Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2007, 17:03
Liekje Liekje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 23
Liekje is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik vind mijn werk niet meer leuk!

Ook ik heb het niet meer naar mijn zin op het werk. Ik werk al 6,5 jaar in een supermarkt als winkelmedewerkster. Ik heb geen mogelijkheden om door te groeien. Ik heb 2 x intern gesolliciteerd op de functie van ass.bedrijfsleider,maar ze willen liever iemand van buiten het bedrijf aan nemen. De dagen zijn allemaal hetzelfde, elke dag zie je dezelfde klanten en na al die jaren weet ik wel hoe die kassa werkt. Ik heb in de laatste 3 jaar veel bijgeleerd in het filiaal waar ik nu werkzaam ben. Ik zit niet alleen achter de kassa, ik doe ook de non - food acties vullen, voorraadopname non - food, retouren non - food en bijbehorende documenten invullen, kassaresultaten ingeven, nieuw personeel voor de kassa begeleiden, en alle andere werkzaamheden die in een winkel voor komen. Omdat ik al enige tijd weet dat ik geen doorgroeimogelijkheden heb ben ik weer begonnen met een avondopleiding. Ik heb inmiddels de opleiding administratief medewerkster afgerond en volg nu een avondopleiding tot secretaresse. Maar eigenlijk weet ik niet of dit het voor mij is. Misschien komt dat omdat ik erg veel tegenslag ondervindt bij het vinden naar een andere baan.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2007, 23:02
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik vind mijn werk niet meer leuk!

Beste Liekje,

Ik ga er vanuit dat jij je studie nog leuk vindt en dat je een baan zoek in de richting van administratief/secretarieelwerk. Je zegt dat je erg veel tegenslag vindt in het vinden van ander werk.

Waar komt dit door?

Kun je geen goede sollicitatiebrief schrijven? Heb je geen goede CV? Kun jij jezelf niet goed verkopen tijdens een sollicitatiegesprek?

Ik ben benieuwd.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2007, 12:05
Liekje Liekje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 23
Liekje is on a distinguished road
Standaard Re: Ik vind mijn werk als winkelmedewerkster niet meer leuk

Ik heb mijn sollicitatiebrief hier op de site gezet en eigenlijk niets zoveel commentaar gehad. Ik denk dat het voornamelijk ligt aan het feit dat ik geen ervaring heb, niet in het bezit ben van een rijbewijs en nu een vaste baan heb dus met een opzegtermijn zit.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 maart 2007, 17:19
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Ik vind mijn werk als winkelmedewerkster niet meer leuk

Hoi Liekje,

Ik begrijp dat je het liefst doorgroeit in de supermarkt(keten) waarvoor je nu werkzaam bent.

Is het dan niet eens verstandig om eens een gesprek te plannen om je wensen kenbaar te maken. Je kunt dan aangeven dat je aan het bijscholen bent en dat dat zeker een meerwaarde voor de supermarkt heeft. Neem zelf het initiatief en probeer dat vast te houden. Jij pakt de vervolgactie op.

Wat ik altijd zeg: een werkgever kan geen gedachtenlezen. Hoe harder jij roept dat je intern verder wil hoe minder dat ze om je heen kunnen.

Het is misschien wel zo dat je nu iemand moet gaan passeren, maar voor je eigen doorgroeikansen moet je dat dan maar doen.

Heb je hier iets aan???
Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 maart 2007, 13:39
Liekje Liekje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 23
Liekje is on a distinguished road
Standaard Re: Ik vind mijn werk als winkelmedewerkster niet meer leuk

Nee ik ben juist weer aan een opleiding begonnen omdat ik niet kan doorgroeien in mijn huidige baan.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 april 2007, 08:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ik vind mijn werk als winkelmedewerkster niet meer leuk

Hoi, ik heb een beetje hetzelfde...werk al vanaf 2001 in het toerisme en ben het een beetje zat. elke dag maar hetzelfde en bij het bedrijf waar ik nu werk kun je wel doorgroeien naar evt. manager maar dat moet je hier maar willen. je verdient er bijna niks meer mee. ik wil ook wel veranderen maar weet niet hoe. ik denk dat ik eens naar een arbeidsconsulent ga om te vragen hoe ik het best kan veranderen. misschien moet jij dat ook proberen...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 april 2007, 11:09
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik vind mijn werk als winkelmedewerkster niet meer leuk

Als ik je kan helpen Zie op mijn site voor meer info.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Sollicitatiebrief media-adviseur zomerzon Sollicitatiebrief en cv 3 16 januari 2007 21:46
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon