Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 februari 2012, 14:41
CCdutch CCdutch is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2012
Berichten: 2
CCdutch is on a distinguished road
Standaard Solicitatie Werkvoorbereider

Goedendag heren, dames,

Graag zou ik willen weten of de onderstaande solicitatiebrief voldoet aan de 'normen en waarden' van een sollicitatiebrief. Of te wel hoe goed is deze brief.

Allen alvast bedankt voor de op-aanmerkingen.
Ohja het gaat dus om de functie voor een werkvoorbereider deze stond op een internetsite van een infra bedrijf.



Geachte heer, mevrouw,

Met deze brief wil ik graag solliciteren op de functie van werkvoorbereider die op de website van uw bedrijf staat. Omdat deze functie naadloos aansluit met de werkzaamheden die ik nu uitvoer. Denk ik dat ik voor u de juiste man op de juiste plaats ben.
Daarnaast spreekt mij ook de uitdaging en de afwisseling van de werkzaamheden binnen de diverse disciplines sterk aan.

Mijn naam is Marco Snippe en ben op dit moment werkzaam bij de firma Ziut B.V. als senior engineer. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor het voorbereiden en/of ontwerpen van technische plannen op het gebied van openbare verlichting en verkeersregelsystemen.
Ook het maken van kosten berekeningen en de afwikkeling hiervan richting klant vallen binnen mijn functie.

Aangezien bij mijn huidige werkgever geen groeimogelijkheden meer zijn, die mij aanspreken, ben ik op zoek naar een werkgever die me die mogelijkheden wel kan bieden.

In mijn huidige functie ben ik een teamplayer die ook goed zelfstandig kan functioneren. Daarnaast zijn leergierigheid, kwaliteit en klantgericht speerpunten voor mijn handelen binnen de organisatie waar voor ik werkzaam ben.

Met deze korte introductie hoop ik dat u voldoende informatie heeft om elkaar beter
te leren kennen in een kennismakingsgesprek.

Met vriendelijke groeten,
Marco Snippe
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 februari 2012, 15:16
elkov86 elkov86 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2012
Berichten: 1
elkov86 is on a distinguished road
Standaard

Beste Marco,

Ik werk zelf bij een bedrijf en ben belast met het aannemen van nieuwe mensen. Dus mijn feedback die volgt komt uit mijn eigen ervaring aan 'de andere kant van de tafel' zeg maar.

De brief voldoet qua opbouw prima aan de normen en waarden. Dus die vraag is snel beantwoord. Toch kan ik je wel nog een aantal tips meegeven!

Er staan een punt achter 'uitvoer' in de tweede regel. Die hoort daar niet dus dat is een foutje. daarna komt 'denk ik dat ik'. Ik vind het persoonlijk nooit zo mooi als dit soort constructies voorkomen. Het leest niet zo makkelijk. Je kan schrijven: "...werkzaamheden die ik nu uitvoer geloof ik voor u de juiste kandidaat te zijn."

Het is heel goed dat je meteen uitspreekt waarom je de functie graag wilt, wat je aanspreekt aan de functie.

De volgende aanmerking: Het is echt not-done om te beginnen met "mijn naam is ..." Je naam staat gewoon onderaan de brief. Je kunt gewoon met de deur in huis vallen dus: "In mijn huidige functie als senior engineer bij Zuit ben ik verantwoordelijk voor ...."

Ik mis nu in je brief wat je hiervan geleerd hebt, dus je competenties. Je kunt schrijven:

"...op het gebied van openbare verlichting en regelsystemen. Hierbij heb ik geleerd om nauwkeurig te werken / in een team te werken / efficient te werken." (schrijf hier een 'competentie' op die specifiek gevraagd wordt in de vacature!

Next: "huidige werkgever biedt geen ... kansen" <-- nooit negatief zijn!!

Dit is denk ik de belangrijkste opmerking op je brief:

Je moet nooit en te nimmer je oude werkgever in een negatief licht zetten, verwoord jezelf positief. Dus:

"Hoewel mijn huidige functie nog steeds bevalt, is het tijd geworden voor een nieuwe uitdaging. Het is mijn ambitie om mij verder te ontwikkelen en door te groeien als ..."

Tot slot:

In de laatste zin heb je best een onzekere indruk gewekt door te zeggen dat je 'hoopt' dat je wordt uitgenodigd. Je solliciteert niet voor niks dus je bent zeker van je zaak. Schrijf iets als:

Graag zou ik deze brief en mijn CV in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten.

Ik hoop (ga er vanuit, want ik ben niet onzeker ) dat je hiermee genoeg informatie hebt om je brief net even dat extra te geven!

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 februari 2012, 16:00
CCdutch CCdutch is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2012
Berichten: 2
CCdutch is on a distinguished road
Standaard

Elkov86,

Dank je voor je feedback. Dit zijn inderdaad hele goeie tips ik ga dit zeker verwerken in mijn brief.

Groet marco
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solicitatie voor LIO (leerkracht in opleiding) brenda21 Sollicitatiebrief en cv 3 12 maart 2010 10:38
Sollicitatiebrief werkvoorbereider corporatie, zit een beetje vast dirkteur1972 Sollicitatiebrief en cv 1 27 juni 2009 10:05
Solicitatie Cupply chain management medewerker (starter) Nakker Sollicitatiebrief en cv 3 28 januari 2009 18:46
open solicitatie leerkracht, graag tips Tom120343 Sollicitatiebrief en cv 5 5 juni 2007 11:35
Solicitatie stage in het Engels Tijgertje Sollicitatiebrief en cv 2 29 november 2005 13:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon