Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 augustus 2010, 14:50
Workinggirl Workinggirl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2010
Berichten: 4
Workinggirl is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie i.v.m. baanverandering

Hallo,

Zouden jullie aub de brief willen beoordelen op alles wat maar mogelijk is.
Inhoud, leesbaarheid, taalgebruik noem maar op.
Ik heb nml de afgelopen 3 jaar niet meer gesolliciteerd dus ben er een beetje uit.

Zodra ik reacties heb ontvangen kan ik m aanpassen en naar verschillende bedrijven sturen.

Alvast bedankt!

===

[Gegeven van mijzelf]


[Gegevens bedrijf]


Dordrecht, 20 augustus 2010


Betreft: Open sollicitatie


Geachte heer/ mevrouw,

Door middel van deze brief geef ik blijk van mijn belangstelling om voor uw organisatie te komen werken.
[Naam bedrijf] vind ik .. en .. en vormt daarvoor voor mij een aantrekkelijke werkomgeving. Graag zou ik voor een functie in uw bedrijf in aanmerking komen die aansluit op mijn Curriculum Vitae (zie bijlage).

Tijdens mijn opleiding HBO pedagogiek heb ik in mijn 3e en 4e jaar achtereenvolgens op een kindercentrum (kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, vakantieopvang) en openbare basisschool gewerkt. Op het kinderdagverblijf heb ik taken verricht als het voorbereiden / organiseren en leiden van een ouderavond en van kindbesprekingen. Maar ook het opzetten van een VVE (Voor - en Vroegschoolse Educatie) groep, het begeleiden van kinderen 1 op 1 en/of groepsgewijs en het observeren van individuele leerlingen / het groepsproces behoorden tot mijn taken. Wat ik vooral tijdens deze stage geleerd heb, is dat het stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling, een duidelijke structuur en veel herhaling erg belangrijk is.

Direct na de afronding van de opleiding HBO pedagogiek in 2007 begon ik bij mijn huidige werkgever. Ik heb daar nu bijna 3 jaar werkervaring opgebouwd als leidinggevende van het kinderdagverblijf. Bij dit kinderdagverblijf ben ik o.a. verantwoordelijk voor het implementeren en bewaken van het beleid, maken van het personeelsrooster, aansturen van medewerkers, voeren van functioneringsgesprekken, als aanspreekpunt van de organisatie fungeren en het voeren van intakegesprekken met ouders/verzorgers.

Ik hoop dat mijn enthousiasme en motivatie voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,


[Voorletters en achternaam]



Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 augustus 2010, 11:24
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie i.v.m. baanverandering

Beste Workinggirl,

Opzicht wek je vertrouwen dat je ervaring hebt, maar je sluit af met ik hoop dat ik mijn enthousiasme heb kunnen laten blijken, maar welke? Je vertelt alleen wat je hebt gedaan en niet waarom je op die vacature reageert! Ik ken je niet en weet niet op welke vacature je reageert, maar na het lezen van je brief, heb ik nog geen idee op wat voor functie je reageert en wat je precies enhousiast maakt en wat jou, jou maakt.

Ik zou als ik jou was, nog wat meer passie in de brief stoppen en afsluiten met meer zekerheid, bijvoorbeeld, Ik ga ervanuit dat mijn ervaring mij een geschikte kandidaat maakt en zou graag mijn enhousiasme in een persoonlijk gesprek toelichten.

Nou, succes en ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 augustus 2010, 13:33
Workinggirl Workinggirl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2010
Berichten: 4
Workinggirl is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie i.v.m. baanverandering

Bedankt voor je reactie en je tips ik ga er zeker wat mee doen!

M.b.t waarom ik op de vacature reageer, klopt dat dit er niet in staat, maar ik had het idee om naar verschillende bedrijven de brief te sturen dus voor elk bedrijf pas ik de reden van reactie aan

Nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon