Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #101  
Oud 9 april 2009, 23:48
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Of even realistisch: ga terug de accountancy in maar dan bij de Big 4 (of Medium 8), rond je HBO er af en probeer het dan nog eens. Lukt het dan ook niet (wellicht is over anderhalf jaar de economie nog steeds een ramp) plak er dan RA of RC achteraan en probeer het daarna nog eens. Dan lukt het beslist.

Je loopt tegen een muur aan die maar met heel veel geluk een luikje kent.

Succes!
  #102  
Oud 10 april 2009, 11:19
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Ik snap je gevoel wel, maar helaas kom je er niet verder mee. Wat kun je nu doen:

Het bedrijf een bedankbriefje sturen voor het gesprek dat jullie hebben gehad en daarin ook vermelden dat je het een geweldige baan leek en dat je het heel jammer vind dat je de baan niet hebt gekregen. Ook kun je aangeven dat je bereid bent om cursussen te volgen, zodat je snel ingewerkt bent.

Vraag dan om een reactie op je schrijven.

Ik stuur je hierbij wat positieve energie :-)
Bedankt Primago,

Ik had dit al tijdens het gesprek aangegeven. Ze hadden kennelijk een andere kandidaat die wel ervaring had met SAP, dus daar ging de voorkeur naar uit..
  #103  
Oud 10 april 2009, 11:22
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
Of even realistisch: ga terug de accountancy in maar dan bij de Big 4 (of Medium 8), rond je HBO er af en probeer het dan nog eens. Lukt het dan ook niet (wellicht is over anderhalf jaar de economie nog steeds een ramp) plak er dan RA of RC achteraan en probeer het daarna nog eens. Dan lukt het beslist.

Je loopt tegen een muur aan die maar met heel veel geluk een luikje kent.

Succes!
Hallo Henk,

Dat was ik zelf ook aan het denken, sterker nog, ik had gereageerd bij Deloitte en Ernst en Young met mijn motivatie erbij (RA opleiding..) maar ook daar kreeg ik een afwijzing omdat bij de ene er geen mogelijkheden zouden zijn en de andere dat ik mijn HBO diploma nog niet heb behaald.
  #104  
Oud 10 april 2009, 11:28
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Ik wil nu gaan reageren op een vacature voor 20 uur in de week bij een bedrijf. Het is beter iets dan niets.
Alleen het "probleem" kan nu worden dat ze mij niet serieus gaan nemen omdat het een parttime functie is, en ze kunnen zien dat ik altijd fulltime heb gewerkt en ook nog bezig ben met een deeltijdstudie.
Ze gaan dan natuurlijk denken van: waarom wil die persoon hier werken voor 20 uur per week? en als hij dadelijk zijn HBO papiertje heeft is ie toch weg..

Wat kan ik hierop het beste antwoorden of reageren?

Bedankt alvast!

Pamo
  #105  
Oud 10 april 2009, 17:32
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo Bekijk bericht
Ik had dit al tijdens het gesprek aangegeven. Ze hadden kennelijk een andere kandidaat die wel ervaring had met SAP, dus daar ging de voorkeur naar uit..
Dat maakt jou nog geen loser. Gewoon pech gehad dat er iemand was die wel ervaring of misschien wel veel ervaring had met SAP.


Citaat:
Ik wil nu gaan reageren op een vacature voor 20 uur in de week bij een bedrijf. Het is beter iets dan niets.
Alleen het "probleem" kan nu worden dat ze mij niet serieus gaan nemen omdat het een parttime functie is, en ze kunnen zien dat ik altijd fulltime heb gewerkt en ook nog bezig ben met een deeltijdstudie.
Ze gaan dan natuurlijk denken van: waarom wil die persoon hier werken voor 20 uur per week? en als hij dadelijk zijn HBO papiertje heeft is ie toch weg..

Wat kan ik hierop het beste antwoorden of reageren?
Volgens mij heb je daar eerder in de discussie al antwoord op gehad.
__________________
Rianne
  #106  
Oud 11 april 2009, 13:39
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Ben ik nu gewoon niet te oud, met te weinig opleiding en te weinig ervaring?
  #107  
Oud 12 april 2009, 11:54
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Je hebt gewoon het probleem van verkeerde keuze op het verkeerde moment. Als je 2 jaar eerder was geweest had je bijna overal kunnen beginnen zoals je zelf ook aangeeft. Plus dat waar je woont (Limburg) een zeer serieuze beperking is. Verhuis naar Amsterdam, Rotterdam of Utrecht en je hebt een duizendvoud aan mogelijkheden.
  #108  
Oud 12 april 2009, 12:31
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Red face Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
Je hebt gewoon het probleem van verkeerde keuze op het verkeerde moment. Als je 2 jaar eerder was geweest had je bijna overal kunnen beginnen zoals je zelf ook aangeeft. Plus dat waar je woont (Limburg) een zeer serieuze beperking is. Verhuis naar Amsterdam, Rotterdam of Utrecht en je hebt een duizendvoud aan mogelijkheden.
Is dat wel zo? daar is de situatie toch het zelfde als in Noord-Limburg? daar hebben ze mischien veel meer aanbod van banen maar ook veel meer aanbod van mensen dus dat blijft toch hetzelfde?
  #109  
Oud 12 april 2009, 22:25
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Maakt het wat uit, Pamo?

Je woont in Limboland en bent daar zoekende. Dus gewoon blijven zoeken en niet in paniek raken. Of anders naar de Randstad verhuizen, maar dat zal waarschijnlijk ook niet haalbaar zijn binnen 2 maanden, zo je dat al zou willen. Bovendien geeft dat ook geen garantie op (snel) een baan die je graag wilt.

En lukt het niet op tijd, dan kun je altijd nog tijdelijk tomaten gaan plukken of zo of in een callcenter gaan werken. Ook geen man overboord, maar een consequentie van je keuze, die je ook wel weer zult overleven.

Verder: Als je te oud bevonden zou zijn, dan had je geen uitnodigingen voor een gesprek gehad. Vraag je niet teveel af waardoor je onzeker wordt, maar ga ervoor!
__________________
Rianne
  #110  
Oud 13 april 2009, 01:02
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Inderdaad. De aanhouder wint. Als ik bij Personato op controller zoek krijg ik zo 30 vacatures. Daar zit toch wel iets tussen?
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Referentie nachecken bij oud-werkgever: is kritisch over mij, advies gevraagd bloemje Loopbaanvragen 8 17 december 2010 15:44
Advies gevraagd Mo. Sollicitatiebrief en cv 5 5 februari 2009 14:52
Sollicitatiebrief medewerker inkoop: advies gevraagd vlinder12 Sollicitatiebrief en cv 7 9 augustus 2008 12:39
brief HR adviseur": advies gevraagd boschje Sollicitatiebrief en cv 0 2 mei 2008 21:52
advies gevraagd open sollicitatie intern begeleider Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 5 juli 2006 10:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon