Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 april 2008, 01:05
brenda korsten brenda korsten is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 5
brenda korsten is on a distinguished road
Standaard wat zou ik met mijn intersses en kwaliteiten het beste kunnen gaan doen

ik ben sinds 8 jaar werkzaam als manager in een middelgrote kinderopvangorganisatie. ik wil graag iets anders gaan doen en evt me daarvoor omscholen. ik heb binnen onze organisatie verschillende taken gehad. heel veel nieuwe projecten opgezet en verschillende teams geleidt. nu een team van 20 mensen. een andere taak was het opzetten van het kwaliteitsbeleid. ik krijg vaak te horen dat ik goed ben in het logistiek denken, het opzetten en ontwikkelen van nieuwe projecten, ook administratief, ik maak graag planningen, ontwikkel graag nieuwe formulieren, of administratieve manieren, etc etc. verder vond ik het uitdenken en vastleggen van werkprocessen erg leuk. en het vaststellen van beleid. wat ik nu niet leuk vind aan mijn werk is het managen van het team (vooral teamvergaderingen voorzitten etc) en de oudergesprekken.
graag tips in welke richting ik me het beste kan gaan omscholen. heb trouwens ooit beroepskeuzetest en intelligentietest laten doen en daaruit blijkt ook anaylitisch denkniveau erg hoog en het exact logisch denkniveau.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2008, 09:18
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wat zou ik met mijn intersses en kwaliteiten het beste kunnen gaan doen

Ik zou informatie over je opleidingen, leeftijd en woonomgeving verstrekken. Dat heeft nogal invloed op je (realistische) mogelijkheden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2008, 10:27
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Dit ben ik met Henk eens! Wij kunnen niet 'ruiken' wat voor een persoon jij bent en dus ook niet bepalen wat jouw mogelijkheden zijn...

Vertel eens iets meer over jouw als persoon en waar je kennis / hobbies / interesses / etc. liggen...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 april 2008, 00:17
brenda korsten brenda korsten is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 5
brenda korsten is on a distinguished road
Standaard Re: wat zou ik met mijn intersses en kwaliteiten het beste kunnen gaan doen

opleiding havo
propedeuse lerarenopleiding geschiedenis
hbo sph (sociaal pedagogische hulpverlening)

werkervaring
internaat moeilijk opvoedbare kinderen
kinderwerker asielzoekerscentrum
kinderopvang manager

hobbies/intersses
mijn gezin (3 zonen van 0, 4 en 7 jaar)
huizen verbouwen (inmiddels tweede huis volledig kaal gestript en verbouwd)
tuinieren (hele grote tuin)
zwemmen
wandelen
vakantie houden
koken
opruimen en ordenen (vind ik ook echt leuk, das maar goed ook hier met al die mannen hier in huis!
veel sociale contacten onderhouden
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 april 2008, 00:19
brenda korsten brenda korsten is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 5
brenda korsten is on a distinguished road
Standaard Re: wat zou ik met mijn intersses en kwaliteiten het beste kunnen gaan doen

sorry leeftijd is 33 jaar en woonomgeving zuid oost brabant
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 april 2008, 09:47
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Alles wat je opnoemt (qua wat je leuk vindt), wijst richting administratie / secretaresse werk. Maar dat is (waarschijnlijk) wel 'onder' de salaris wat je nu krijgt.

Dus de vraag is:
Wil je veel verdienen of het werk doen wat je leuk vindt?
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 april 2008, 12:42
brenda korsten brenda korsten is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 5
brenda korsten is on a distinguished road
Standaard Re: wat zou ik met mijn intersses en kwaliteiten het beste kunnen gaan doen

ik heb wel uitdaging nodig.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 april 2008, 22:28
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wat zou ik met mijn intersses en kwaliteiten het beste kunnen gaan doen

Lekker vaag. Ga lekker op een vacaturebank door de vacatures heen en je komt er zo achter welke functieomschrijvingen je iets lijken. Succes! Het lijkt me dat je met je achtergrond echter bij veel werkgevers (met name in het bedrijfsleven) het risico zult lopen dat ze in eerste instantie zullen zeggen dat je werkervaring niet aansluit.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 april 2008, 10:01
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: wat zou ik met mijn intersses en kwaliteiten het beste kunnen gaan doen

Secretaresse lijkt me ook niet iets als je een stevige leidinggevende functie hebt gehad. Maar eigenlijk is het advies van Henk het beste. Bekijk een hele boel vacatures en bedenk je wat je erin aanspreekt en wat niet. Praat er ook met veel mensen over. Op basis van jouw verhaal zou ik zelf een functie als consultant/ auditor op het gebied van ISO-achtige systemen overwegen...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 april 2008, 11:15
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wat zou ik met mijn intersses en kwaliteiten het beste kunnen gaan doen

Auditing van ISO is niet iets wat direct aansluit omdat het namelijk redelijk abstract is en een bepaalde kritische grondhouding vereist. Ook speelt dit in het bedrijfsleven en dat is toch een hele andere wereld dan de achtergrond van deze mevrouw. Ook is er bij auditing en bij ISO weinig sprake van eigen inbreng omdat de meeste zaken vrij nauw voorgeschreven zijn. Ook is het moeilijk daar zonder meer in te stappen. Daarvoor is het een te gesloten beroepsgroep. Het kan wel maar vereist dan een grote investering (teruggang in inkomen, onderaan beginnen, veel studeren enzovoorts).

Voorbeeld vacature:

TNO Quality B.V.

Binnen TNO Quality de groep concentreert TNO Certification B.V. zich op certificering van producten, systemen en personen.

Voor onze vestiging in Apeldoorn zoeken wij een Fulltime Lead Auditor ISO 9001/14001 en/of OHSAS 18001.

Functieomschrijving:

voorbereiden, uitvoeren en rapporteren van beoordelingen op basis van ISO 9001, ISO 14001 en/of OHSAS 18001 bij (met name technische) klanten
leiden van auditteams
uitbouwen van bestaande relaties met klanten


Vereisten:
Functie-eisen:

een relevante technische opleiding op HBO / universitair niveau
circa 10 jaar relevante werkervaring
goed conceptueel en analytisch vermogen
goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
ervaring als auditor of het hebben gevolgd van een auditor opleiding is een pré
Profiel:

ondernemend en klantgerichtheid met een gevoel voor prioriteiten
zakelijk ingesteld
stimulerend in de samenwerking binnen auditteams en met collega's
gedreven, enthousiast, overtuigend, daadkrachtig en een teamspeler
Voor vragen betreffende de functie inhoud kun je contact opnemen met Stephan Obdeijn 055-5493468. Je reactie, voorzien van je C.V. kun je voor 2 mei a.s. sturen naar: solliciteren@quality.tno.nl t.a.v. Hanneke Eygenraam

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon