Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2007, 01:42
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief Klantmanager Schuldhulpverlening

Hoi,

hier nog een andere brief, graag deze ook nakijken. Dit is iets anders en vraag me af of het goed is.

Dank

Geachte heer/mevrouw,


Klantmanager Schuldhulpverlening! Mensen begeleiden en motiveren tot gedragsverandering. Dat is dé functie die me heel erg aanspreekt. In de door u vermelde hoofdtaken zie ik al mezelf aan het werk zijn. Het belooft een succes te zijn.

Ik beschik over alle competenties die in de vacature genoemd zijn. In mijn huidige werk heb ik veel te maken met een zeer drukke periode waarin alles op tijd en correct afgehandeld dient te worden. Het is een stressmoment die ik iedere keer onder de knie krijg. Als een allochtone vrouw beschik ik over de competentie multicultureel bewustzijn. Motiveren van anderen is één van de sterke punten. Klant- en servicegerichtheid is één van de competenties die mij IK maakt.

Tijdens mijn HEAO (MER) opleiding heb ik o.a. veel met management te maken gehad. Dat heb ik ook in praktijk toegepast door een groep personen binnen de jongeren vereniging te begeleiden en te motiveren. Het geven van adviezen en het opstellen en begeleiden van budgetplannen heb ik niet alleen binnen de vereniging toegepast.

Door mijn werkervaring, eigenschappen en positieve instelling ben ik de ideale kandidaat voor deze functie. Daarnaast heb ik de nieuwe werkzaamheden snel onder de knie. Dat kunt u ook afleiden uit mijn curriculum vitae, namelijk dat ik binnen negen jaar niet alleen Nederlands geleerd heb maar een havo en vervolgens een HEAO diploma (binnen 3,5 i.p.v. 4 jaar) heb behaald.

Graag solliciteer ik naar de functie Klantmanager Schuldhulpverlening op part time basis. Het aantal uur is bespreekbaar.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben zodat ik mijn sollicitatie in een gesprek mag komen toelichten.

Met vriendelijke groet,

XXX



Bijlage: referentie van de heer P. XXX (manager XXX )


Referentie:
Wij hebben een referentie ingewonnen bij XXX van XXX. Hij omschrijft X als hoogst intelligent, dienstbaar en zeer flexibel. Ze staat klanten zeer goed te woord en als je niet zou weten dat ze uit Y zou komen, zou het je niet eens opvallen omdat zij perfect Nederlands spreekt. Hij geeft haar als tip door te gaan zoals zij nu bezig is, Door haar grote drijfveer en werkvreugde is XX een aanwinst voor iedere organisatie. XXX zou haar zeker weer in dienst willen nemen op het moment dat XX dat zou willen. Wel zou hij het zonde vinden van haar genoten opleidingen en haar kennis en kunde. Kortom, een zeer positieve referentie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 januari 2007, 14:12
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Klantmanager Schuldhulpverlening

Hoi Lala,

PPfjiew, wat een brief zeg. Ik denk dat deze brief te overdonderend binnen komt vallen bij de lezer. Waarom zal ik tussen ( ) in de brief zetten.

Nu ik er nog eens naar gekeken heb, hoop ik dat je niet het idee hebt dat ik jouw brief naar de prullenbak verwijs. Nee, je basis is goed, maar een genuanceerde brief zegt meer over jou.

Groet,
Rens
__________________________________________________ _______________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lala Bekijk bericht
Hoi,

hier nog een andere brief, graag deze ook nakijken. Dit is iets anders en vraag me af of het goed is.

Dank

Geachte heer/mevrouw, (hier heb je waarschijnlijk wel een naam)


Klantmanager Schuldhulpverlening! Mensen begeleiden en motiveren tot gedragsverandering. Dat is dé functie die me heel erg aanspreekt. In de door u vermelde hoofdtaken zie ik al mezelf aan het werk zijn. Het belooft een succes te zijn. Hier kom je té zelfverzekerd voor de dag, bijna op het opdringerige af)

Ik beschik over alle competenties (oeps, in de vacaturetekst staat een ideaalbeeld geschetst, neimand is ideaal maar ze proberen wel iemand te vinden die dicht bijideaal is. Beter is de beste competenties van jezelf te vernoemen welke dan ook nog van substantieel belang zijn voor deze functie) die in de vacature genoemd zijn. In mijn huidige werk heb ik veel te maken met een zeer drukke periode waarin alles op tijd en correct afgehandeld dient te worden. Het is een stressmoment die ik iedere keer onder de knie krijg(deze regel klopt niet qua opbouw. verder komt je huidige baan wel erg stresserig over, een baan waar geen structuur in zit. Dat kan ik me niet voorstellen. Beter is om aan te geven dat er momenten zijn dat er onverwacht hard gewerkt moet worden omdat doelstellingen zijn bijgesteld). Als een allochtone vrouw beschik ik over de competentie multicultureel bewustzijn. Motiveren van anderen is één van de sterke punten. (Hoe heb je dit gedaan?)Klant- en servicegerichtheid is één van de competenties die mij IK maakt. (verduidelijk dit in je brief, waarom het zo is)

Tijdens mijn HEAO (MER) opleiding heb ik o.a. veel met management te maken gehad. Dat heb ik ook in praktijk toegepast door een groep personen binnen de jongeren vereniging te begeleiden en te motiveren. Het geven van adviezen en het opstellen en begeleiden van budgetplannen heb ik niet alleen binnen de vereniging toegepast. (waar dan ook?)

Door mijn werkervaring, eigenschappen en positieve instelling ben ik de ideale kandidaat voor deze functie.(Ook dit is erg recht-door-zee, beter is aan te geven dat de vermeldde competenties jou erg nieuwsgierig hebben gemaakt omdat jij je wel kunt spiegelen aan deze competenties) Daarnaast heb ik de nieuwe werkzaamheden snel onder de knie. Dat kunt u ook afleiden uit mijn curriculum vitae, namelijk dat ik binnen negen jaar niet alleen Nederlands geleerd heb maar een havo en vervolgens een HEAO diploma (binnen 3,5 i.p.v. 4 jaar) heb behaald. (dat tussen haakjes mag weg. Je steekt jezelf de veer toe. Een HR persoon leest dat wel in je CV)

Graag solliciteer ik naar de functie Klantmanager Schuldhulpverlening op part time basis. Het aantal uur (uren) is bespreekbaar.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben zodat ik mijn sollicitatie in een gesprek mag komen toelichten.

Met vriendelijke groet,

XXX

(Ik zou de referenties als opvraagbaar neerzetten. Ze gaan toch pas contact zoeken als je al in een vergevorderd staduim bent van je sollicitatie. De heer P zit niet te wachten op 20 telefoontjes van MISSCHIEN toekomstige werkgevers)

Bijlage: referentie van de heer P. XXX (manager XXX )


Referentie:
Wij hebben een referentie ingewonnen bij XXX van XXX. Hij omschrijft X als hoogst intelligent, dienstbaar en zeer flexibel. Ze staat klanten zeer goed te woord en als je niet zou weten dat ze uit Y zou komen, zou het je niet eens opvallen omdat zij perfect Nederlands spreekt. Hij geeft haar als tip door te gaan zoals zij nu bezig is, Door haar grote drijfveer en werkvreugde is XX een aanwinst voor iedere organisatie. XXX zou haar zeker weer in dienst willen nemen op het moment dat XX dat zou willen. Wel zou hij het zonde vinden van haar genoten opleidingen en haar kennis en kunde. Kortom, een zeer positieve referentie.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 januari 2007, 01:11
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Klantmanager Schuldhulpverlening

Hoi Rens,
bedankt voor je reactie. Ik heb in mijn br een en ander aangepast en heb de brief net digitaal verzonden. Ben benieuwd wat het wordt. Helaas is mijn andere brief niet nagekeken. Dat moet ik ook vandaag verzenden.
Ik heb het stukje van 3,5 jaar ipv 4 jaar laten staan omdat ik vind dat het zo beter opvalt. In mijn cv staat het niet vermeld.

Ik heb een antal dingen weggehaald zoals het stukje dat ik beschik over alle de door hun aangegeven competenties.

Groetjes,

lala
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief persoonlijk begeleider. Dreamimages Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2007 23:50
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon