Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 september 2008, 14:29
poeleke20 poeleke20 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 september 2008
Berichten: 3
poeleke20 is on a distinguished road
Red face Graag reactie sollicitatiebrief gezinshulpverlener + CV

Xxxxxx, 9 september 2008
Onderwerp: solllicitatie gezinshulpverlener, vacaturenr.: xxxxxxxx


Geachte meneer/ mevrouw,

Met veel enthousiasme solliciteer ik op de functie gezinshulpverlener, welke ik vandaag op www.xxxxxxx.nl zag staan. Graag wil ik u toelichten waarom ik voor deze functie in aanmerking wil komen.

Na een aantal jaar met veel plezier in het onderwijs te hebben gewerkt ben ik toe aan een andere uitdaging. Wat me erg aanspreekt in deze functie is het werken met niet alleen jongeren, maar dat je samen met ook ouders een stabiele leefomgeving creëert voor het gezin.
In de afgelopen drie jaar heb ik veel te maken gehad met het organiseren en uitvoeren van extra zorg aan kinderen, die om verschillende redenen niet mee konden doen aan het ‘gewone’ onderwijsprogramma. Hiernaast heb ik ervaring met kort- en langlopende handelingsplannen, het adviseren, coachen en evalueren met ouders. Het lijkt me een uitdaging gezinnen te begeleiden naar de juiste keuzes.

In mijn vorige functies was ik verantwoordelijk voor de sociale- en verstandelijke ontwikkeling van kinderen. Hier vind ik het belangrijk dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid draagt voor de gemaakte keuzes. Een proces waarin je samen doelen stelt, deze begeleidt, afsluit en reflecteert. Tijdens deze weg probeer je haalbare mogelijkheden te bieden die bij het kind en het gezin passen.

Tijdens mijn loopbaan binnen het onderwijs heb ik ervaring opgedaan met verschillende zorginstellingen als xxxxxx, xxxxxx en heb vele contacten binnen verschillende basisscholen. Ik ben een persoon die op een coachende, motiverende en activerende manier werkt, leg snel contacten en kan makkelijk schakelen tussen verschillende rollen. Heb geleerd om in teamverband te werken en mijn werkzaamheden zelfstandig in te delen. Ik probeer de positieve aspecten van een persoon te versterken.

Met mijn kennis en vaardigheden van de afgelopen jaren wil ik graag uw zorgteam versterken. Ik hoop dat mijn motivatie en curriculum vitae zullen leiden tot een uitnodiging voor een gesprek.

Met vriendelijke groet,



Curriculum Vitae

PERSOONLIJKE GEGEVENS

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

WERKERVARING

2007-2008 Leerkracht op de PC Jenaplanschool xxxxxxxx te xxxxx. De activiteiten ontstaan uit gesprekken, spel, werk en de vieringen. Ieder kind is uniek en hier wordt met zorg aan zijn of haar behoeftes voldaan. Kinderen begeleid met video- interactie training, geschreven van en gewerkt met interne- en externe handelingsplannen.
2007-2008 Invalwerk verricht binnen verschillende klassen op diverse scholen.
Verantwoordelijk voor vele klassen in een korte tijd. Hier veel zelfstandig
gewerkt, netwerk opgebouwd, snel geschakeld tussen verschillende leeftijden,
niveaus en omgangsvormen.
2006-2007 Leerkracht groeigroep aan de xxxxxx te xxxxx. Lesgegeven volgens het
Dalton concept. Kinderen leren zich verantwoordelijk te voelen voor hun eigen werk, waar ze zelf de taken inplannen met gepaste vrijheid. Gewerkt binnen de klas met verschillende PGB’s.
2005-2006 Leerkracht groep 3 aan de xxxxxxx te xxxxx. Lesgegeven
volgens het onderwijsconcept Ervaringsgericht Onderwijs. Dit betekent dat je zoveel mogelijk tegemoet probeert te komen aan de verschillen tussen kinderen. Kinderen betrekken binnen het onderwijs waardoor de eigen interesse wordt geprikkeld en het geleerde beter blijft hangen. Gewerkt met
sociale vaardigheidstrainingen binnen en buiten de klas.
2002-2003 Tijdens mijn studie stage gelopen in Ghana. Op verschillende scholen
ontwikkelingsmateriaal geïntroduceerd, pabo’s voorzien van advies over
verschillende onderwijsvormen en waardevolle ervaringen en verhalen mee
terug genomen naar Nederland.

OPLEIDINGEN EN KWALIFICATIES

2001-2004 Pabo, varianten Christelijk Onderwijs, Drama & Jenaplan,
school plaats
2000-2001 Havo, school plaats
1999-2000 Sabbatical, gereisd en gewoond in het buitenland
1997-1999 Havo, school plaats
1992-1997 Mavo, school plaats

Thuis in verschillende tekstverwerkingsprogramma’s waaronder Windows, Excel & Powerpoint. Ben in het bezit van een digitaal rijbewijs.

Beheers het Engels zowel schriftelijk als mondeling prima.
Beheers het Frans zowel schriftelijk als mondeling matig.

PERSOONLIJKE KENMERKEN

Gedreven, pro- actief , creatief, attent, gemotiveerd, inlevend, nieuwsgierig.

INTERESSES EN AANVULLENDE INFORMATIE

Voor mijn studie leiding gegeven aan verschillende leeftijdsgroepen binnen de Scouting.
Tevens ben ik secretaris van het xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, een orkest waarin ik cello speel. Hiernaast ben ik vrijwilliger bij de Christelijke voetbalvereniging ‘xxxxxxxxxx’, werkzaamheden zijn kantinediensten draaien en het begeleiden van de ´Pupil van de week´. Verdere interesses: lezen, schaken, schaatsen en reizen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag reactie sollicitatiebrief administratief medewerker naaaf Sollicitatiebrief en cv 1 18 oktober 2007 17:09
Sollicitatiebrief stage bedrijfseconomie; zeer graag commentaar (incl CV) maymay0206 Sollicitatiebrief en cv 2 24 april 2007 15:19
Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie merelflorence Sollicitatiebrief en cv 5 22 april 2007 15:14
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV lieke Sollicitatiebrief en cv 5 3 april 2007 22:01
Graag reactie op Sollicitatiebrief parttime admistratief medewerker motor_girly Sollicitatiebrief en cv 3 27 augustus 2006 01:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon