Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juli 2011, 14:03
Dexter Dexter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Berichten: 2
Dexter is on a distinguished road
Standaard Paar keer afgewezen, motivatie om te solliciteren neemt af

Zit nu momenteel 2 jaar in een baan die niet meer uitdaagt, motiveert en geen doorgroei mogelijkheden biedt. Ben dus nu al 4 maanden aan het solliciteren. Solliciteer op functies die in het verlengde liggen van mijn werkervaring. Ik merk dat ik bij de sollicitaties ver kom. Iedere keer is het net niet doordat ik bijv. na 3 gesprekken en nog een assessment net niet voldoe.
De motivatie in het solliciteren neemt af en ik vraag me af wat ik kan doen om wel een baan te vinden die bij me past. Belangrijkste voor mij is dat ik in een omgeving terecht kom waar ik me prettig voel. Samen met mensen dingen creëren geeft mij energie, wat ik doe maakt eigenlijk niet uit.
Hoe kan ik los van mijn werkervaring een baan vinden die aansluit bij mijn persoonlijke kwaliteiten. Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juli 2011, 21:25
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Dexter,

Volgens mij is het belangrijk om eerst aan te geven waar je interesses en kwaliteiten liggen. Als je dat helder hebt, dan heb je waarschijnlijk ook voor ogen welke richting je jouw toekomst wilt geven.

Jouw bericht is wat mij betreft aan de oppervlakkige kant waardoor ik niet met je kan meedenken.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 juli 2011, 18:04
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Ben het deels met Rens eens, we hebben wat meer info nodig om met je mee te denken.

Interesses en kwaliteiten vind ik voor nu niet zo heel interessant, maar wel de redenen waarom je net op het laatste nippertje bent afgewezen.... Heb je dat nagevraagd?
Dat is namelijk cruciale informatie om mee verder te gaan.

Je zegt dat je nu 4 maanden bezig bent, dat is eigenlijk nog niet zo heel lang. Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen maar op dit moment is de arbeidsmarkt gewoon nog steeds moeilijk en zijn procedures vaak langer en strenger.
Hierdoor wordt je als sollicitant veel beter onder de loep gehouden, gewoon omdat organisaties die luxe nu hebben bij >100 reacties per vacature...

In hoeverre lagen die sollicitaties in het verlengde van je huidige werkervaring?

Jij zegt ook:
Citaat:
Samen met mensen dingen creëren geeft mij energie, wat ik doe maakt eigenlijk niet uit.
Dat is natuurlijk wel een beetje vaag. Maar aangezien je wel op gesprek bent geweest, neem ik aan dat je dit op je cv en in je motivatie wel wat duidelijker hebt aangegeven.

Het is altijd veel lastiger om met losse flodders te schieten op alles wat beweegt. Handiger is om juist selectief te zijn en op scherp te schieten op specifieke doelen. Dus zorg voor jezelf wel dat jij heel goed weet wat je wilt.
Als dat nog niet het geval is, dan is dat ook niet zo'n ramp, maar dan moet je wel een andere sollicitatiestrategie volgen!

Ik hoop dat je ons nog wat meer feedback kunt geven zodat ook wij gericht kunnen schieten om je te helpen!

Groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2011, 13:22
Dexter Dexter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Berichten: 2
Dexter is on a distinguished road
Standaard

Dank voor jullie reacties.

Zal kort wat meer info geven.
Heb een juridisch economische studie achtergrond, ben begonnen in de sales en heb nu een marketing functie met online marketing als werkterrein.
Richt me nu op online marketing functies omdat ik het idee heb dat ik daar mijn creativiteit wel in kwijt kan. Het liefst zou ik me bezig houden met muziek en reclame omdat dat ik daar energie van krijg. Werkervaring ontbeer ik op dat vlak dus kom al niet in aanmerking voor die functies.
Probeer realistisch te solliciteren op basis van werkervaring en ambities. Stap voor stap kom ik uiteindelijk wel tot mijn passie maar kan niet rigoureus het roer omgooien.

Redenen voor afwijzing
Te weinig consistentie in mijn loopbaan. Blijf altijd zoeken naar wat dan wel mijn passie is. gemiddeld 2 jaar per functie.
Te weinig ervaring op de functie. Dit is lastig om de stap naar een andere branche te maken.
Heb net terugkoppeling gehad op mijn assessment en daaruit blijkt dat ik onder druk niet op mijn best presteer. Moet eerlijk zeggen dat ik in een assessment omgeving niet echt tot mijn recht kom. Pak dingen anders aan dan op de analytische gestructureerde manier zoals grote bedrijven dit graag zien. Terwijl ik in mijn eigen projectmanagement wel succesvol ben.

Wellicht geeft dit meer duidelijkheid. Vind het lastig om de sollicitatie strategie om te gooien. Richt me nu vooral op grote bedrijven met doorgroei mogelijkheden. Feit dat ik weinig energie uit mijn huidige werk haal speelt me ook parten in mijn positivisme voor nieuwe functies.

Hebben jullie ideeen voor een sollicitatie strategie.

Alvast Dank.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2011, 16:15
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Dexter,

Bij jouw laatste post kwam bij mij de vraag op of jij niet alle tools hebt om voor jezelf te (kunnen) beginnen. Vraag is of je dat ook wilt?
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juli 2011, 17:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Uitzendbureau

Ik heb voordat ik mijn baan vond ongeveer 8 maanden gesolliciteerd.

De sollicitaties met het meeste succes -- die mij gesprekken en uiteindelijk werk opleverden -- werden door een contactpersoon bij het uitzendbureau uitgezocht na een intensief intake gesprek. Als je het niet erg vind om niet een traditioneel vast contract te hebben, dan kan je dit ook eens proberen.

Aan de andere kant, de flexibiliteit geeft je de kans om meerdere dingen uit te proberen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2e keer solliciteren naar zelfde functie bij dezelfde werkgever carriereleeuw Sollicitatiebrief en cv 17 8 april 2011 19:11
Zelf sollicitatie afgewezen nu weer opnieuw solliciteren bij dezelfde instelling marjan Sollicitatiebrief en cv 2 26 oktober 2010 21:21
Afgewezen bij 2e sollicitatiegesprek, nu toch weer solliciteren? Blanchimont Sollicitatiegesprek 1 18 januari 2010 11:01
Solliciteren na een paar jaar te hebben gezeten jamy06 Sollicitatiebrief en cv 1 17 februari 2009 17:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon