Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 december 2009, 15:48
Knollie Knollie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Berichten: 3
Knollie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief woningcoördinator verpleeghuis

Hallo allemaal,

Ik heb een opleiding gedaan voor hbo-verpleegkundige en ik vind het erg leuk in om in de ouderenzorg te werken. Nu is er in het verpleeghuis waar ik al een bijbaantje heb een vacature voor woningcoördinator. We werken met woningen van 6 a 7 bewoners en de woningcoördinator moet dan onder andere de dossiers bijhouden, contacten onderhouden met collega's, familie en bewoners en doktersrondes verzorgen.

Functie-eisen die in de vacature genoemd worden zijn:
- affiniteit met psychogeriatrische bewoners (dat zijn dementerende ouderen),
- medewerkers begeleiden, aansturen en motiveren
- invulling geven aan kleinschalig wonen en belevingsgericht werken
- overstijgend werken en denken
- tact
- doorzettingsvermogen

Ik heb een sollicitatiebrief geschreven en ik wil graag het volgende weten:
- kom ik enthousiast over?
- ga ik genoeg in op de functie-eisen?
- maak ik genoeg duidelijk waarom ik juist deze functie wil?
- hoe is mijn taalgebruik / woordkeuze?
- is de brief te lang? zo ja, welke dingen zijn wel / niet belangrijk om te vermelden?


Ik hoor het graag!

Groeten, Knollie

------------------------------------------------
Eigen naam

Naam instelling
***, 28 december 2009

Betreft: vacaturenummer ***, woningcoördinator *woning met psychogeriatrische bewoners*

Geachte heer/mevrouw,

Sinds de zomer van 2005 werk ik in -zelfde verpleeghuis als waar de vacature is- als vakantiekracht en invalkracht in de verzorging.
Nu zag ik de vacature voor woningcoördinator en dit lijkt me een hele leuke baan!

De functie van woningcoördinator spreekt mij aan omdat ik graag mag organiseren en regelen.
In mijn opleiding voor hbo-verpleegkundige heb ik in het laatste jaar een projectstage gedaan binnen verpleeg- en reactiveringscentrum de Weezenlanden op een psychogeriatrische afdeling. Hier deed ik een onderzoek naar het toezicht in de huiskamer en heb ik de situatie geanalyseerd en aanbevelingen gedaan voor verbetering. Dit onderzoek heb ik zelf opgezet en uitgevoerd. Ik heb een plan van aanpak gemaakt, interviews gedaan met familieleden en observaties in de huiskamer uitgevoerd. Tot slot heb ik een praktische richtlijn ontwikkeld.
Dit voorbeeld illustreert dat ik al ervaring opgedaan heb in het coördineren (weliswaar van een project) en het kritisch kijken naar werkwijzen op de afdeling.

Misschien rijst de vraag: waarom solliciteer je als verpleegkundige op de functie van woningcoördinator? Dit is omdat ik er erg veel plezier in heb om met ouderen te werken (er zijn niet zoveel hbo-v functies binnen de ouderenzorg), maar ook omdat ik in deze functie mijn coördinerende kwaliteiten meer naar voren kan brengen en verder kan ontwikkelen.

Wat betreft de psychogeriatrische cliëntencategorie: ik vind het een uitdaging om te ontdekken hoe de belevingswereld van de bewoner eruit ziet en hoe ik daar als zorgverlener bij aan kan sluiten. De vraag is dan: hoe zorg ik ervoor dat de bewoner zich zo prettig mogelijk voelt?

Waarom ben ik geschikt als woningcoördinator?
Ik ben iemand met een luisterend oor en een rustige uitstraling, daardoor kan ik de signalen voor verbetering en verandering vanuit medewerkers goed opvangen. Het heeft vaak als uitwerking dat dementerende ouderen niet snel agressief op mij reageren.
Een andere belangrijke kwaliteit is dat ik een flinke dosis doorzettingsvermogen heb, als ik ergens voor heb gekozen zet ik mij voor 200% in.
Ik heb genoeg zelfdiscipline om een planning voor mijzelf te maken en mij hieraan te houden.

Verder heb ik als voordeel dat ik op alle woningen in -betreffende verpleeghuis- heb ingevallen; ik heb op deze manier veel verschillende werkwijzen gezien. Ik ben daardoor flexibel in de omgang met collega's en bewoners en ik heb daardoor ook kennis van de gang van zaken.

Mijn ervaring maakt dat ik een frisse open blik heb. Ik hoop dat ik mijn brief verder mag toelichten in een oriënterend gesprek.

Hoogachtend,


***.

Bijlage: curriculum vitae
-----------------------------------------------
CURRICULUM VITAE

PERSONALIA
Naam:
Adres:
Postcode / woonplaats:
Telefoon:
Geboortedatum:
Nationaliteit:
Burgerlijke staat:
Rijbewijs: B

OPLEIDING
2004 - 2008 HBO Verpleegkunde
Diploma: ja

1999 - 2004 HAVO
Diploma: ja

WERKERVARING
2005 - nu Inval verzorgende IG / vakantiewerker
Verpleeghuis -zelfde als waar ook de vacature is-

In deze functie val ik in op alle afdelingen binnen het verpleeghuis (psychogeriatrie, somatiek en reactivering).
Het vakantiewerk vond plaats op de afdeling reactivering.

OVERIGE ERVARING
Hier worden de stages weergegeven die hebben plaatsgevonden in de opleiding voor verpleegkundige.

2004 - 2005 Stageduur: 10 weken
Stageplek: verpleeghuis
Afdeling: psychogeriatrie

2005 - 2006 Stageduur: 10 weken
Stageplek: verpleeghuis
Afdeling: revalidatie

2006 - 2007 Stageduur: 20 weken
Stageplek: ziekenhuis
Afdeling: longafdeling

2007 Stageduur: 20 weken
Stageplek: revalidatiecentrum
Afdeling: neurorevalidatie

2007 Stageduur: 12 weken (extra derdejaars stage)
Stageplek: verpleeg- en reactiveringscentrum
Afdeling: psychogeriatrie

2007 - 2008 Stageduur: 30 weken
Stageplek: verpleeg- en reactiveringscentrum
Afdeling: psychogeriatrie

Het betrof een projectstage, waarin er een (verpleegkundig) onderzoek gedaan werd. Dit onderzoek ging over het toezicht op de afdeling.
Er is onder andere onderzocht wat toezicht inhield, wat er wettelijk verplicht is m.b.t. toezicht en wat medewerkers / contactpersonen / vrijwilligers onder toezicht verstaan. Ook is het huidige toezicht in kaart gebracht, om zo de hiaten op te sporen.
Naar aanleiding van het onderzoek is een richtlijn opgesteld waarin weergegeven staat hoe om te gaan met het toezicht.

Oktober 2008 Cursus hartreanimatie van de Hartstichting, elk half jaar volgt herhaling.
Reanimatie met AED ook inbegrepen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 december 2009, 18:31
Mar Mar is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2009
Berichten: 5
Mar is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woningcoördinator verpleeghuis

Ik zou je na deze brief meteen aannemen. Een heel vervelende opmerking... hij is erg lang. Inkorten is een van de moeilijkste dingen die er is maar kortere brieven worden meer op prijs gesteld.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon