Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 24 januari 2011, 09:46
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard actrice worden is mijn leven

Hoe vertel ik het mijn ouders?
Dat is een moeilijk te beantwoorden vraag. De meeste ouders zijn vooral bezorgd (hoe vaak hoor ik mezelf niet zeggen "pas op, kijk uit, doe voorzichtig") en willen "het beste" voor hun kind. Wat zij verstaan onder "het beste" is van hieruit niet te lezen. Wat wel te lezen is, is dat jij je aan het opmaken bent voor een confrontatie "pap, mam, laat me nu maar los. Ik moet vanaf hier mijn eigen keuzes en fouten mogen maken".
Tja, en of zij daar aan toe zijn?
Het meest vreselijk in de opvoeding van mijn zoon vind ik het denk ik als hij liegt.
Kortom, de cliches zijn niet voor niets ontstaan: eerlijkheid duurt het langst!

En of je nou in jouw geval moet kiezen voor een korte, knallende confrontatie "ik wil en ga dit doen" of de langere versie "ik wil graag met jullie praten, want ik vind het belangrijk om mijn eigen keuzes te maken en hierin jullie respect te hebben"......

Succes!
Met citaat reageren
  #32  
Oud 15 maart 2011, 00:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard zwaar

Ik zit nu op een acteeropleiding in het tweede jaar. het is een MBO opleiding.

Ik heb veel gelezen dat jullie allemaal naar Amerika willen, die droom deel ik met jullie dat hoop ik ooit ok eens te gaan doen.
Maar je moet natuurlijk niet de realiteit vergeten.
En denk niet te makkelijk over acteren. Het is echt zwaarder dan je denkt, geestelijk en emotioneel, maar ook fysiek. het is zwaar in alle opzichten.
Ik heb een bekende actrice ook horen zeggen dat je eigenlijk amper nog een sociaal leven hebt.
je moet het echt echt graag willen en er voor gaan, anders lukt het je niet.
En dit is niet een praatje om jullie te demotiveren hoor, maar ik wou jullie toch even de realiteit onder ogen brengen dat het allemaal op tv een stuk makkelijker en relaxer lijkt.
En dat de meeste mensen er altijd erg makkelijk over denken.

Maar als jullie er echt voor willen gaan, moeten jullie het vooral doen ^^.
Ik doe het ook en het bevalt me prima, ondanks soms de vreselijke hektische drukte en de slopende emotionele momenten :P.

Groetjes,
Met citaat reageren
  #33  
Oud 31 oktober 2011, 03:22
kevin
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Acteur

Hoi ik zou ook graag acteur willen worden maar ben er onzeker over want krijg je na je opleiding wel werk ? Ik ben nu 16 en doe vmbo maar weet nog niet precies wat ik na dit laatste jaar nu moet gaan doen. Ik hoop dat jullie daar iets op weten want ik weet het echt niet. ik heb al eerder op een theater vereniging gezeten 4 jaar lang maar omdat er kleine kinderen bij ons in de groep kwamen en omdat er veel van mijn leeftijd uit die groep gingen ben ik helaas moeten stoppen. ik ben nu ook aan het denken om weer bij een vereniging te gaan.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 31 oktober 2011, 14:41
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Hoi ik zou ook graag acteur willen worden maar ben er onzeker over want krijg je na je opleiding wel werk
99.9% kans dat je geen werk vindt als acteur. Ik zou zonder meer een beroepsopleiding afronden en daarnaast in je vrije tijd acteren.

Succes!
Met citaat reageren
  #35  
Oud 28 juli 2012, 22:51
emboar100 emboar100 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2012
Berichten: 1
emboar100 is on a distinguished road
Standaard Ik wil acteur worden,hoe?

ik ben 13 jaar en ik wil eigenlijk al lang acteur worden,ik wil een serie maken
over superhelden met echte mensen
Ik heb al heel veel ideeen daarover
maar ik weet niet hoe ik acteur moet worden
kan iemand me helpen?
Met citaat reageren
  #36  
Oud 11 april 2013, 14:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile acteur-actrice

Ik wil ook supergraag actrice worden en het ambetante is dat ik nog 3 moet wachten tot dat ik naar een acteerschool kan gaan. Van mijn mama mag ik wel acteren maar ik moet ook nog een een diploma hebben van een andere job (verpleegster dat ik ook graag zou worden). Ze wil dat ik dus een vaste job heb en dan misschien amateurtheater doen maar ik wil dit helemaal niet ik wil op tv komen. Het is misschien daarom dat ik zo graag naar tv kijk . Actrice worden is echt mijn droomjob en ik heb dit eigenlijk een beetje ontdekt sinds ik naar Downton Abbey kijk.Ik ben wel een beetje beschaamd en dat merk ik als ik een spreekbeurt moet doen voor klas. Maar ik mag volgend jaar van mijn ouders drama volgen in de muziekschool en hopelijk kan ik op de lessen drama die ik volgend jaar ga volgen verder kan bouwen voor een job later.
Hebben jullie misschien geen idee om mijn mama nog meer te doen overtuigen om toch actrice te worden als vaste job. Alvast bedankt .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
acteur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Ik weet niet wat ik later in de toekomst wil worden lady nepo Opleiding kiezen en volgen 7 25 september 2010 21:32
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
zelfstandig worden of niet puna Loopbaanvragen 3 27 januari 2008 23:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon