Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 september 2016, 12:11
mgv mgv is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 september 2016
Berichten: 1
mgv is on a distinguished road
Standaard Zoek dringend een baan -- neem iedere baan aan, waar ter wereld dan ook

Beste mensen, ik ben bijna 50 en zoek dringend een baan -- wat dan ook; iedere baan die ik krijgen kan. Druiven plukken? Prima. Putjes schepper? Graag! Ik heb zo'n 10 jaar geleden zowel het MCSE NT4 alswel het MCSE 2000 certificaat behaald, ben meer dan 10 jaar Netwerk Beheerder en Admin geweest, maar de IT kennis is niet meer up-to-date. Heb de laatste 6 jaar in Spanje gewerkt als leraar Engels (heb een TEFL certificaat), spreek vloeiend Nederlands, Engels, Spaans, Duits en redelijk Frans en Ivriet. Ik zoek geen maatwerk, maar neem iedere baan aan, waar ter wereld dan ook. Er is alleen enorme haast bij.

Tips? Info? Alles is welkom.
Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 september 2016, 10:26
SollicitatieAcademie SollicitatieAcademie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 33
SollicitatieAcademie is on a distinguished road
Standaard

Als je echt zo'n haast hebt,
verdoe je tijd dan niet hier, maar klim in de telefoon en bel de grote uitzendbureaus eerst, die hebben het grootste netwerk.

Je kunt de grote vertaalbureaus bellen, of zij iets weten, in het buitenland of organisaties waar zij mee werken. Ze zullen zelf geen werk voor je hebben, maar hun netwerk is interessant.

Weet wat je minimaal qua inkomen moet verdienen om te kunnen doen wat je wilt doen (rondkomen?). En ben daar snoeihard in. Geen concessies. Lukt het niet, dan ga je meteen naar de volgende.

Vergeet niet door te vragen, dus, of diegene aan de andere kant van de "lijn" nog ideeën voor jou heeft - mocht het gesprek zelf niets brengen.

Dat urgentiegevoel geeft je de slagkracht om indruk te maken, zodat ze ook voor je aan de slag gaan. Met jouw kennis en kunde moet dat lukken.

...waarom is er ineens zo'n haast?

Dat antwoord mag je geven zodra je werk hebt gevonden

Op jouw sollicitatiesucces!
Erik
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 september 2016, 14:13
hermanos hermanos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 september 2016
Berichten: 1
hermanos is on a distinguished road
Standaard

Als eerste zou ik je aanraden om z.s.m. een goed LinkedIn profiel te maken. Er zijn diverse sites waarop je kunt vinden hoe je zo'n profiel het beste kunt maken.

Daarna zou ik mensen vragen om referenties te schrijven over jouw vorige baan op je LinkedIn profiel. Hiermee laat je zien dat je een zeer waardevolle kracht bent.

Als dit alles staat zou ik bv via vacaturesites of via LinkedIn zelf d.m.v. je zojuist gemaakte LinkedIn profiel solliciteren.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 oktober 2016, 23:09
Claudia1234 Claudia1234 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2016
Berichten: 2
Claudia1234 is on a distinguished road
Standaard Englse docent

In china/korea/japan staat ze te springen voor englse docenten. ALs je je aanmeld word je bijna gelijk aangenomen
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 oktober 2016, 19:59
Koektrommel Koektrommel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2016
Berichten: 4
Koektrommel is on a distinguished road
Standaard

Misschien is het een idee om je aan te bieden als bijlesdocent?
Of stuur eens open sollicitaties naar MBO/HBO scholen, daar zijn leraren Engels vaak moeilijk te krijgen.. Zie zelf veel leraren die al op een school werken en daarnaast bezig zijn met het halen van een lerarengraad.
Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 oktober 2016, 02:59
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Lissabon Call center medewerker. Hoe meer talen je spreekt, hoe gunstiger je positie wordt. Je word gebeld en belt in het Nederlands (meestal). Trainingen in het Engels. Bruto maandloon ongeveer 1.150 euro. Hier gaat 8% belasting af. Ticket heen wordt betaald. Huisvesting dien je zelf voor te zorgen. Kan met huisvestiging maar dan deel je het appartement met meerdere en wordt verrekend in je brutoloon (dacht rond 875 bruto, met huisvesting). Je moet wel tegen "jong grut" kunnen die dit werk voornamelijk doen voor 1 jaar. Echter, wie weet hebben zij ICT of andere opties.

Spanje (zuid kust): commercieel medewerker binnendienst. Je belt voornamelijk potentiele klanten (koud contact) die hun 2de huis in Spanje hebben staan. Denk aan Duitsers, Engelsen, Nederlanders etc. om ze te verleiden tot het maken van een afspraak m.b.t. bewakingsapparatuur in en rondom huis. Verdiensten onbekend.

Kwestie van googlen.

Als je echt een kei in talen bent. Leer Chinees (ooit een droom van mij, die niet uitkomt). 3000 chinese tekens, duurt minstens 5 jaar. En de wereld ligt voor je open. M.b.t. je leeftijd denk ik dat je achterstand oploopt t.o.v. de jonge generatie (tot 25 jaar) die dit net onder de knie hebben.

Als je financieel bent onderlegd (verschil weet tussen debet en credit en basis kennis boekhouden). Spaans sprekende debiteurenbeheerders worden genoeg gevraagd in Nederland. Je moet tijdens sollicitatiegesprek wel goed spaans kunnen spreken en je moet goed kunnen "lullen" tijdens sollicitatiegesprek omdat je geen financiele achtergrond hebt, maar dit kan compenseren met andere competenties. Verdiensten met financiele achtergrond 2500-3200 euro bruto per maand. Zonder financiele achtergrond onbekend.


Hoor graag of het gelukt is met googlen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief nakijken demix7 Sollicitatiebrief en cv 1 17 juni 2016 03:15
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon