Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 mei 2007, 21:47
Betty Betty is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2007
Berichten: 6
Betty is on a distinguished road
Post Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar

Hallo Iedereen,

Zou er iemand aub. even naar mijn brief willen kijken. Na het zelf een aantal keren nagelezen te hebben, zie ik de fouten niet meer. En voor degenen wiens zinnen ik heb gebruikt uit hun eigen sollicitatiebrief: Bedankt!

Inhoud brief:

Betreft: open sollicitatie helpende/assistent

Geachte heer xxx,

Zijn er vacatures binnen uw organisatie voor een enthousiaste, dienstverlenende duizendpoot met praktijkervaring in de ouderenzorg? Na een bezoek aan de website van xxx en het lezen van uw missie, dacht ik namelijk waarom geen kans wagen en een open sollicitatie sturen voor de functie van helpende of assistent bij xxx.
Wat mij aanspreekt in uw organisatie is de diversiteit van de aangeboden zorg en diensten. Ook het feit dat jong en oud bij elkaar komen, geeft blijk van een gemoedelijke sfeer waarin het isolement, waar ouderen vaak in verkeren, doorbroken wordt.

Als alfahulp heb ik ruime ervaring opgedaan met het werken voor en met ouderen. Hoe verschillend de mensen ook zijn, één ding hebben ze meestal gemeen, namelijk het willen behouden van de eigen zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Hier een bijdrage aan kunnen leveren, maakt het werken in de ouderenzorg zeer belonend werk. Bovendien vind ik het ook bijzonder afwisselend werk vanwege de verschillende wensen, behoeften en knelpunten van ouderen die om diverse redenen niet langer in hun eigen huis kunnen blijven.

Ik zou mezelf omschrijven als iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Tevens treft u in mij een persoon die een neus heeft voor maatwerk voor het individu, geduldig is en hard werken (ook in het weekend) niet schuwt.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie. Ik zal u daar binnenkort over benaderen.

Met vriendelijke groet,


Bedankt voor de moeite!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 mei 2007, 16:49
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar

hallo,

ik mis de starmethode. er blijkt nu nog te weinig uit je brief, wat je vaardigheden zijn en hoe je deze tot nu toe hebt ingezet.
de starmethode staat op deze site beschreven.

groetjes nicky
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 mei 2007, 21:36
Betty Betty is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2007
Berichten: 6
Betty is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar

Hallo Nicky,
Bedankt voor je reactie en de link. Ik zal de starmethode eens onder de loep nemen.
Verder commentaar is altijd welkom.

Groet,
Betty
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 mei 2007, 17:19
leinnl leinnl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 7
leinnl is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar

Citaat:
Inhoud brief:

Betreft: open sollicitatie helpende/assistent

Geachte heer xxx,

Zijn er vacatures binnen uw organisatie voor een enthousiaste, dienstverlenende duizendpoot met praktijkervaring in de ouderenzorg? Na een bezoek aan de website van xxx en het lezen van uw missie, ben ik zeer enthousiast geworden over werken bij uw organisatie in de functie van helpende of assistent.

Wat mij aanspreekt in uw organisatie is de diversiteit van de aangeboden zorg en diensten. Ook het feit dat jong en oud bij elkaar komen, geeft blijk van een gemoedelijke sfeer waarin het isolement, waar ouderen vaak in verkeren, doorbroken wordt.

Als alfahulp heb ik ruime ervaring opgedaan met het werken voor en met ouderen. Hoe verschillend de mensen ook zijn, één ding hebben ze meestal gemeen, namelijk het willen behouden van de eigen zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Hier een bijdrage aan kunnen leveren, maakt het werken in de ouderenzorg zeer belonend werk. Bovendien vind ik het ook bijzonder afwisselend werk vanwege de verschillende wensen, behoeften en knelpunten van ouderen die om diverse redenen niet langer in hun eigen huis kunnen blijven.

Ik zou mezelf omschrijven als iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Tevens treft u in mij een persoon die een neus heeft voor maatwerk voor het individu, geduldig is en hard werken (ook in het weekend) niet schuwt.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie. Ik zal u daar binnenkort over benaderen.

Met vriendelijke groet,
Wat dacht je van de rode zin? Verder vind ik je brief erg goed.

Marjolein
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 mei 2007, 15:33
Betty Betty is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2007
Berichten: 6
Betty is on a distinguished road
Thumbs up Re: Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar

Harstikke bedankt Marjolein .

Ik zal de zin zeker toevoegen. Komt inderdaad beter over dan die ene zin van mij.

Bedankt!!

Groetjes,
Betty

Laatst gewijzigd door Betty; 14 mei 2007 om 15:34 Reden: verkeerde nickname gebruikt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Open sollicitatie leer werkplaats sara Sollicitatiebrief en cv 1 28 december 2006 18:33
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon