Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 22 juli 2014, 18:22
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Natuurlijk is een klik erg belangrijk. Je komt nogal veeleisend en zuur over op basis van je berichten vind ik.

Succes!
Met citaat reageren
  #22  
Oud 22 juli 2014, 18:27
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard

hoezo veeleisend? Leg me dat eens uit, als ik iets niet ben is het dat.
En ja ik ben zuur, zuur omdat ik geen kans krijg om mezelf te bewijzen!!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 22 juli 2014, 18:28
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Je beperkt jezelf te veel naar mijn mening. Ga op zoek in BE/DE/LU en ook binnen NL. Denk in mogelijkheden en niet in beperkingen (geen Duits, Zuid-Limburg, niet ZZP-en enzovoorts).
Met citaat reageren
  #24  
Oud 22 juli 2014, 18:30
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Zuid-Limburg is een rampzalige plek om te wonen qua werkgelegenheid. Je hebt wel de Euregio waar je voordeel uit kunt halen.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 22 juli 2014, 18:37
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard

Je hebt blijkbaar niet zo goed opgelet.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik ook op vacatures in Belgie reageer , ook op vacatures in Duitsland ( maar spreek helaas geen Duits, dus Duits mag dan uiteraard geen vereiste zijn , spreek wel vloeiend Engels ) en ik reageer op vacatures in heel NL ( vooral omstreken Den Bosch, Amsterdam , Utrecht )

Ik weet als geen ander dat in Zuid Limburg niks te doen valt op SAP gebied.Dus ik beperk me helemaal niet, heb je mij horen zeggen dat ik alleen vacatures wil in Zuid Limburg dan???!
Suggereer dat dan aub ook niet.
Tevens reageer ik ook op ZZP vacatures.

Er is gewoon niks en als jij anders beweert laat die vacatures maar zien dan!
Er is een beloning van 500 euro, makkelijk verdient dan of niet Pietje?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 22 juli 2014, 19:11
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

Als op je CV een adres in Zuid-Limburg staat dan kan dat een probleem zijn natuurlijk. Heb je ook al in GB gekeken? Daar werken ze veel meer met ZZP-ers.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 23 juli 2014, 11:02
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard

Uiteraard staat een adres in Zuid-Limburg op mijn CV ik woon daar namelijk ook.
( duhh )
En nee GB is geen optie of elk ander land waarvoor ik langer als 2 dagen niet thuis kan zijn.
Ik heb een woonboerderij met flink stuk land en ook eigen dieren. ( geiten, kippen, konijnen, hond, katten )
Die beesten moeten wel verzorgd worden op de hond na , die kan ik nog naar ouders brengen.

Ja ik beperk mijzelf hier wellicht weer mee zul je zeggen, maar ik leef niet om te werken.Ik werk om te kunnen leven. Kortom bepaalde dingen gaan bij mij voor in het leven.Ik kan nu eenmaal niet zonder mijn beestjes

Uiteindelijk zal ik wel wat vinden , immers straks ga ik van de WW naar de bijstand.Dat vind de gemeente niet leuk, ze gaan vanzelf harder voor je lopen naarmate je langer werkeloos bent.( en nee ik ben niet lui en wacht daarop )
Ik doe al het uiterste wat ik kan qua solliciteren , maar de gemeente kan wellicht deuren openen die voor de gewone sollicitant dicht blijven.

Nieuwste actie:
Ik heb een groot spandoek laten maken ( 3 meter bij 1,5 meter ) die ik aan mijn heg ga bevestigen. ( heg ligt aan zeer drukke doorgaande weg )
Met de volgende tekst:

Ik wil werk!!
SAP ABAP / ICT consultant 7 jaar ervaring
HBO+ niveau / 06 etc.etc

Elke dag komen hier 15.000 auto's langs dus voor die 30 euro dat het doek me koste hoop ik wel dat hier 1 of meerdere interviews uit voort komen.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 23 juli 2014, 16:37
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Interessant initiatief. Succes!
Met citaat reageren
  #29  
Oud 24 juli 2014, 12:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Heel herkenbaar!
Ik ben in het verleden ook aantal keer niet aangenomen voor een baan / opleiding. En waarom? Ik was te eerlijk! Ik had in mijn cv gezet dat ik met sommige opleidingen ben gestopt en daar dus geen diploma voor heb gehaald. Echt overal werd ik afgewezen. Ik zag het niet meer zitten om te solliciteren en wilde dan maar in de huishouding blijven. Tot ik een keer gewoon mijn opleidingen ertussen uit heb gehaald, en in die tijd heb gezet dat ik toen in de huishouding werkte. Ik was enthousiast, en na 1 keer solliciteren was ik gelijk aan genomen. Misschien niet helemaal de goede manier, om sommige dingen niet in mijn cv te zetten, maar ja, ik was dus wel aangenomen. Ik zou het je ook aanraden om bepaalde dingen eruit te laten, of wat aan te passen. Het enige risico is dan wel dat je je niet verspreekt tijdens een gesprek, of als je eenmaal bent aangenomen.
Succes!
Met citaat reageren
  #30  
Oud 24 juli 2014, 13:07
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard

Ik geloof nog altijd in iets wat mijn ouders geleerd hebben in de opvoeding namelijk:
Eerlijkheid wordt het meeste gewaardeerd en duurt het langst.

Ik baal net als jij dat de maatschappij meer werkt volgens het principe:

Eerlijkheid wordt afgestraft en als makkelijk excuus gebruikt en de firma leugen en bedrog duurt het langst.

Ik weet niet wat recruiters tijdens HUN opleiding leren maar ik denk persoonlijk dat als iemand eerlijk ( durft ) te zijn in zijn of haar CV en ook minder goede dingen erin zet dat je daar 1000 keer meer aan hebt ( karakter ) dan aan mooie praat en bij elkaar verzonnen leugentjes om bestwil en overdreven prestaties waarvan je al bij voorbaat weet dat ze met een grote korrel zout genomen moeten worden.

Blijkbaar willen recruiters voorgelogen worden?!
Ik blijf in ieder geval nog even in eerlijkheid geloven. Naïef? misschien wel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leuke niet-kantoorbanen? Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 203 21 november 2021 14:13
Dilemma, solliciteren om de verkeerde redenen? NotWhoIwantToBe Loopbaanvragen 4 19 april 2012 22:48
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 16:32
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon