Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 januari 2012, 20:33
Little Susie Little Susie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2012
Berichten: 8
Little Susie is on a distinguished road
Lightbulb Wat voor baan/opleiding te kiezen?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik weet dus niet of mijn bericht hier precies goed staat.

Graag zou ik wat hulp willen bij het kiezen van een studie/baan etc.
Ik heb een MBO niveau 4 diploma Commercieel Medewerker Marketing & Communicatie en ben momenteel werkzaam in de detailhandel.
Voornamelijk omdat die opleiding en het perspectief daarna dus precies was wat ik niet wil.
Nu heb ik al ontelbare studie en beroepskeuze test gedaan maar daar komt altijd iets uit in de trant van, Kunstschilder, Actrice, Musicus.
Nou zijn dit allemaal leuke dingen maar nu niet echt 'normale' beroepen. En om het even cru te zeggen. Ik wil ook graag eten. haha.

Dus wie zou mij kunnen helpen hiermee.

Ik ben dus opzoek naar een creatieve baan maar wel met perspectief. Ook ben ik zeer geďnteresseerd in literatuur, muziek, film etc.
Het mogen ook best cursussen zijn, of een richting.

Voltijd is voor mij ook niet echt een optie omdat ik het zelf zal moeten betalen en er dus bij zal moeten blijven werken.

HEEL ERG BEDANKT ALVAST!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 januari 2012, 08:58
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik kan je eindeloos veel suggesties geven, maar daar schiet je helemaal niets mee op. Ik raad je aan om eerst wat meer zelfonderzoek te doen. Zet bijvoorbeeld eens op papier wat jij heel goed kunt. Welke eigenschappen wil jij graag gebruiken in een nieuwe baan? En hoe ziet jouw ideale werkdag er uit? Wat doe je? Waar werk je aan?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 januari 2012, 14:34
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Ik kan je eindeloos veel suggesties geven, maar daar schiet je helemaal niets mee op. Ik raad je aan om eerst wat meer zelfonderzoek te doen. Zet bijvoorbeeld eens op papier wat jij heel goed kunt. Welke eigenschappen wil jij graag gebruiken in een nieuwe baan? En hoe ziet jouw ideale werkdag er uit? Wat doe je? Waar werk je aan?
Ik sluit me hier bij aan: ga in gesprek met een loopbaanadviseur.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 januari 2012, 20:26
Little Susie Little Susie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2012
Berichten: 8
Little Susie is on a distinguished road
Unhappy

Alvast bedankt, ik ben toen de tijd al uitvoerig bezig geweest met een decaan en met studiekeuze testen. Ik ben hier nul komma nul mee verder gekomen.

Ook heb ik competentie testen gedaan en nu komt het, ik ben overal wel goed in eigenlijk..
Dus ook daarmee kom ik niets verder.

Jullie snappen dus mijn frustratie aangezien dit allemaal al jaren een voortslepend dilemma is.

En lijstjes zoals wat ik wil brengen mij dus op dingen in het kunst/creatieve gebied. Wat ook de meeste studiekeuze testen duiden.
Alleen gaat het er natuurlijk wel om dat ik ergens mijn brood mee wil proberen te verdienen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 januari 2012, 15:11
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Little Susie Bekijk bericht
En lijstjes zoals wat ik wil brengen mij dus op dingen in het kunst/creatieve gebied. Wat ook de meeste studiekeuze testen duiden.
Alleen gaat het er natuurlijk wel om dat ik ergens mijn brood mee wil proberen te verdienen.
Lerarenopleiding tekenen / handarbeid of iets dergelijks lijkt me daarin een goede keuze. Of anders iets met SPW/SPH met een creatieve therapie invulling.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan kiezen uit 2 vakantiebanen, wat te doen? Mohhy Loopbaanvragen 4 20 juni 2011 14:29
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carričreonderwerpen 6 5 oktober 2008 23:19
Wat zal ik kiezen na mbo-opleiding Internationale Groothandel? Kemal Opleiding kiezen en volgen 4 25 september 2008 18:06
Kiezen wat ik echt leuk vind Ying Loopbaanvragen 3 18 september 2006 09:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon