Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2013, 23:19
marijevanegt marijevanegt is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 2
marijevanegt is on a distinguished road
Standaard Naam vermelden sollicitatiebrief

Hallo leden,

Afgelopen september ben ik afgestudeerd van een mbo 4 secretaresse opleiding en ben nu druk bezig met sollicitatiebrieven versturen.

Over het algemeen gaat het schrijven ervan goed, ik loop alleen telkens tegen het volgende aan en kan nergens op internet het antwoord ervan vinden.

Moet je jezelf echt voorstellen in een brief? Dus met de als Ik ben voornaam achternaam en .. jaar.
Ik vind het zelf een beetje raar staan in de brief omdat je het ook al boven in het briefhoofd vermeld, de afsluiting en in je CV maar mijn vriend vind juist dat het de brief persoonlijker maakt en dat je naam dan langer blijft hangen.

Wat doen jullie of wat is het verstandigste?!

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2013, 23:40
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Begin je brief nooit met iets als

"Geachte,

Ik ben ..., een x-jarige net afgestudeerde ..."

Het komt heel amateuristisch over. Hoewel net afgestudeerden, net als ik toen, dergelijke brieven schrijven, komt het echt wel amateuristisch over. Bedenk ook dat een werkgever het niet echt kan schelen wie je bent, maar wel wat je te bieden hebt als kandidaat en waarom je op de vacature reageert.

Bv.:

"Op zoek naar een eerste werkervaring als ... vond ik uw vacature op ... en was wist onmiddellijk: dit is wat ik zoek. Laat me u even vertellen waarom."
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2013, 23:42
marijevanegt marijevanegt is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 2
marijevanegt is on a distinguished road
Standaard

Hmm, ja, dank je wel voor de tip!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 november 2013, 00:04
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ik heb dit als opening:


Effect creëren! Dat wilt u met uw XXXX en dat wil ik met deze sollicitatiebrief. Met veel plezier las ik de vacature van xxxxxxx.
Het was voor mij al meteen duidelijk: ik wil graag solliciteren! Ik heb namelijk het gevoel dat uw organisatie en ik inderdaad effect voor elkaar kunnen creëren!



Zo hoef je jezelf niet voor te stellen en heb je meteen de aandacht
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 november 2013, 14:27
michelle michelle is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 5
michelle is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Ik zou ook niet beginnen met jezelf voor te stellen als ik ben en ben zo en zo oud. Pak meer een creative openings zin, zo val je ook op en dat kan weer een voorsprong op de rest van solliciterend nederland opleveren!

Voorbeelden zijn :
Ik las uw advertentie in de krant en dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom
Of stel een vraag waarom ben ik de juiste kandidaat voor de vacature van ?? Antwoord

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief met verkeerde naam in aanhef verstuurd Hendrik Jan Sollicitatiebrief en cv 4 30 juli 2013 16:03
M'n vader vermelden in sollicitatiebrief? B3N Sollicitatiebrief en cv 2 15 juli 2013 19:19
Familielid bij bedrijf in sollicitatiebrief vermelden? diendees Sollicitatiebrief en cv 5 28 maart 2012 12:56
Kan je dit vermelden in je sollicitatiebrief? Sils Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2010 20:46
bewust kinderloos, vermelden in sollicitatiebrief? ienemien Sollicitatiebrief en cv 4 18 maart 2007 21:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon