Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 februari 2011, 13:45
Lian Lian is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 1
Lian is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Administratief medewerkster, graag feedback

Lieve mensen,
Graag zou ik feedback op mijn sollicitatiebrief ontvangen. Ik ben hier niet zo goed in en twijfel of dit wel een goeie brief is..
Alvast bedankt.


Geachte mevrouw xxxx,

Op de website van de Gemeente xxx zag ik een hele leuke vacature voor Administratief medewerkster. Ik zou voor de bovenstaande functie in aanmerking willen komen omdat ik graag wil werken. Ik ben recentelijk naar xxx verhuisd en zoekt hier nu in de regio een nieuwe uitdaging op niveau, die goed aansluit op mijn wensen en ervaring. Niet alleen het brede takenpakket dat de vacature biedt spreekt mij aan, maar ook ben ik een zeer gemotiveerde administratief medewerkster en graag verder wil ontwikkelen, inzetten voor de gemeentelijke organisatie van xxxx. Wat ik erg leuk vind aan mijn vak is het brede takenpakket: het onderhouden van websites, het ondersteunen van collega’s. Ook ik ben een gedreven professional. Ik zie het als mijn taak om mijn collega’s waar mogelijk werk uit handen te nemen, te weten wat er speelt binnen de afdeling of organisatie en hierdoor te anticiperen op wat komen gaat.

Ik heb met veel plezier als secretaresse bij het Ministerie van xxxx en andere ministeries.
Ik de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan. Onder andere in taken als afspraken maken, alle voorkomende correspondentie afhandelen, bijeenkomsten organiseren, website onderhouden en telefooncentrale beheren. Door mij ervaring gecombineerd met mijn onderliggende opleiding heb ik een goede basis voor de functie van administratief medewerkster. Met mijn enthousiaste en leergierige instelling ben ik ervan overtuigd dat ik zal ontwikkelen tot een goed functionerende administratief medewerkster. Om mijn expertise te verdiepen en/of te verbreden, sta ik positief tegenover het volgen van cursussen en/of (vervolg) opleidingen.

Mijn kennis en ervaring, gecombineerd met mijn enthousiasme, vormen naar mijn mening, een basis om een goede invulling te geven aan de vacature. Ik vertrouw erop dat ik de kans krijg om u in een gesprek van mijn capaciteiten te overtuigen.
Voor eventuele vragen sta ik tot uw beschikking per telefoon of mail.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 februari 2011, 14:45
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

(Vergeet niet de conventies van een zakenbrief te volgen. Afzender, geaddresseerde, onderwerpregel en datum horen boven de aanhef.)

Geachte mevrouw xxxx,

Op de website van de gemeente (met een kleine letter) xxx zag ik een hele leuke vacature voor administratief (met een kleine letter) medewerkster. Ik zou voor de bovenstaande functie in aanmerking willen komen omdat ik graag wil werken. (Dat je graag wil werken spreekt voor zich. Een werkgever wil zien dat je een bewuste keuze voor een bedrijf of organisatie maakt en/of een bewuste keuze wat betreft je loopbaan. Deze uitdrukking kan je beter achterwege laten. De volgende zinnen zijn een betere motivatie.) Ik ben recentelijk naar xxx verhuisd en zoekt hier nu in de regio een nieuwe uitdaging op niveau, die goed aansluit op mijn wensen en ervaring. (Misschien is het een goed idee om hier te laten vallen dat je bij ministeries hebt gewerkt en verder wil bij de overheid?) Dit was een grote lab tekst, dus een nieuwe alinea kan geen kwaad.

Niet alleen het brede takenpakket dat de vacature biedt spreekt mij aan, maar ook ben ik een zeer gemotiveerde administratief medewerkster en graag verder wil ontwikkelen, inzetten voor de gemeentelijke organisatie van xxxx. (Deze zin loopt helaas niet. Ik zou de zin in 2 kleinere zinnen delen.)


Wat ik erg leuk vind aan mijn vak is het brede takenpakket: het onderhouden van websites, het ondersteunen van collega’s. (klinkt niet erg breed) Ook ik ben een gedreven professional. (Als je het laat staan moeten de woorden ik en ben omgekeerd worden, maar dit is een holle frase. Je hebt al laten zien dat je gemotiveerd ben, dus dit voegt niets toe.) Ik zie het als mijn taak om mijn collega’s waar mogelijk werk uit handen te nemen, te weten wat er speelt binnen de afdeling of organisatie en hierdoor te anticiperen op wat komen gaat. (Dit is mooi! Hier licht je kort een paar van je eigenschappen toe. Je laat zien dat je collegiaal en flexibel bent en goed kan anticiperen. Maak hier een aparte alinea voor en neem de ruimte om nog een of twee belangrijke eigenschappen toe te lichten.)

Ik heb met veel plezier als secretaresse bij het Ministerie van xxxx en andere ministeries. (Dat klinkt goed!)
Ik de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan. Onder andere in taken als afspraken maken, alle voorkomende correspondentie afhandelen, bijeenkomsten organiseren, website onderhouden en telefooncentrale beheren. (Ervaring en werkzaamheden kunnen beter worden toegelicht in je cv) Door mij ervaring gecombineerd met mijn onderliggende (schrap 'onderliggende') opleiding heb ik een goede basis voor de functie van administratief medewerkster. Met mijn enthousiaste en leergierige instelling ben ik ervan overtuigd dat ik zal ontwikkelen tot een goed functionerende administratief medewerkster. Om mijn expertise te verdiepen en/of te verbreden, sta ik positief tegenover het volgen van cursussen en/of (vervolg) opleidingen. (Bereidheid tot het volgen van cursussen is altijd mooi. Laten staan. Je moet het even controleren, maar ik denk dat aangezien vervolgopleidingen één woord is (vervolg)opleidingen dit ook is.)

Mijn kennis en ervaring, gecombineerd met mijn enthousiasme, vormen naar mijn mening, een basis om een goede invulling te geven aan de vacature. (Dat zij je al in de vorige zin - schrappen) Ik vertrouw erop dat ik de kans krijg om u in een gesprek van mijn capaciteiten te overtuigen.
Voor eventuele vragen sta ik tot uw beschikking per telefoon of mail.

Ik mis een afsluiting en een vermelding van bijlages (heb je al een cv gemaakt?). Als je per direct beschikbaar bent, of anderszins redelijk snel, is het de moeite waard dit in de brief te zetten.

Hopelijk heb je wat aan mijn commentaar. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 februari 2011, 08:21
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnhommes Bekijk bericht
(Vergeet niet de conventies van een zakenbrief te volgen. Afzender, geaddresseerde, onderwerpregel en datum horen boven de aanhef.)

Geachte mevrouw xxxx,

Op de website van de gemeente (met een kleine letter) xxx zag ik een hele leuke vacature voor administratief (met een kleine letter) medewerkster. Ik zou voor de bovenstaande functie in aanmerking willen komen omdat ik graag wil werken. (Dat je graag wil werken spreekt voor zich. Een werkgever wil zien dat je een bewuste keuze voor een bedrijf of organisatie maakt en/of een bewuste keuze wat betreft je loopbaan. Deze uitdrukking kan je beter achterwege laten. De volgende zinnen zijn een betere motivatie.) Ik ben recentelijk naar xxx verhuisd en zoek-t hier nu in de regio een nieuwe uitdaging op niveau, die goed aansluit op mijn wensen en ervaring. (Misschien is het een goed idee om hier te laten vallen dat je bij ministeries hebt gewerkt en verder wil bij de overheid?) Dit was een grote lab tekst, dus een nieuwe alinea kan geen kwaad.

Niet alleen het brede takenpakket dat de vacature biedt spreekt mij aan, maar ook ben ik een zeer gemotiveerde administratief medewerkster die zich graag verder wil ontwikkelen, inzetten voor de gemeentelijke organisatie van xxxx. (Deze zin loopt helaas niet. Ik zou de zin in 2 kleinere zinnen delen.)


Wat ik erg leuk vind aan mijn vak is het brede takenpakket: het onderhouden van websites, het ondersteunen van collega’s. (klinkt niet erg breed) Ook ik ben een gedreven professional. (Als je het laat staan moeten de woorden ik en ben omgekeerd worden, maar dit is een holle frase. Je hebt al laten zien dat je gemotiveerd ben, dus dit voegt niets toe.) Ik zie het als mijn taak om mijn collega’s waar mogelijk werk uit handen te nemen, te weten wat er speelt binnen de afdeling of organisatie en hierdoor te anticiperen op wat komen gaat. (Dit is mooi! Hier licht je kort een paar van je eigenschappen toe. Je laat zien dat je collegiaal en flexibel bent en goed kan anticiperen. Maak hier een aparte alinea voor en neem de ruimte om nog een of twee belangrijke eigenschappen toe te lichten.)

Ik heb met veel plezier als secretaresse bij het Ministerie van xxxx en andere ministeries gewerkt. (Dat klinkt goed!)
Ik de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan. Onder andere in taken als afspraken maken, alle voorkomende correspondentie afhandelen, bijeenkomsten organiseren, website onderhouden en telefooncentrale beheren. (Ervaring en werkzaamheden kunnen beter worden toegelicht in je cv) Door mijn ervaring gecombineerd met mijn onderliggende (schrap 'onderliggende') opleiding heb ik een goede basis voor de functie van administratief medewerkster. Met mijn enthousiaste en leergierige instelling ben ik ervan overtuigd dat ik zal ontwikkelen tot een goed functionerende administratief medewerkster. Om mijn expertise te verdiepen en/of te verbreden, sta ik positief tegenover het volgen van cursussen en/of (vervolg) opleidingen. (Bereidheid tot het volgen van cursussen is altijd mooi. Laten staan. Je moet het even controleren, maar ik denk dat aangezien vervolgopleidingen één woord is (vervolg)opleidingen dit ook is.)

Mijn kennis en ervaring, gecombineerd met mijn enthousiasme, vormen naar mijn mening, een basis om een goede invulling te geven aan de vacature. (Dat zei je al in de vorige zin - schrappen) Ik vertrouw erop dat ik de kans krijg om u in een gesprek van mijn capaciteiten te overtuigen.
Voor eventuele vragen sta ik tot uw beschikking per telefoon of mail.

Ik mis een afsluiting en een vermelding van bijlages (heb je al een cv gemaakt?). Als je per direct beschikbaar bent, of anderszins redelijk snel, is het de moeite waard dit in de brief te zetten.

Hopelijk heb je wat aan mijn commentaar. Succes!

Ik heb niet inhoudelijk gekeken, maar in het rood wat dingen toegevoegd en verwijderd

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 februari 2011, 18:06
Mariska22 Mariska22 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 7
Mariska22 is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar Mariska22
Standaard

Je moet jou adres, de adres van de ontvanger , plaats en datum en cv niet vergeten bij te voegen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback; sollicitatiebrief administratief medewerker in het onderwijs Dorienn Sollicitatiebrief en cv 3 31 mei 2010 14:45
Sollicitatiebrief administratief medewerkster graag advis van experts verena Sollicitatiebrief en cv 0 13 september 2008 12:50
sollicitatiebrief administratief medewerkster op kinderdagverblijf, graag commentaar Bianca34 Sollicitatiebrief en cv 0 28 juni 2008 13:32
Sollicitatiebrief Administratief medewerkster, hoor graag wat jullie ervan vinden :) Ptty Sollicitatiebrief en cv 2 19 juni 2008 10:45
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon