Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 18 juni 2010, 20:20
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Aangezien er niets mis is met hoe ik een forum gebruik zal ik hier verder niet op in gaan, ik hoef mezelf niet te verdedigen.

Om weer terug naar het topic te gaan, het banen aanbod blijft erg laag, het grootste deel ervan is in technische beroepen. Dit maakt het vrij lastig om iets in de regio te vinden.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 18 juni 2010, 20:53
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Veel jonge mensen verhuizen om die reden naar de Randstad of andere economische kernen zoals rondom Eindhoven of rondom Enschede. Ook kiezen veel jonge mensen voor het volgen van extra opleidingen tijdens een recessie. Om na de recessie sterker naar voren te komen.

Helaas zal het banenaanbod de komende jaren laag blijven vanwege de sterke bezuinigingen en het verschuiven van productie- en kantoorwerk naar lage lonenlanden.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 30 juni 2010, 01:48
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

En, al vooruitgang geboekt de afgelopen 11 dagen?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 30 juni 2010, 11:44
TommyN TommyN is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2010
Berichten: 25
TommyN is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Toch nog even hierop in gaan.

Je kunt wel vinden dat er voor creatieve beroepen geen opleiding nodig is, maar werkgevers denken daar toch anders over. Ik heb dezelfde mening gehad, maar na het afronden van mijn HBO ben ik daar toch anders over gaan denken.

Creatief zijn is één ding, daar je geld mee verdienen is een volgende stap. Een opleiding leert je niet alleen omgaan met je creativiteit, maar je creativiteit ombuigen naar de wensen van je werkgever en/of klanten.

Nig even ingaan op je discussie met Hassan: Op zich vind ik het persoonlijk wel meevallen qua 'rommeligheid', hoewel ik kan zien wat hij bedoeld. Waar je wel echt voor moet waken is om iemand die hier komt om je persoonlijk advies te geven direct aan te vallen.
Ik bedoel dit niet om aan te vallen, maar je komt heel negatief over, vooral over je eigen kunnen en opleiding. Hier werk jezelf alleen maar mee tegen. Probeer eens bij elke opleiding en/of beroep die je gedaan hebt eens iets op te noemen wat je daar geleerd hebt bijvoorbeeld. (met mensen werken, overtuigen, etc). Dit zijn oefeningen waar je op een sollicitatiegesprek direct wat aan hebt.

Nog een ding waar ik nog op in wil gaan. Creatieve beroepen zijn er genoeg, helemaal in de gameindustrie. Het is alleen bv geen dom programeerwerk meer. Dat wordt, zoals Hassan al zei, allemaal uitbesteed aan lagelonen landen. Waar WEL veel behoefte aan is zijn mensen die zien wat een game leuk maakt, of de juiste emotie word overgebracht in een etc. Een opleiding kan je helpen om de juiste weg hierin te vinden en bovendien de beste investering die je in jezelf kan doen momenteel)
(en leeftijd hoeft geen drempel te zijn. Ik ben op mn 25e begonnen met een nieuwe HBO opleiding. Financieel hoeft ook geen probleem te zijn. Als je in het eerste half jaar besluit dat het niet jouw ding is kan je kosteloos stoppen)

Goed, succes ermee!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem V Bekijk bericht
creatieve beroepen zijn nogal lastig, er is gewoon geen werk in te vinden.
Er is genoeg ruimte voor verbetering in de nederlandse games en film industrie, dat is een ding dat zeker is. Maar er valt niet zo maar tussen te komen.

Zelf vind ik eigenlijk ook dat opleiding niet zo relevant zou moeten zijn in creatieve beroepen, het is iets wat je wel of niet in je hebt. Technieken kunnen verfijnd worden maar je moet om te beginnen toch zelf wel genoeg hebben om mee te werken.

Ideëen heb ik genoeg, genoeg om mijn leven lang bezig te zijn met verhalen en concepten. Het blijft maar komen, aan inspiratie heb ik eigenlijk nooit geen gebrek, en vele personages naast de hoofdpersoon zijn in staat zelf een verhaal te dragen. Op die manier valt er met een enkele setting al makkelijk dertig verhalen te vertellen die hier en daar in elkaar overlopen.

Mijn passie zal het altijd blijven, maar ik ben realistisch genoeg ingesteld om te weten dat dit nooit mijn werk zou kunnen worden, hoe graag ik dit ook zou willen.

Ik wist niet dat Da Vinci ook HBO opleidingen doet, maar gezien de lage kwaliteit van het Da Vinci college valt er zelfs nog over te twijfelen of ik de naam Da Vinci wel moet noemen.
Elk jaar moest ik verschillende documenten en informatie meerdere keren inleveren, een leraar was al onze cijfers van een jaar kwijtgeraakt, een andere stuurde ons eens naar huis omdat hij geen zin meer had om les te geven die dag, leraren kwamen vaak helemaal niet opdagen, het duurde soms maanden om een vervangende leraar te krijgen in geval van langdurige ziekte, enz.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 4 juli 2010, 13:56
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

De afgelopen weken is mijn tijd nogal beperkt geweest, mijn zus is afgelopen vrijdag getrouwd en we zijn met de famillie druk bezig geweest om haar nieuwe huis op tijd af te hebben.

Wel heb ik naar vacatures gezocht en genoteerd om er op te kunnen reageren wanneer ik weer tijd heb, wat ik deze week van plan ben om te doen.

Het kan vrij lastig zijn om de juiste opleiding te vinden, ik zou absoluut niet weten welke opleiding goed voor mij zou zijn. Ik ben zeker wel bereid om te leren maar ik wil niet dat het voor niets is. Het zou een schriftelijke opleiding moeten zijn of een opleiding/cursus om verder te groeien in een bedrijf.

Mijn mening over opleidingen is erg gevormd door mijn persoonlijke ervaringen, naar mijn mening mankeert er gewoon erg veel aan het huidige systeem.
Zelf ben ik zwak in rekenen, hierdoor heb ik al het andere ook op een lager niveau moeten doen op school.
Hierdoor is het leren in de praktijk en veel opzoeken op internet ook veel belangrijker voor mij geworden, daar was veel meer te leren voor mij, en hierdoor ben ik vrij sceptish over opleidingen.

Daar komt ook bij in het geval van de games industrie dat er in vrijwel elk land geen opleiding voor gevraagd wordt, en aangezien Nederland zich absoluut niet kan meten met andere landen in deze industrie laat dit toch wel zien dat het niet bepaald nodig is.
Verhuizen naar een ander land zie ik alleen niet zitten.

Dat geld natuurlijk niet voor alle beroepen. Opleidingen kunnen zeker wel nut hebben als het gaat om kennis, maar creatievere aspecten zijn naar mijn mening niet echt aan te leren.
Het is natuurlijk belangrijk om aan de wensen van de klant te voldoen, maar goed kunnen luisteren en de klant met respect behandelen lijkt hier het belangrijkst, gewoon goed meedenken met de klant.

Het beste voor mij lijkt een functie waar de ideëen gegeven worden, het lijkt erop dat ik vaak toch wat anders denk en dat ik vaak bruikbare Ideëen kan geven. In verschillende branches zou ik hiermee aan de slag kunnen. Ik beschik ook over een zeker strategisch inzicht.

Detailhandel, marketing, reclame en fictie verhalen zijn richtingen waarvan ik zeker weet dat ik het aankan.

Test mij gerust door middel van vragen, voorbeeld situaties of voorbeeld opdrachten zodat ik kan bewijzen dat dit niet puur arrogantie van mijn kant is.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 4 juli 2010, 14:30
kirstenw kirstenw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Berichten: 6
kirstenw is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Hoi Willem,

Stop met denken in problemen en ga uit van je mogelijkheden.
Volgens mij zijn er genoeg opleidingen waarbij je niet goed hoeft te kunnen rekenen en werkgevers gaan denk ik niet bij iedere sollicitant de reputatie van het opleidingsinstituut natrekken.

Als je zo'n creatieve denker bent, dan is dat een kwaliteit van je en daar kan je jezelf mee onderscheiden.

Als je het management in wilt ga dan tóch terug naar school, of ga voor een lagere functie waarbij je jezelf kan bewijzen en zo doorgroeien naar een hogere functie.

Bepaal wat voor beroep je wilt,

Kies uitdagende vacatures, die niet té hooggegrepen zijn, dat is alleen maar frustrerend.

Leef je in in je werkgever, bedenk concrete voorbeelden waarom jij over de gevraagde eigenschappen beschikt, maar ga er niet té langdradig op in.
(Over NL geschiedenis weten inderdaad weinig mensen veel af, ook al vind jij het razend interessant, de kans is groot dat je toekomstig werkgever tot de eerste groep hoort.)

Als je écht verandering wilt kies dan voor je droomberoep, iets creatiefs, óf ga voor realistische vacatures, maar onderneem in ieder geval actie en stop met excuses waarom je geen actie onderneemt.
Veel mensen hebben, zeker nu, problemen met het vinden van werk, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.

Veel succes!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 8 juli 2010, 23:01
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

In November begint er een cursus voor management assistent van 10 weken, ik ben van plan die te gaan volgen en me in te schrijven na de zomervakantie, dat geeft genoeg tijd om erover na te denken.

Vacatures zijn erg lastig te vinden, 80% lijkt te bestaan uit technische beroepen zoals lasser, fitter, loodgieter, timmerman, etc. Verder moet de reistijd ook wel acceptabel blijven en moet ik wel een beetje aan de eisen voldoen.
Als er bijvoorbeeld nadrukkelijk gevraagd wordt om beheersing van de franse of duitse taal dan kan ik beter niet reageren.

Momenteel zoek ik op werk.nl, maar mischien heeft er iemand een betere suggestie?

Of management het beste voor mij is weet ik niet, ik heb het gevoel dat dat de plek is waar de ideëen aangedragen worden, en dat is waar ik het beste tot mijn recht kom denk ik.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 9 juli 2010, 00:16
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem V Bekijk bericht
In November begint er een cursus voor management assistent van 10 weken, ik ben van plan die te gaan volgen en me in te schrijven na de zomervakantie, dat geeft genoeg tijd om erover na te denken.

Vacatures zijn erg lastig te vinden, 80% lijkt te bestaan uit technische beroepen zoals lasser, fitter, loodgieter, timmerman, etc. Verder moet de reistijd ook wel acceptabel blijven en moet ik wel een beetje aan de eisen voldoen.
Als er bijvoorbeeld nadrukkelijk gevraagd wordt om beheersing van de franse of duitse taal dan kan ik beter niet reageren.

Momenteel zoek ik op werk.nl, maar mischien heeft er iemand een betere suggestie?

Of management het beste voor mij is weet ik niet, ik heb het gevoel dat dat de plek is waar de ideëen aangedragen worden, en dat is waar ik het beste tot mijn recht kom denk ik.
1: Wat bedoel je met management? MBO-plus (aansturen van bijvoorbeeld een team in een supermarkt), HBO (aansturen van bijvoorbeeld een administratie binnen het MKB) of WO (aansturen van een bedrijf)?
2: Bij www.nationalevacaturebank.nl en www.monsterboard.nl zul je meer vacatures vinden.
3: De meeste managers dragen geen ideeen aan. De meeste managers zijn vooral bezig met het scheppen van voorwaarden, delegeren, motiveren, plannen, budgetteren enzovoorts. Als er al ideeen worden aangedragen dan is dat in een zeer beperkt speelveld binnen beleidslijnen die door de directie worden aangegeven.
4: Zonder relevante werkervaring word je geen manager. Wellicht wel leidinggevende: ploegleider, vulleider of iets dergelijks.

Bij organisaties zoals www.mcdonalds.nl heb je meer mogelijkheden wanneer je verder geen HBO of WO hebt gedaan.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 9 juli 2010, 00:18
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem V Bekijk bericht
Of management het beste voor mij is weet ik niet, ik heb het gevoel dat dat de plek is waar de ideëen aangedragen worden, en dat is waar ik het beste tot mijn recht kom denk ik.
Verder interesseert het bedrijven niets of jij tot je recht komt. Zij zoeken de juiste man/vrouw voor de vacature. En in een recessie betekent dat, vanwege meer aanbod van werknemers dan vraag naar werknemers, mensen zonder specifieke ervaring en/of opleidingen in 95% van de gevallen worden afgewezen en vaak niet eens een reactie krijgen of worden uitgenodigd.

Dus stel je daar op in.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 9 juli 2010, 21:10
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Ik denk een goede kans gevonden te hebben, een nieuwe griekse games developer wil dit jaar een vesting in Utrecht openen, ik weet niet of die vesting al open is maar ik wil een open sollicitatie brief sturen om te vragen wat voor vacatures ze mogelijk open hebben.

Ze zeggen dat ze een passie voor games hebben en "out of the box" denken, dat is op mij ook van toepassing, ik geloof dat ik het eerder in dit topic al gezegd heb dat dat mijn manier van denken is.

Als ik de sollicitatie brief af heb zal ik hem hier ook laten zien voordat ik hem opstuur, dit is echt een bedrijf waar ik graag zou willen werken, maar ik zou eerst graag om wat tips willen vragen. Is er bijvoorbeeld iets opmerkelijks over de Griekse manier van werken en zaken doen dat handig is om te weten?

Ik heb vaak de neiging om zulk soort brieven veel te lang te maken, er valt gewoon zo veel te vertellen. Zijn er specifieke dingen die ik het beste niet kan melden in de brief?

Mijn CV heb ik al vertaald naar engels en aangepast om meer dingen te vermelden die bij andere werkgevers niet relevant zouden zijn.

Hier is de aangepaste versie, met persoonlijke gegevens weggelaten.

Curriculum Vitae Willem V

Name: Willem V
Adres:
Zip Code:
Town:
Telephone:
Date of Birth: 9 March 1985
Place of birth:

Dutch: Native language.
English: Good.

Educations

2004-2006
First Salesman
Da Vinci College

1997-2001
Electrotechnician
VMBO


1999
written course for drawing.
Nederlandse school voor Tekenonderwijs.


1997
Basic certificate typing, written course.
Type-Institute Pica


Job experiences and Intern experiences.

2001-present.
Salesman
Supermarket: C1000

September 2005-Januari 2006
Internship Salesman
Bookstore: Boek & Co

Januari 2005-Juni 2005
Internship Salesman
Supermarket: C1000

September 2004-December 2004
Internship Salesman
Supermarket: Super de Boer

Januari 2004-Mei 2004
Internship Salesman
Toy store: Top 1 Toys

September 2003-December 2003
Internship Salesman
Computer store: Becomputers

April 2000
Internship Electronics.
Navmate: ship electronics.


Interests and activities

2006-present
Ballroom dancing.

Experience with computer programs:
-Microsoft Windows 98, ME, XP and Vista
-Microsoft Word
-Microsoft Excel
-Microsoft Powerpoint
-Aurora toolset from the videogame Neverwinter Nights.
-Dungeon Master client for the videogame Neverwinter Nights.
-various modifications used for many games.
-light personal customization of game files from Rome, Medieval 2 and Empire total war.


Interests:
- History.
- Writing stories focusing on character development.
- Ballroom dancing.
- Computergames in all genres aside from sports.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie administratief medewerker & cv pcjvanhemert Sollicitatiebrief en cv 5 19 oktober 2009 17:00
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 22:56
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon