Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 27 februari 2009, 20:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annema Bekijk bericht
Heb toch gekozen inmiddels voor NHA, ze bestaan ook al 75 jaar.
Je doet uiteindelijk ook bij het NIMA je examen, dus in principe maakt het dan niet uit waar je je leerstof vandaan hebt toch?

Op mijn CV vermeld ik toch niet via welke weg ik het heb behaald, maar dat ik het heb behaald en wanneer.

Ze geven bij NHA ook diploma garantie, slaag je na 2 keer niet dan krijg je je lesgeld terug. En de prijs was momenteel erg aantrekkelijk

Wat is je ervaring inmiddels?
Met citaat reageren
  #22  
Oud 28 februari 2009, 00:09
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard Re: NHA of LOI?

Hallo,

Super dat je de cursus A Communicatie wilt gaan volgen.

Ikzelf geef het advies om via de NHA-Opleiding te gaan studeren.

LOI:
De loi zegt dat het lesmateriaal van hoge waarde is.
Naar mijn ervaring is dat totaal niet zo.
de loi schrijft zelf de stof.
dus je krijgt geen boeken maar gewoon een grote map met super droge theorie.
De begeleiding is ook niet echt alles.
De argumenten die de docenten geven zijn vrij onduidelijk.
Voorbeeld:
ik snapte iets niet toen stelde ik een vraag hun antwoord was bestudeer hoofdstuk 2 nog is een keer.
Dus ik dacht wat heb ik hieraan?
Ik vind de kwaliteit gewoon slecht.

NHA:
Nu studeer ik via de NHA.
voordeel is dat je gewoon boeken krijgt die ze ook op scholen gebruiken dat is hartstikke fijn en de studiewijzers zijn tevens heel overzichtelijk.
Als je een vraag hebt dan krijg je ook echt advies die je nodig hebt.
De leer omgeving is ook overzichtelijk er staat precies welke opgave je dient in te sturen.
Onder de opleiding zelf staat de studieadviseur 24 uur per dag voor je klaar.
Ik ben bij hun in principe nog nooit vast gelopen.
Ik stel voor om de NHA te kiezen.

Als u meer informatie wil mag u mij wel een privé bericht sturen of een e-mailtje email adres staat in mijn profiel.

Hiermee hoop ik u voldoende geďnformeerd te hebben

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annema Bekijk bericht
Ik wil een cursus NIMA A Communicatie gaan volgen, het fijnste lijkt mij dat om dit thuis te doen, zodoende kan ik eventueel sneller het diploma op zak hebben.
Het examen word 2 x per jaar afgenomen, en ik wil proberen het in mei te behalen.

Vandaar mijn keuze voor LOI of NHA, NHA heeft nu een zeer interressante jubileumkorting.

Wie studeerde ook op deze manier?
Met citaat reageren
  #23  
Oud 28 juli 2009, 12:43
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Wink Re: NHA of LOI?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
Wanneer er 20 brieven/CVs binnenkomen kunnen de kandidaten met LOI/NHA en aanverwanten best al eens direct opzij worden geschoven.
Wat ik daar nog op wil zeggen al is het laat, is dat je natuurlijk ook niet altijd meteen je diploma's en certificaten hoeft te laten zien. Dat hangt af van je manier van solliciteren en vervolgens kab er dan om een bewijsstuk gevraagd worden. Vaak heeft men dan al een eerste indruk en kan je jezelf verder op een degelijke manier promooten....
Met citaat reageren
  #24  
Oud 3 april 2010, 12:12
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs down Re: NHA of LOI?

Geen van beide. Thuisstudies worden helaas nog niet voor vol aangezien. Je mist ook wat mij betreft de interactie met studenten en docenten. Hier kan dus geen enkele thuisstudie tegenop. De nadruk ligt bij thuisstudies veel te veel op het uit je hoofd leren van stof en niet op de toepassing ervan middels praktijkopdrachten. Dus mijn advies. Als je de mogelijkheid hebt om een deeltijdstudie bij een "normale" school te volgen dan zou ik daar absoluut voor kiezen.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 24 september 2010, 17:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Waar baseert u uw bewering op?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Mijn advies is gewoon een deeltijdopleiding te volgen op een reguliere hogeschool


Er is veel te doen over de kwaliteit van studies via organisaties als het LOI. Accreditatie doet daar weinig aan af.

Werkgevers kunnen met een economische recessie kiezen wie ze willen hebben. En met de discussie in het achterhoofd over de kwaliteit van opleidingen via instellingen als het LOI.
Zal een werkgever eerder iemand kiezen die naar een reguliere hogeschool is gegaan.


Tenzij u een garantie heeft op een baan bij uw huidige werkgever of iets dergelijks, gewoon NIET doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loi, nha

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LOI en hbo-opleiding Psychologie Martine1975 Opleiding kiezen en volgen 5 24 juli 2010 21:38
Baankansen Hbo studie loi Ann Opleiding kiezen en volgen 15 9 mei 2010 12:49
LOI-opleiding verstandige keuze? edj Opleiding kiezen en volgen 7 9 juni 2008 13:51
Loi hbo propedeuse overstap uni cewinta Opleiding kiezen en volgen 1 31 oktober 2007 10:18
Doorstuderen, hogeschool of LOI? Yapi Opleiding kiezen en volgen 8 15 juli 2006 00:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon