Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juni 2018, 12:04
caberpro caberpro is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 juni 2018
Berichten: 1
caberpro is on a distinguished road
Standaard Ingrijpende medische operatie als starter arbeidsmarkt

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden ben ik op dit forum terecht gekomen en heb veel gehad aan de vragen die gesteld en beantwoord zijn met betrekking tot solliciteren. Vandaar deze persoonlijke situatie die ik wil voorleggen aan jullie.

Mijn situatie:

Een aantal jaar ben ik onder behandeling voor een medische aandoening. Het is een zeldzame, niet levensbedreigende aandoening die mijn dagelijkse leven gelukkig niet extreem beďnvloedt. Wel heb ik regelmatige controles en zal ik de rest van mijn leven onder behandeling moeten blijven. Afgelopen periode is er een ontwikkeling geweest in mijn behandeling na een second opinion bij een universitair medisch centrum. Waar er eerder twijfel was, lijkt er nu een mogelijkheid te zijn tot operatie. Dit is een erg ingrijpende operatie die een lang hersteltraject met zich meebrengt. Fysiek herstel heeft zeker 3 weken nodig en voordat ik ook mentaal de oude ben kan maanden duren. De operatie verbetert hoogstwaarschijnlijk mijn kwaliteit van leven en aangezien ik nog jong ben (midden 20) is dit uiteraard de moeite waard.

Op dit moment ben ik in de afrondende fase van mijn WO master en ik heb een contractaanbod gekregen van een groot consultancy bureau.

Ik vind ik dit een erg lastige situatie om het volgende:

Professioneel gezien zie ik het niet zitten aan het begin van mijn carričre er een geruime tijd uit te zijn en ook de maanden daarna zal ik niet 100% kunnen geven, wat toch gevraagd wordt in die wereld.

Echter, het laten plaatsvinden van deze operatie na het behalen van mijn diploma is financieel erg lastig (geen inkomen). Daarnaast weet ik niet hoe ik uit moet leggen aan mijn toekomstige werkgever dat ik pas later kan starten omdat ik moet herstellen.

Mijn vraag aan jullie:
Zijn er mensen die vergelijkbare situaties hebben meegemaakt? (ziekte, uitval voor geruime tijd bij nieuwe baan)
Wat is jullie mening hierover en misschien hebben jullie algemeen advies?

Groet!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juni 2018, 12:58
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Op dit moment ben ik in de afrondende fase van mijn WO master en ik heb een contractaanbod gekregen van een groot consultancy bureau.
Dat is inderdaad een lastig dilemma. Om jouw situatie iets scherper te krijgen en jou goed te kunnen adviseren, heb ik wel iets meer info nodig. Zo is mij nu bijvoorbeeld (nog) niet helder of je je wel of niet laat opereren. Heb je die keuze al wel gemaakt of is dit ook nog onderdeel van het dilemma? Als je je wel laat opereren, gaat het dan met name om de vraag wat het meest geschikte moment is van de operatie (nog tijdens de studie of erna)?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Binnnen komen als starter Claudia1234 Loopbaanvragen 3 7 november 2016 23:01
Als starter solliciteren op stages (met intentie tot startfunctie, geen stageperiode) markoning Loopbaanvragen 1 27 januari 2013 11:38
Onderhandelen als starter marweecos Salaris 7 11 mei 2011 16:59
Hoe begin je als starter? Tafir Loopbaanvragen 12 10 oktober 2010 14:43
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon