Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 november 2009, 17:58
danoontje danoontje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2009
Berichten: 3
danoontje is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief stage

Hoi allemaal,
Zouden jullie eens naar mijn sollicitatiebrief willen kijken?
Tips zijn erg welkom!

Alvast bedankt!

Gegevens
Gegevens
Gegevens

plaatsnaam, .. november 2009

Betreft: sollicitatie stageplaats


Geachte heer ...,

In het kader van mijn opleiding Personeel en arbeid ben ik op zoek naar een stageplek. Middels deze brief stel ik me graag aan u voor. Mijn naam is ... en ik ben eerste jaars student Personeel en arbeid aan Saxion Hogeschool te Enschede.

Het gaat om een stage van minimaal 10 tot maximaal 15 werkdagen tijdens het schooljaar 2009/2010. De stage vindt hoofdzakelijk plaats op de dinsdag, als dat niet goed uitkomt wil ik eventueel ook wel in een schoolvakantie stage lopen.

Ik hoop dat mijn brief voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Hoogachtend,

....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 november 2009, 18:50
Inge87 Inge87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2009
Berichten: 9
Inge87 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage

Hi!

Voor zover ik hem nu even globaal bekeken heb, vindt ik hem nogal kort.
Ik zou hem wat meer inlichten over je huidige situatie en naar wat voor stage je opzoek bent. Verantwoordelijkheden/leerpunten etc.

Ook zou ik hem wat netter maken. Dus niet 'als dat niet goed uitkomt wil ik eventueel ook wel in de vakantie stage lopen'.
Overtuig hem dat je het ECHT wilt, en dat jij diegene bent die onmisbaar bent binnen zijn bedrijf.
vertel hem ook iets meer over jezelf en over je karaktereigenschappen. Iets wat van belang is bijvoorbeeld tijdens de stage. ( Perfectionistisch,enthousiast, een strever...)
Maar zoals ik hem heb gelezen, oogt het nogal laks. Sorry dat ik het zo zeg, ik wil je best verder helpen om het iets beter te maken.

Succes iig!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 november 2009, 20:16
danoontje danoontje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2009
Berichten: 3
danoontje is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage

[QUOTE=danoontje;19131]Hoi allemaal,
Zouden jullie eens naar mijn sollicitatiebrief willen kijken?
Tips zijn erg welkom!

Alvast bedankt!

Gegevens
Gegevens
Gegevens

plaatsnaam, .. november 2009

Betreft: sollicitatie stageplaats


Geachte heer ...,

In het kader van mijn opleiding Personeel en arbeid ben ik op zoek naar een stageplek. Middels deze brief stel ik me graag aan u voor. Mijn naam is ... en ik ben eerste jaars student Personeel en arbeid aan Saxion Hogeschool te Enschede.

Het lijkt me een uitdaging om bij u stage te lopen, ik ben leergierig, spontaan, enthousiast en gemotiveerd voor deze stageplek.
Ik hoop dat ik door deze stage leer hoe het in de praktijk reilt en zeilt.

Het gaat om een stage van minimaal 10 tot maximaal 15 werkdagen tijdens het schooljaar 2009/2010. De stage vindt hoofdzakelijk plaats op de dinsdag.

Ik hoop dat mijn brief voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 november 2009, 20:17
danoontje danoontje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2009
Berichten: 3
danoontje is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage

Dankje voor je feedback, ik heb het wat aangepast.
Dat onmisbare in zijn bedrijf lukt denkt ik niet, want ik ben een 1e jaars met 0,0 ervaring


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inge87 Bekijk bericht
Hi!

Voor zover ik hem nu even globaal bekeken heb, vindt ik hem nogal kort.
Ik zou hem wat meer inlichten over je huidige situatie en naar wat voor stage je opzoek bent. Verantwoordelijkheden/leerpunten etc.

Ook zou ik hem wat netter maken. Dus niet 'als dat niet goed uitkomt wil ik eventueel ook wel in de vakantie stage lopen'.
Overtuig hem dat je het ECHT wilt, en dat jij diegene bent die onmisbaar bent binnen zijn bedrijf.
vertel hem ook iets meer over jezelf en over je karaktereigenschappen. Iets wat van belang is bijvoorbeeld tijdens de stage. ( Perfectionistisch,enthousiast, een strever...)
Maar zoals ik hem heb gelezen, oogt het nogal laks. Sorry dat ik het zo zeg, ik wil je best verder helpen om het iets beter te maken.

Succes iig!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 november 2009, 20:43
Inge87 Inge87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2009
Berichten: 9
Inge87 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage

Ik zie dat je hem wat aangepast hebt.
Ziet er al een stuk beter uit.

Het lijkt me een uitdaging om bij u stage te lopen, ik ben leergierig, spontaan, enthousiast en gemotiveerd voor deze stageplek.
Ik hoop dat ik door deze stage leer hoe het in de praktijk reilt en zeilt.
Het gaat om een stage van minimaal 10 tot maximaal 15 werkdagen tijdens het schooljaar 2009/2010. De stage vindt hoofdzakelijk plaats op de dinsdag.


Ik zou dit wat aanpassen.
Ookal ben je eerste jaar en heb je geen ervaring,maak dan je talenten of je karaktereigenschappen die goed van pas komen bij deze stage wat meer kenbaar,en last but not least; Laat merken dat je het echt wilt.

' Ik ben ontzettend leergierig! Door mij met vol enthousiasme binnen uw bedrijf in te zetten hoop ik erachter te komen hoe het werken in de '' ''-branche is. '
' Ik wil graag een bijdrage leveren binnen uw bedrijf met mijn spontaniteit en motivatie. '

' Mijn stageperiode moet plaats vinden in het schooljaar van 2009/2010, gedurende 10 tot 15 werkdagen en wanneer mogelijk op een dinsdag.'


Dit soort zinnen maken het toch wat netter.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 november 2009, 08:20
MJM MJM is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 november 2009
Berichten: 5
MJM is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inge87 Bekijk bericht
Door mij met vol enthousiasme binnen uw bedrijf in te zetten hoop ik erachter te komen hoe het werken in de '' ''-branche is. '
Ik zou hier wel het woordje 'met' weghalen.. zo klinkt het een beetje als met zonder handen fietsen..

Door mij vol enthousiasme binnen uw bedrijf in te zetten hoop ik erachter te komen hoe het werken in de '' ''-branche is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage sociotherapeut linnepin87 Sollicitatiebrief en cv 3 2 november 2011 13:26
Sollicitatiebrief voor stage bibliotheekassistent sagar Sollicitatiebrief en cv 1 9 oktober 2009 17:55
Zou iemand mijn sollicitatiebrief na willen kijken, stage SPH vlindertje37 Sollicitatiebrief en cv 2 22 september 2009 20:26
Sollicitatiebrief stage Andres Sollicitatiebrief en cv 4 5 mei 2009 16:53
Voorbeeld sollicitatiebrief gevraagd voor stage bij een bank bussiness_girl Sollicitatiebrief en cv 1 9 oktober 2007 17:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon