Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 augustus 2010, 17:06
elsje elsje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2010
Berichten: 3
elsje is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief casemanager en coördinator

Hoi allemaal,

Heb net een brief geschreven (tjee wat is dat lang geleden) willen jullie hem beoordelen alszijnde dat jullie de commissie zijn en kijken of hij goed genoeg is en eruit gepakt zou worden
Thanks

xxxx
xxxx
xxxx

xxxx
Tav P&O

Westerbork, 10 augustus 2010

Betreft: sollicitatie Ervaren Casemanager en Coördinator

Geachte heer/mevrouw,

Met belangstelling heb ik kennis genomen van uw vacature op ZorgpleinNoord. Het daarop volgende telefonisch gesprek met mevr. xxxx heeft mijn enthousiasme vergroot en doen besluiten te solliciteren. De functie omschrijving om middels een ontwikkelde methodiek een veel voorkomend probleem te benaderen en gezamenlijk aan te pakken sprak mij zeer aan. De combinatie van contacten met zowel de hulpverlenende instanties en de kwetsbare doelgroep zullen voor mij in het werk voor een aangenaam evenwicht zorgen.

Momenteel ben ik, op detacheringbasis van xxxx, werkzaam bij xxxx en coach ik mensen die een xxxxuitkering ontvangen.
De coaching is erop gericht mensen vanuit een kansarme positie te activeren, stimuleren en te laten participeren richting de arbeidsmarkt.
Dit vereist kwaliteiten als doorzettingsvermogen, doortastendheid, creativiteit en zelfstandig kunnen werken en beslissingen nemen.

Het werken in een drang- en dwangkader is mij niet vreemd. Naast dat ik jaren gewerkt heb binnen psychiatrische instellingen (waaronder de acute opname) heb ik een aantal jaren deelgenomen aan het zorgnetwerkoverleg (OGGZ) te xxxx. Samen met collega’s van verschillende instanties reageerden we actief op meldingen van overlast, huiselijke geweld, dreigende uithuiszetting en psychosociale problemen.
Eigenschappen als humor, directheid, sociaal vaardig en een teamplayer kon ik in deze functie goed kwijt.

Het lijkt me een uitdaging om als Casemanager en Coördinator bij u aan de slag te gaan. Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling en mijn ervaringen uit het verleden ben ik ervan overtuigd dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie.

Graag licht ik dan ook mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met Vriendelijk Groet,


xxxxx



Bijlage : Curriculum Vitea
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 augustus 2010, 19:43
Whymme Whymme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 11
Whymme is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief

Hallo Elsje,

Praat jij zoals je schrijft? Bij een eerste doorlezing van de brief vond ik hem heel formeel en ambtelijk. Het lijkt erop dat je bepaalde zinsnedes ergens anders vandaan hebt gehaald (misschien uit de vacaturetekst?), en het geheel komt nogal kunstmatig en stijf op mij over. In jouw positie zou ik proberen een wat natuurlijkere, spontanere toon te vinden. Aandachtspunten hierbij:

* Kijk eens naar de woorden en uitdrukkingen die je gebruikt. "Middels" klinkt formeel en bijna oubollig. "Met" werkt net zo goed en leest vlotter. "Ik heb kennis genomen van ..." net zoiets. Mijn oma zou dit gebruikt hebben, en ik denk dat jij van een andere generatie bent. De mensen die je brief lezen zijn dat zeker.
* Ongelukkige formuleringen. "Naast dat ik gewerkt heb bij [...] heb ik deelgenomen aan [...]. Je maakt er een lange zin van waar de lezer echt zijn aandacht bij moet houden. Dat je geen komma gebruikt maakt het nog wat erger. Je kunt hier bijvoorbeeld twee zinnen van maken. "Ik heb gewerkt bij A. Daarnaast nam ik deel aan B"
Ook bijvoorbeeld "De coaching is erop gericht mensen vanuit een kansarme positie te activeren, stimuleren en te laten participeren richting de arbeidsmarkt." Dit klinkt alsof je uit een folder van een uitkeringsinstantie voorleest. Hoe zou je dit in je eigen woorden zeggen, op een verjaardagsfeestje bijvoorbeeld?
* Let op je Nederlands. "Functieomschrijving" is één woord, geen twee. "Vriendelijke" in "Met vriendelijke groet" heeft een E op het eind, en wordt zonder hoofdletters geschreven.

Lees je brief nog eens door en kijk hoe je dingen op een spontanere, vlottere manier zou kunnen schrijven. Dat maakt je brief toegankelijker en houdt de aandacht van de lezer beter vast.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 augustus 2010, 20:52
elsje elsje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2010
Berichten: 3
elsje is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief

Hoi hoi,
Bedankt voor de reactie,

Had hem ondertussen als iets aangepast.
Ik weet dat ik een wat formele manier van schrijven heb, probeer verschillende woorden te vinden om wat losser over te komen en dat lukt nog niet echt he!!
Hier de nieuwe opzet:

Geachte heer/mevrouw,

Met belangstelling heb ik kennis genomen van uw vacature op ZorgpleinNoord. Het daarop volgende telefonisch gesprek met mevr. xxxx heeft mijn enthousiasme vergroot en doen besluiten te solliciteren. De functie om preventief een veel voorkomend probleem te benaderen, en gezamenlijk aan te pakken spreekt mij zeer aan.

Momenteel ben ik werkzaam bij xxx te xxxx en coach ik mensen die een xxx uitkering ontvangen. Dit doe ik op detacheringbasis vanuit GGZ Drenthe omdat er om specifieke ervaring en deskundigheid werd gevraagd met betrekking tot de doelgroep en het nieuw te vormen team.
De coaching is erop gericht mensen vanuit een kansarme positie te activeren, stimuleren en te laten participeren richting de arbeidsmarkt.
Dit vereist kwaliteiten als doorzettingsvermogen, doortastendheid, creativiteit en zelfstandig kunnen werken en beslissingen nemen.

Het werken in een drang- en dwangkader is mij niet vreemd. Naast dat ik jaren gewerkt heb binnen psychiatrische instellingen (waaronder de acute opname) heb ik een aantal jaren deelgenomen aan het zorgnetwerkoverleg (OGGZ) te xxx. Samen met collega’s van verschillende instanties reageerden we actief op meldingen van overlast, huiselijke geweld, dreigende uithuiszetting en psychosociale problemen.
Eigenschappen als humor, directheid, sociaal vaardig en een teamplayer kon ik in deze functie goed kwijt.

Het lijkt me een uitdaging om als Casemanager en Coördinator bij u aan de slag te gaan. Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling en mijn ervaringen uit het verleden ben ik ervan overtuigd dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie.

Graag licht ik dan ook mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met Vriendelijke Groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 augustus 2010, 20:57
elsje elsje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2010
Berichten: 3
elsje is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief

o ja, ik zal er van maken:
Met belangstelling las ik uw vacature op ZorgpleinNoord
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
graag commentaar op mijn sollicitatiebrief - functie coördinator logistiek lenglui Sollicitatiebrief en cv 3 1 november 2012 12:15
Sollicitatiebrief casemanager feedback met spoed aub Frishta Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2009 11:02
Sollicitatiebrief coördinator Angel70 Sollicitatiebrief en cv 6 13 september 2008 15:16
Sollicitatiebrief Facilitair coördinator Kaatje01 Sollicitatiebrief en cv 0 18 januari 2008 23:46
Sollicitatiebrief casemanager ambulante jeugdhulpverlening MW-er Sollicitatiebrief en cv 3 9 november 2006 21:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon