Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juni 2012, 17:11
b-boy pietie b-boy pietie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2012
Berichten: 4
b-boy pietie is on a distinguished road
Standaard Open Sollicitatie Stage Waterschap

Ik ben momenteel bezig met het zoeken van een geschikte stage plaats. Ik ben vandaag de hele middag bezig geweest om een goede sollicitatiebrief te schrijven. De sollicitatiebrief heeft als doel om een stageplaats te bemachtigen bij een waterschap. Het betreft zoals het onderwerp al aan geeft een open sollicitatie. Er werd op de website echter wel aangegeven dat er geregeld stageplaatsen beschikbaar zijn.

Hieronder vinden jullie mijn sollicitatiebrief en mijn CV. Ik zou graag feedback erop willen krijgen. Het betreft dan eventuele zet en spelfouten. Ik heb verder nog een vraag betreft mijn naam die ik benoem in de inleiding. Is het toch verstandig om deze te verwijderen aangezien mijn naam ook in de CV staat? Verder staat mijn minor vermeld aangezien ik het buitenland geweest ben. Is dat verstandig?

Ik heb zelf ook geprobeerd kritisch te lezen, maar het is lastig om je eigen brief na een middag zwoegen kritisch te lezen. Je leest dan vanzelf over de fouten heen. In ieder geval hartelijk bedankt voor de hulp en ik zal zeker andere mensen proberen te helpen met hun sollicitatiebrief. ''Voort wat, hoort wat''




Waterschap XXX
Postbus XXXX
XXXX XX XXXXXX


XXXX, X juni 20XX


Betreft: sollicitatie Afdeling Water


Geachte heer of mevrouw,

Middels deze brief wil ik graag mijn belangstelling laten blijken voor uw organisatie. Ik ben XXXX XXXX. Ik ben XX jaar en een 3e jaars student op de XXXXXX te XXXX. Ik volg daar de opleiding XXXXX XXXXX. Het is een unieke opleiding waarbij water met alle bijbehorende aspecten centraal staat.

Voor mijn opleiding dien ik een stageplaats te verwerven. Door middel van deze stage kan ik mijn theoretische kennis in de praktijk brengen. De werkzaamheden van uw organisatie sluiten perfect aan bij mijn opleiding. Zo heb ik onder andere een groepsproject gehad over vispassages en over zuiveringsprocessen, projecten waarmee uw organisatie momenteel ook bezig is.

Uw organisatie spreekt mij ten zeerste aan omdat het naar mijn inzien een uitdagende werkplek is. Zorg dragen voor een goed waterbeheer in XXXXX vraagt immers om een ambitieus team van mensen. Door mijn energieke houding kan ik een positieve bijdrage aan uw organisatie.

De periode van de stage is van medio XXXX 20XX tot en met XXXX 20XX. Uiteraard licht ik mijn brief graag verder toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

XXXX XXXX




Bijlage: Curriculum Vitae




Curriculum Vitae

Persoonlijke gegevens

Naam XXXX

Voornamen XXXX

Adres XXXX X
XXXX XX XXXX

Telefoon 06XXXXXXXX

Geboren X XXXX 19XX te XXXX

Burgerlijke staat ongehuwd


Opleiding en diploma’s

2004-2009: Middelbare school: havo (Katholieke scholengemeenschap XXXX-XXXX te XXXX) vakken: Nederlands, Engels, natuurkunde, scheikunde, biologie, wiskunde B; diploma behaald in 20XX.

2009-heden: XXX-opleiding XXXX XXXX (XXXXschool XXXX); Diploma medio 2013.

Minor(Exchange Program) behaald in Metropolia University Helsinki, Finland.


Werkervaring

20XX-20XX: Tuincentrum XXXX te XXXX. Functieomschrijving: verkoopmedewerker. Verkoop aquaria en vijver gerelateerde artikelen.


2009-heden: Tankstation de XXXX te XXXX. Functieomschrijving: Pompbediende.


Cursussen

2008 Bedrijfshulpverlening(BHV), verlopen.

2011 PADI(Open Water Diver)

Talen

Nederlands Moedertaal

Engels Mondeling en schriftelijk goed


Automatiseringskennis

MS Word: Uitgebreid

MS Excel: Gemiddeld


Hobbies

Duiken, fitnessen, aquaristiek.


Referenties

• de heer X., eigenaar tuincentrum XXX XXXX, tel: XXXX XXXXXX
• Tankstation de XXXX te XXXX, op aanvraag
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juni 2012, 18:00
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi, hierbij wat aantekeningen:



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b-boy pietie Bekijk bericht
Ik ben momenteel bezig met het zoeken van een geschikte stage plaats. Ik ben vandaag de hele middag bezig geweest om een goede sollicitatiebrief te schrijven. De sollicitatiebrief heeft als doel om een stageplaats te bemachtigen bij een waterschap. Het betreft zoals het onderwerp al aan geeft een open sollicitatie. Er werd op de website echter wel aangegeven dat er geregeld stageplaatsen beschikbaar zijn.

Hieronder vinden jullie mijn sollicitatiebrief en mijn CV. Ik zou graag feedback erop willen krijgen. Het betreft dan eventuele zet en spelfouten. Ik heb verder nog een vraag betreft mijn naam die ik benoem in de inleiding. Is het toch verstandig om deze te verwijderen aangezien mijn naam ook in de CV staat? Verder staat mijn minor vermeld aangezien ik het buitenland geweest ben. Is dat verstandig?

Ik heb zelf ook geprobeerd kritisch te lezen, maar het is lastig om je eigen brief na een middag zwoegen kritisch te lezen. Je leest dan vanzelf over de fouten heen. In ieder geval hartelijk bedankt voor de hulp en ik zal zeker andere mensen proberen te helpen met hun sollicitatiebrief. ''Voort wat, hoort wat''




Waterschap XXX
Postbus XXXX
XXXX XX XXXXXX


XXXX, X juni 20XX


Betreft: sollicitatie Afdeling Water


Geachte heer of mevrouw,(bel even om een naam te krijgen, kun je meteen vragen of zij stageplaatsen bieden en wat jouw rol hierin kan zijn)
Middels deze brief wil ik graag mijn belangstelling laten blijken voor uw organisatie.Deze intro is erg afgezaagd, heb je niet iets gedurfder, je moet er namelijk wel uitspringen!! Ik ben XXXX XXXX. Ik ben XX jaar en een 3e jaars student op de XXXXXX te XXXX. Ik volg daar de opleiding XXXXX XXXXX.Dit staat in je CV, overbodige ballast Het is een unieke opleiding waarbij water met alle bijbehorende aspecten centraal staat.

Voor mijn opleiding dien ik een stageplaats te verwerven.klinkt als: tja ik moet dit, maar vind het niet zo nodig Door middel van deze stage kan ik mijn theoretische kennis in de praktijk brengen. De werkzaamheden van uw organisatie sluiten perfect aan bij mijn opleiding. Zo heb ik onder andere een groepsproject gehad over vispassages en over zuiveringsprocessen, projecten waarmee uw organisatie momenteel ook bezig is. Hier kun je toe toegevoegde waarde benoemen. bijvoorbeeld jouw frisse blik die kritisch kijkt naar deze projecten en processen...........

Uw organisatie spreekt mij ten zeerste aan omdat het naar mijn inzien een uitdagende werkplek is. Zorg dragen voor een goed waterbeheer in XXXXX vraagt immers om een ambitieus team van mensen. Door mijn energieke houding kan ik een positieve bijdrage aan uw organisatie.

De periode van de stage is van medio XXXX 20XX tot en met XXXX 20XX. Uiteraard licht ik mijn brief graag verder toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

XXXX XXXX




Bijlage: Curriculum Vitae




Curriculum Vitae

Persoonlijke gegevens

Naam XXXX

Voornamen XXXX

Adres XXXX X
XXXX XX XXXX

Telefoon 06XXXXXXXX

Geboren X XXXX 19XX te XXXX

Burgerlijke staat ongehuwd (is niet interessant, weglaten dus)

Opleiding en diploma’s

2004-2009: Middelbare school: havo (Katholieke scholengemeenschap XXXX-XXXX te XXXX) vakken: Nederlands, Engels, natuurkunde, scheikunde, biologie, wiskunde B; diploma behaald in 20XX.

2009-heden: XXX-opleiding XXXX XXXX (XXXXschool XXXX); Diploma medio 2013.

Minor(Exchange Program) behaald in Metropolia University Helsinki, Finland.

A-chronologisch opsommen! (van lang geleden naar nu)zowel opleiding als ervaring als cursussen

Werkervaring

20XX-20XX: Tuincentrum XXXX te XXXX. Functieomschrijving: verkoopmedewerker. Verkoop aquaria en vijver gerelateerde artikelen.


2009-heden: Tankstation de XXXX te XXXX. Functieomschrijving: Pompbediende.

Benoem hier je relevante werkzaamheden en verantwoordelijkheden: voor het tuincentrum gaf je advies over het biologisch evenwicht van het vijver/aquariumwater. (dit kan relevant zijn voor je stage, snap je wat ik bedoel?)Cursussen

2008 Bedrijfshulpverlening(BHV), verlopen.

2011 PADI(Open Water Diver)

Talen

Nederlands Moedertaal

Engels Mondeling en schriftelijk goed


Automatiseringskennis

MS Word: Uitgebreid

MS Excel: Gemiddeld


Hobbies

Duiken, fitnessen, aquaristiek.


Referenties (benoem ze niet, maar geef aan dat deze later opvraagbaar zijn)
• de heer X., eigenaar tuincentrum XXX XXXX, tel: XXXX XXXXXX
• Tankstation de XXXX te XXXX, op aanvraag
als laatste wil ik je vragen om de huisregels te respecteren en ook andere forumleden met vragen te helpen!
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 juni 2012, 20:06
b-boy pietie b-boy pietie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2012
Berichten: 4
b-boy pietie is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rens,

Bedankt voor je reactie. Uiteraard neem ik de huisregels in acht en probeer ik andere forumleden ook even te helpen. Ik ga mijn brief aanpassen en aankomende maandag even bellen. Nogmaals bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie stage jeugdzorg Nikkie Sollicitatiebrief en cv 0 17 oktober 2009 17:45
Open sollicitatie stage Nikkie Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2009 20:21
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
open sollicitatie stage anne1695 Sollicitatiebrief en cv 4 3 januari 2009 10:16
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon