Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 oktober 2007, 19:19
Nicky Nicky is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 1
Nicky is on a distinguished road
Standaard sollicitatie diensthoofd toerisme

Hallo

Wil iemand mijn sollicitatiebrief bekijken en de opmerkingen doormailen.

Ik wil graag solliciteren voor de job van diensthoofd toerisme binnen het bedrijf (gemeente) waar ik nu werk maar het is al lang geleden dat ik nog solliciteerde.

Bedankt!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie diensthoofd toerisme.doc‎ (29,0 KB, 468x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 oktober 2007, 13:18
DeKraan DeKraan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 10
DeKraan is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie diensthoofd toerisme

Beste Nicky,

je taalgebruik is op sommige punten wat archaisch. Engageren bijvoorbeeld. In de brief die ik hieronder heb neergezet, heb ik jouw eigen taalgebruik zo veel mogelijk 'in leven gelaten'. Verder heb ik wat geplakt en geknipt om naar mijn mening meer orde aan te brengen. Van de eerste, tweede en derde alinea heb ik 2 alinea's gemaakt. In de eerste duidelijk gemaakt wat een prachtige stad het al is, en dat het toch nog iets beter kan. In de tweede jouw ervaringen gezet. In de derde nog eens sterk dat je om dit en dat hier wilt werken en vervolgens een afsluiter. Dat leek mij een oplossing, omdat je in de eerste en tweede alinea van jouw brief eigenlijk steeds begint met een kleine inleiding.

Hoe dan ook: iedereen heeft zijn eigen manier van schrijven, en ik heb er ook dingen met de staart bijgetrokken, zoals het afwisselende karakter in de laatste alinea. Een beetje een 'algemene motivatie', omdat hij bij elk bedrijf en elke functie wel past. Ik heb geen idee of dit ook hier klopt, en of dit jouw reden is, dus mocht je kiezen om je brief wat aan te passen naar mijn voorbeeld, dan kun je altijd kijken wat je zelf hieraan zou veranderen. Hopelijk heb je wat aan deze versie!


Toerisme, feesten, cultuur, sport. Herentals is een prachtige stad. Een kleine stad met zoveel mogelijkheden en zoveel aanbod zowel voor de inwoners én toeristen. Toch zijn er nog troeven op toeristisch gebied die nog verder uitgebouwd kunnen worden. Zoals het beter toegankelijk maken van onze monumenten en musea, het verder uitbouwen van trage paden of dagarrangementen voor de individuele bezoekers. Deze uitdaging ga ik maar wat graag aan. Daarom solliciteer ik met groot enthousiasme naar de functie van Diensthoofd Toerisme.

De vrijetijdssector is mij zeer bekend. Sinds 1995 heb ik mijzelf hierin al voor het stadbestuur Herentals mogen engageren en bekwamen. De afgelopen 12 jaar heb ik de kans gekregen én gepakt om relaties binnen en buiten het stadbestuur op te bouwen in de vrijetijdssector. De werking van een gemeente met reglementeringen, subsidiereglementen, budgetbeheer, interne communicatie is voor mij dan ook geen onbekend terrein. Ook werken met vrijwilligers, hen stimuleren en motiveren, is een taak die ik nog steeds met veel plezier ter harte neem.

Deze opgedane ervaring en kennis wil ik graag verder inzetten én uitbreiden om verder mee te werken aan een Herentals waar het goed is om te wonen en te vertoeven. Het feit dat er bij deze baan iedere dag weer een nieuwe uitdaging op een oplossing vraagt, maakt het voor mij nog aantrekkelijker bij u aan de slag te gaan.

Natuurlijk ben ik bereid één en ander nader toe te lichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik dan ook met grote belangstelling tegemoet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon