaken die jullie stellen in de vacature lijken goed aan te sluiten bij mijn expertise. Daarnaast, wat misschien nog belangrijker is, sluiten de taken goed aan bij mijn interesses.
Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek toe te lichten.


Met vriendelijke groet,

voornaam achternaam
adres
telefoonnummer
e-mail
url portfolio website
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 november 2006, 16:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief per e-mail

Hoi Lola,
Wil wel even reageren op je brief en je hierbij positief stimuleren toch enkele aanpassingen te doen.

Het blijkt te gaan om een creatieve functie en je brief begint met "graag...". Dit is echt erg standaard. Open je brief met een pakkende zin! Bijvoorbeeld in de richting als: Een nieuwe uitdaging begint met ambitie! (straal enthousiasme uit). Uw herkenbaarheid, uw uitstraling, mijn uitdaging! (Communicatie via het web).

De tweede alinea is een te grote opsomming van ervaring, scholing en plaatsnamen, die ook in je cv vermeld staat. Porbeer kernachtig te verwoorden wat het beste aansluit op de functie. Daarmee kun je scoren!

Succes!
Groet,
Roland
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 november 2006, 20:10
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief per e-mail

Citaat:
Deze sollicitatie moet verstuurd worden via de e-mail, er wordt expliciet naar gevraagd! Zijn er dan nog bepaalde opmaakregels? Waar zet je bijvoorbeeld de adresregels neer?
In de rubriek 'Solliciteren' vind je een informatief artikel over waar je op moet letten als je via mail solliciteert.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 14:07
Sollicitatiebrief medewerker bevolking Dina Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2006 17:16
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 10:34
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 14:53
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon