Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 november 2009, 11:03
ejdb ejdb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 1
ejdb is on a distinguished road
Standaard Kiezen tussen twee banen - rechten en plichten

Ik zit met een dillemma. ik zit nu in de WW en na lang zoeken ben ik nu concreet met twee banen tegelijkertijd bezig.

Baan 1 is zeker, daar hoef ik alleen nog maar ja tegen te zeggen.
voor baan 2 heb ik volgende week een volgend gesprek en men heeft al aangegeven zeer enthousiast te zijn en zelfs al een salarisvoorstel gedaan.

Allebei de functies zijn wat mij betreft gelijkwaardig, alleen weet ik de secundaire voorwaarden voor baan 2 nog niet.

Ik wil nu weten wat mijn rechten en plichten zijn. Kan ik bijvoorbeeld nu Ja zeggen tegen baan 1 (jaarkontrakt per 1-1-2010, geen proeftijd) en hier eventueel later (voor aanvang) van afzien als baan twee toch interessanter blijkt te zijn? Of ben je dan verplicht om te beginnen bij baan 1?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 november 2009, 17:40
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Kiezen tussen twee banen - rechten en plichten

1: Hoe het qua vereisten van het UWV Werkbedrijf zit moet je navragen.
2: Je hebt altijd een proeftijd waarin je zonder reden kunt opzeggen en ergens anders kunt beginnen.
3: Je loopt wel aanzienlijke reputatieschade op als je zomaar zonder onderbouwing/rechtvaardiging ergens weggaat. Of dat een probleem voor iemand is zal altijd afhangen van veel factoren.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 november 2009, 00:49
Jac9ueline Jac9ueline is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 7
Jac9ueline is on a distinguished road
Standaard Re: Kiezen tussen twee banen - rechten en plichten

Het is geweldig dat je met 2 banen bezig bent. Volgende week krijg je al meer te horen over baan 2. Wanneer moet je beslissen of je tekent bij bedrijf 1? Lijkt mij echt dat je in alle redelijkheid nog tot een week voor aanvangsdatum je terug kunt trekken uit baan 1 zonder gezichtsverlies.
Sterker nog, je zou eens moeten kijken of je je voordeel uit deze situatie kan halen? Misschien ben je zo gewend geraakt aan het hopeloos werkloos zijn dat je nu onzeker wordt omdat je straks misschien keuze hebt.
Ik denk dat wat je ook kiest, het nooit een smet op je CV zal worden. En zou je al wat slordige besluitvorming maken, dan kan je dat (achteraf) altijd wijten aan je situatie, het is niet makkelijk na lange werkloosheid.
Houdt er ook rekening mee dat beide werkgevers ook nog kunnen afzien van samenwerking met jou, ze kunnen alsnog voor een andere sollicitant kiezen, of een klant kwijtraken en geen extra personeel meer aannemen... Zouden zij dan net zo een moeite hebben als jij?

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Ben ik verzekerd in de periode tussen twee banen? Eva Je rechten en plichten als werknemer 2 9 november 2009 22:42
Keuze tussen twee banen claudia1980 Loopbaanvragen 6 6 juli 2009 21:53
Keuze maken tussen twee werkgevers Jayjay Loopbaanvragen 3 29 mei 2009 17:22
Kiezen tussen 2 banen Bobby Loopbaanvragen 6 27 juni 2007 22:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon