Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 september 2012, 12:03
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag feedback

Geachte heer/mevrouw,

Op XXX.nl las ik de vacature voor pedagogisch medewerker bij het XXXX en raakte ik meteen enthousiast door het open en brede karakter van de school, waarbij de nadruk ligt op het individu. Met deze brief wil ik mijn interesse in de functie graag aan u kenbaar maken.

In 2009 heb ik mijn bachelor als dramatherapeut behaald en ben toen tijdelijk het onderwijs ingerold als invalkracht voor het vak drama. Daar heb ik ontdekt hoe leuk ik het onderwijs en jongeren vind. Helaas was die baan van tijdelijke aard. Maar daardoor heb ik wel altijd het gevoel gehouden dat ik toch weer terug het onderwijs in wil. Inmiddels heb ik ook ervaring opgedaan als pedagogisch medewerker op de buitenschoolse opvang. Dus naast mijn gesprekstechnieken als therapeut heb ik me ook verbreed in de didactische en pedagogische kant van het omgaan met mensen.

Op uw site las ik dat uw school heel breed onderwijs biedt op een kleinschalige manier en het maatwerk dat u voor uw leerlingen levert. Dat spreekt me enorm aan, want zelf ben ik ook van mening dat kinderen, jongeren en volwassenen het beste leren wanneer de omgeving zich zoveel mogelijk aan hun potentie aanpast en niet andersom.

Ik ben enthousiast, creatief, gepassioneerd en iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Ik beschik over goede sociale vaardigheden en ben doelgericht. Dit zijn eigenschappen die er, naar mijn inzien, voor zorgen dat ik deze functie naar volle tevredenheid zal kunnen uitvoeren.

Graag zou ik een persoonlijk gesprek met u mijn brief verder toelichten.


Met vriendelijke groet,

XXXXX
Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 september 2012, 23:48
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi IJzebel,

De volgende zaken zijn me opgevallen in je brief:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijzebel Bekijk bericht
Geachte heer/mevrouw, -Naam van de persoon aan wie je de brief richt achterhalen.
Citaat:
In 2009 heb ik mijn bachelor als dramatherapeut behaald en ben toen tijdelijk het onderwijs ingerold als invalkracht voor het vak drama. Daar heb ik ontdekt hoe leuk ik het onderwijs en jongeren vind. Helaas was die baan van tijdelijke aard. Maar daardoor heb ik wel altijd het gevoel gehouden dat ik toch weer terug het onderwijs in wil.
Ik denk dat je deze alinea veel sterker kan maken. Nu leg je teveel aandacht op het de tijdelijke aard van het werk wat je hebt gedaan. Daarbij klinkt 'erin gerold' niet overtuigend. De opening zou kunnen zijn: Meteen na het behalen van mijn bachelor heb ik kans gezien om aan de slag te gaan als dramadocent. Ondanks dat het om een contract van bepaalde tijd ging was het een fantastische kans, ik heb namelijk ontdekt hoe leuk het is om met jongeren te werken. Dus ben ik aan de slag gegaan als pedagogisch medewerker bij BSO [naam].

Citaat:
Op uw site las ik dat uw school heel breed onderwijs biedt op een kleinschalige manier en het maatwerk dat u voor uw leerlingen levert. Dat spreekt me enorm aan, want zelf ben ik ook van mening dat kinderen, jongeren en volwassenen het beste leren wanneer de omgeving zich zoveel mogelijk aan hun potentie aanpast en niet andersom.
Fijn dat je jezelf kan vinden in de visie van je toekomstige werkgever maar dat is denk ik logisch. Ik snap waarom je deze alinea in je brief hebt staan maar nu vertel je niets nieuws aan de selectiecommissie. Misschien heb je een praktijkvoorbeeld uit eigen ervaring wat de kracht van kleinschaligheid of maatwerk laat zien?

Citaat:
Ik ben enthousiast, creatief, gepassioneerd en iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Ik beschik over goede sociale vaardigheden en ben doelgericht. Dit zijn eigenschappen die er, naar mijn inzien, voor zorgen dat ik deze functie naar volle tevredenheid zal kunnen kan uitvoeren.
Ook hier geldt dan de alinea beter wordt wanneer je jou beweringen onderbouwt met een voorbeeld.

Citaat:
Graag zou ik een persoonlijk gesprek met u mijn brief verder toelichten.
Probeer het stelliger te formuleren. Nu kan een selecteur, bij wijze van spreken, heel makkelijk denken: Ja, ja, dat zou jij wel willen hč? Maar dat doen we niet.
Stelliger kan bijvoorbeeld zijn: In een persoonlijk gesprek overtuig ik u graag van het feit dat ik de juiste kandidaat ben voor de functie.


Succes,

Maarten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 september 2012, 09:19
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel.
Ik heb de brief aangepast en het is idd beter.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief agogisch medewerker. Graag feedback! Mireille Sollicitatiebrief en cv 0 18 juni 2009 03:18
interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies sannelba Sollicitatiebrief en cv 5 9 december 2008 15:01
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon